Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین زارع زاده  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه در اردکان گفت: شهرستان اردکان هم از لحاظ تعداد موقوفات و  درآمد پس از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: امسال ازلحاظ درآمدی جهش خوبی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجاره‌های برخی از املاک وقفی ناچیز است و گاهی تا یک‌دهم اجاره‌های ملکی پرداخت می‌شود. در این زمینه به یک فرهنگ‌سازی نیاز داریم تا حق وقف تضییع نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات اظهار داشت: وقف می‌تواند به توسعه استان و شهرستان کمک کند و در این زمینه خیلی می‌تواند مؤثر باشد و حتی سرمایه‌های خارج از استان را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه  سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات موجب آبادی وقف، درآمدزایی، جذب سرمایه و اشتغال‌زایی می‌شود از مسئولان شهرستان اردکان خواست تا در راه احیای حق موقوفات با این مجموعه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برنامه آرامش بهاری و خیمه معرفت بقعه متبرکه سید هاشم اردکان در ایام عید نوروز سال ۹۷ حائز رتبه کشوری شد طرح‌هایی ازجمله ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی در شهرستان انجام‌شده است.

ثبت ۱۰ وقف جدید در سال ۹۷ در شهرستان اردکان

حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی اظهار داشت: در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش ۱۰ وقف جدید در سال ۹۷ در شهرستان اردکان به ثبت رسیده است که نشان‌دهنده تلاش در جهت احیای سنت حسنه وقف است.

وی در پایان گفت: طبخ ۴۰ تن آش به نیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه و انجام بزرگ‌ترین قربانی در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های شاخص بوده است درآمد موقوفات شهرستان نیز بیش از دو برابر شده است.

گفتنی است که جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان یزد در محل بقعه متبرکه حوض عباس (علیه‌السلام) اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقف خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی