Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روحانی جنوب تهران با اشاره به اینکه حاج احمد آقا صادق امام بودند، گفت: حاج احمد آقا پاک ترین، صادق ترین و امین ترین فرد نسبت به حضرت امام بود و هیچ گونه دخل و تصرفی در نامه های حضرت امام نمی کرد و حتی چیزی را به امام تحمیل نمی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن کمالی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص امانتداری و صداقت مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره) نسبت به امام و انقلاب اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود که رأس همه علم ها تواضع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در تاریخ انقلاب چند صفت برجسته و مهم از مرحوم حاج احمد آقا داریم. یکی از صفات بارز  ایشان تواضع و ادب نسبت به امام و مراجع از جمله آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله مرعشی نجفی است و با مراجع بسیار وزین برخورد می کرد.

این روحانی جنوب تهران افزود: یکی از صفاتی که کمتر گفته شده و من دوست داشتم کسی این را از من و یا دیگران بخواهد، پایداری و جهاد حاج احمد آقا بود. حاج احمد آقا در طول تاریخ انقلاب و در طول عمر خودش یک مجاهد فی سبیل الله بوده است. ایشان خاطرات زیادی با شهید چمران دارد و در لبنان محور بوده و حزب الله لبنان را از طرف امام هدایت می کرد و بازوی امام، قدرتمند، متفکر، امین و صادق بود. یعنی وقتی ما در میان امامان معصوم وقتی می گوییم امام صادق(ع)، در میان یاران حضرت امام، سوای اینکه ایشان فرزند برومند و خلف ساده و ممتاز امام بودند، حاج احمد آقا صادق امام بودند و پیروزی ایشان به صداقتش بوده است.

وی یادآور شد: ساواک بنا داشت ایشان را هم مثل حاج آقا مصطفی به یک طریقی از بین ببرد و چندین بار هم دستگیرش کرده و چندین بار هم برایش نقشه گذاشته است. اما همه نقشه های ساواک به خاطر صداقت حاج احمد آقا همه آن نقشه ها بر آب می شد و از بین می رفت. همان طوری که پیامبر(ص) می فرماید مؤمن باید زیرک باشد، ایشان فوق یک اطلاعاتی با امام و جامعه برخورد می کرد و ساواکی ها از هوش مرحوم حاج احمد آقا به عجز آمده بودند.

کمالی ادامه داد: من یک وقت در قم ایشان را دیدم و دستش را بوسیدم. ناراحت شد و گفت چرا دست من را می بوسی؟ گفتم من می بینم که هوشیاری، ذکاوت و علم و دانش شما در مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی فوق یک عالم زمان است. هدایت کارهای امام و فرمول زندگی امام در دست شما است و این برجستگی شما واقعا اعجاب آور است. شما حتی ساواک را به عجز درآوردی و الآن واقعا ناشناخته و مظلوم هستی. هنوز کسی نتوانست حق مرحوم حاج آقا مصطفی، برادر والامقام، مفسر، فقیه، دانشمند، سیاستمدار و مجاهد حاج آقا مصطفی و همه حقایق این دو برادر را بیان کنند.

وی ادامه داد: بالاترین حقیقت این است که در طول مبارزات قبل از انقلاب حضرت امام و بعد از انقلاب، در این همه حوادث حاج احمد آقا مثل یک کوه ایستاد. ایشان علم و فضیلت داشت و شاگرد امام بود و در درس همراه امام حضور داشتند. بنابر این در حد اجتهاد درس خواندند، عالم، فاضل و صاحب نظر بودند؛ و در بسیاری از جلسات خصوصی و عمومی هیچ وقت از ایشان کلمه ای جسارت یا اهانت ندیده است. ادب فوق العاده ای داشت و احترام فوق العاده ای به بزرگترها می گذاشت.

این روحانی جنوب تهران با اشاره به اینکه آقای طالقانی خیلی از ایشان تمجید کرد، افزود: یک روزی آقای طالقانی به من فرمود که اگر من یک فرزند مثل حاج احمد آقای خمینی داشتم خیلی پیشرفت و رشد می کردم و رشد امام خمینی(س) به برکت بچه هایش است؛ بچه های صالحی دارد. حاج احمد آقا امین خوبی است. عین جمله آیت الله طالقانی است که «پارسایی حاج احمد آقا را هیچ یک از آقازاده ها ندارند.» خیلی پارسا و زاهد بود و از موقعیت امام هیچ چیزی به نفع خودش استفاده نکرده است. این نشان از تقوای والای مرحوم حاج احمد آقا است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تبعات تردید و تشکیک در صداقت حاج احمد آقا گفت: حاج احمد آقا و همسرش هر دو از عرفایی بودند که پای درس عرفان امام خمینی(س) بزرگ شدند. شمه ای از نور وجود حضرت امام در وجود حاج احمد آقا بود. حاج احمد آقا امین امام بوده و هیچ یک از نامه ها و مطالب امام را تغییر نمی داد. ایشان امتحان پس داده است. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟! حاج احمد آقا در طول زندگی خود یک کلمه هم بدون رضایت امام حرف نزده است. ایشان خداترس، امین، صادق و عالم وارسته بوده است. ایشان در علم، هوشیاری، بزرگی و کمالات حرف اول را در دفتر امام می زد.

کمالی تأکید کرد: حاج احمد آقا پاک ترین، صادق ترین و امین ترین فرد نسبت به حضرت امام بود و هیچ گونه دخل و تصرفی در نامه های حضرت امام نمی کرد و حتی چیزی را به امام تحمیل نمی کرد. این عین کلام مرحوم طالقانی است که می گوید «ایشان به قدری صداقت دارد که می خواهد بیانات امام را به من بگوید و یا بیانات من را به حضرت امام بگوید کم یا زیاد نمی کند.»

وی یادآور شد: وقتی فردی صالح و با تقوا باشد امین است. وقتی که ابوالحسن بنی صدر ایشان را برای نخست وزیری کاندیدا کرد تا حضرت امام گفت احمد در دفتر من باشد بهتر از این است که نخست وزیر شود و یا پست دولتی بگیرد، فرمود سمعا و طاعتا. ایشان مقلد و مرید و از همه بالاتر، مطیع امام بوده است. ایشان امام را به عنوان ولی امر مسلمین قبول داشت.

 این روحانی جنوب تهران افزود: جالب این است که آقا مصطفی خمینی و حاج احمد آقای خمینی امام را به عنوان رهبر قبول داشتند. مقبولیت امام در جامعه و مقبولیت امام از نظر دین، فقه و شریعت را حاج احمد آقا قبول داشت و معتقد به آن بود.

وی تأکید کرد: شخصیت هایی مثل امام، آیت الله طالقانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی را نباید از دست بدهیم. اینها بزرگان انقلاب اسلامی هستند. دشمن طالب همین است که ما این شخصیت ها را به بهانه هایی از دست بدهیم. دشمن آیت الله منتظری ها را از ما گرفته و تلاش بر این است که بین روحانیت و مرجعیت شکاف ایجاد کند. ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمنان شخصیت های ما را مصادره کنند.

کمالی ادامه داد: دشمن می خواهد شخصیت والای سید احمد آقا را از ما بگیرد و مصادره کند. سید احمد آقا یک امین جماران و همچنین امین و بازوی امام بود. نامه ها و مکاتبات امام به حاج سید احمد آقا و وصیت نامه امام به حاج سید احمد آقا اثر و نشانه ای از جوهره وجود سید احمد آقای خمینی است. البته اعتبار ایشان از نظر عرفانی بسیار بالا است. باید ثبت شود که حاج احمد آقا یک عارف و یک مجاهد بوده است. این همه اهانت ها و جسارت ها به ایشان شده و ایشان اصلا جواب نداده است. این نشان از صبوری ایشان است.

وی در پایان اظهار داشت: ما همچنان به این خاندان عشق می ورزیم و به حاج احمد آقا افتخار می کنیم و امام هم به ایشان افتخار کرد. بعد از رحلت امام حاج احمد آقا به مقام معظم رهبری می گوید ما مرید شما هستیم و شما ولی امر ما هستید و ما مطیع دستورات شما هستیم. شما از این ادب و صداقت بالاتر چه چیزی می توانید پیدا کنید؟ این حسن نیت و حسن اخلاق و حسن عرفان حاج احمد آقا را می رساند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سید احمد خمینی امام خمینی انقلاب اسلامی امام خمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است، افزود: شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند، اضافه کرد: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقاً افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند.

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم.

کد خبر 6092246

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم