Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:41:23 GMT

میامی آماده استقبال ازمسافران نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۱۱۸۰

میامی آماده استقبال ازمسافران نوروزی

به گزارش ایرنا، هرساله مردم و مسوولان این شهرستان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری خاطراتی ماندگار را برای مهمانان نوروزی رقم می زنند.
میامی با جاذبه های طبیعی و تاریخی ازجمله کاروانسرای میاندشت، آرامگاه ابن یمین فرومدی، شیخ حسن جوری و چهار منطقه گردشگری مکان و مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** کاروانسرای میاندشت
مجموعه کاروانسراهای میاندشت میامی، بزرگترین کاروانسرا در سطح کشوراست، این بنا در مجاورت قلعه قدیمی میاندشت در 40 کیلومتری شرق میامی و در حاشیه محور ارتباطی تهران - مشهد قرار دارد.
این مجموعه به صورت سه کاروانسرای متصل به هم بوده که یکی از این کاروانسراها در زمان شاه عباس اول و 2 کاروانسرای دیگر در دوره قاجار ساخته شده است.
** مسجد جامع فرومد
این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است و در مساحتی حدود 820 متر مربع به صورت 2 ایوانی ساخته شده که متشکل از 2 ایوان شمالی و جنوبی، 2 ایوانچه در طرفین ایوان‌ها، شبستانی در ضلع شرقی ایوان جنوبی و شبستانی به قرینه آن در ضلع غربی، 2 رشته رواق در طرفین صحن، اتاق گنبد دار چهارگوش در ضلع غربی ایوان شمالی و سردری مزین شده است .
ساخت مسجد جامع تاریخی فرومد به اوایل قرن هفتم هجری قمری بازگشته و با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده است.
مسجد جامع، آرامگاه ابن یمین فرومدی، مقبره شیخ حسن جوری دراین روستا که در منتهی الیه شرقی شهرستان میامی و در 115 کیلومتری مسیر میامی به سبزوار واقع شده هدف کردشگران است.
** طبیعت بی نظیر کالپوش
کالپوش باجاذبه های گردشگری فراوان ازجمله جنگل های دشت شاد، نام نیک، حسین آباد و دیم زارهای گندم و جو، آبشار و غار نام نیک مکانی مناسب وزیبا برای مسافران است که تنوع گونه های جنگلی، طبیعت و چشم انداز زیبا از ویژگی های این منطقه است.
این بخش هر ساله پذیرای بسیاری ازگردشگران در جشنواره های شقایق ها و آفتابگردان دردشت دانیال است.
بهترین راه دسترسی به کالپوش مسیر میامی به جاجرم است.
** عمارت،مسجد و حمام آقایان میامی
عمارت تاریخی میامی در 2 طبقه از نظر ساخت، طرح و نما متشکل از سه اتاق با طاقچه های قوسی شکل است که به وسیله ایوانی یک و نیم متری به هم متصل شده اند.
طبقه زیرین این بنا نیز دارای سه باب مغازه است که تا چندی پیش از آن، برای فروش و کسب و کار استفاده می کردند و در زمان گذشته به عنوان مرکز مشاوره ودردوران پهلوی به عنوان تلگراف خانه کاربرد داشته است.
**ارمیای نبی
ارمیای نبی یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل بوده که در روستای ارمیان بخش مرکزی میامی محل زیارت مردم است.
این بقعه در دل چندین چنار با قدمت بسیار قراردارد و نهر آبی از منبعی طبیعی به نام رودبار در کنار این بقعه جاری است.
میامی نقطه اتصال استان های خراسان شمالی، گلستان و سمنان بوده و به همین جهت کاروانسراهای متعددی به قصد عبور از مرکز ایران به خراسان و گرگان در این منطقه ساخته شده است.
بنابه گفته مسوولان، 110کلاس درس، حسینیه ، مساجد و منازل شخصی این شهرستان آماده اسکان و پذیرای از مهمانان نوروزی هستند.
برپایی چهار ایستگاه صلواتی در ورودی شهرمیامی، زائرسرای امام جواد(ع)، میاندشت و روستای هدف گردشگری عباس آباد و بازارچه های سوغات، تولیدات محلی وصنایع دستی شهرستان از برنامه های این شهرستان درتعطیلات نوروز 98 است.
در تعطیلات نوروزی گذشته بیش ازپنج هزارو 500 تن در هشت واحد آموزشی اسکان داده شدند.
شهرستان میامی در مسیر تهران به مشهد قرار گرفته و با جمعیتی بیش از 40هزار تن در شرق استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است، این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران داشته و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزارتن در شبانه روز است.
بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران در نوروز گذشته استان سمنان؛ مجموعه چشمه علی، مسجد تاریخانه در دامغان، جنگل ابر، مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود، کاروانسرای میاندشت و منطقه کالپوش در شهرستان میامی بود.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برنامه های متنوع فرهنگی جاذبه های طبیعی سوغات کسب و کار مسجد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان