Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مساجد باید در کنار امور دینی به محلی برای برپایی کارگاه‌های مهارت‌آموزی با هدف ایجاد زمینه های جذب جوانان به مساجد تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: نباید مساجد از جوانان و نوجوانان خالی شود بلکه با اجرای انواع برنامه های آموزشی و فرهنگی این اقشار را به سمت مساجد فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مسجد را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در سطح جامعه اسلامی دانست و افزود: ترکیب هیات‌ امنای مساجد باید به نحوی باشد که تعامل لازم همه نهادها در مساجد و با مدیریت واحد انجام شود.
کریمی تبار یادآور شد: مسجد متولی اصلی ندارد و نهادهای مختلفی در سطح مساجد به‌ صورت بخشی فعالیت می‌کنند که باید از موازی کاری در سطح مساجد جلوگیری و یک مدیریت واحد و شورایی در مساجد ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به ایام عید و سال جدید و حضور مهمانان نوروزی در استان، تاکید کرد: نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و پارک‌ها که محل حضور مهمانان نوروزی است باید مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به‌ ضرورت توجه به حضور اقشار مختلف مردم در مساجد در هنگام نماز جماعت، گفت: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی و هنری در مساجد هنگام برگزاری نماز جماعت در جذب جوانان به مساجد و حضور اقشار مختلف مردم موثر است.
سرهنگ جمال شاکرمی، یادآور شد: هیات امنا به عنوان پاشنه آشیل مساجد می‌توانند زمینه‌ساز ارتقا سطح فعالیت‌های این اماکن مذهبی فرهنگی باشند و البته ایجاد یک هماهنگی و تعامل سازنده‌ای بین دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد ضروری است.
شهردار ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری در سال 98 ایجاد سرای محلات است که با محوریت و مرکزیت مساجد اجرا خواهد شد تا جوانان با برنامه‌های هنری به سمت مساجد جذب شوند.
طالب صادقیان افزود: در کنار آن از روحانیون استفاده می‌شود که هم دغدغه های مرتبط با مساجد حل و هم زمینه جذب جوانان به مساجد ایجاد شود.
در ابتدای این نشست وصیت‌نامه شهید جعفر چناری از فرماندهان و شهدای استان ایلام توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام قرائت شد.
7172/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امام جمعه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این جشنواره ۱۰۰۰ گروه برتر از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ شرکت دارند. پرورش روحیه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در سطح خاورمیانه، هر ساله در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود. لکوکاپ با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به دانش آموزان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش آموزان رقابت کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است