Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالله جلالی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت:با روند اشتباه برخی نهاد‌های قم در فروش قبر به اموات باید مقابله شود.

وی با اشاره به مشکلات صنف سوهان فروشان در میدان هفتاد و دو تن افزود: واگذاری غرفه‌های فروش در میدان هفتاد و دو تن تا سقف ۶ متر به این افراد واگذارشده بود، اما برخی از این افراد واحد‌های فروشگاهی خود را تا ۷۰ متر توسعه داده‌اند، درحالی‌که بسیاری از این زمین‌های معارض خصوصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: حکم تخریب تمام غرفه‌های سوهان فروشی میدان هفتادودو تن در کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته‌شده است، فعالان اقتصادی این بخش تعهد داده‌اند که درصورتی‌که اراضی ۴۰ هکتاری در نظر گرفته‌شده در محور کاشان به این صنف اختصاص پیدا کند، در شش ماه آینده به‌صورت کامل به آنجا منتقل شوند.

جلالی با اشاره به برخی از مشکلات استقرار و فعالیت صنف سوهان فروشان در ورودی هفتاد و دو تن قم تصریح کرد: فعالیت این واحد‌های بین‌راهی جلوه و ورودی شهر قم را بسیار نامطلوب و با معضلات اجتماعی و ترافیکی روبه‌رو کرده است.

وی با بیان روند انتقال واحد‌های عرضه کالای مستقر در میدان هفتاد و دو تن قم یادآورشد: صنف سوهان فروشان مستقر در میدان هفتادودو تن برای انتقال به اراضی ۴۰ هکتاری تمام الگو‌های ساخت و انتقال را در اراضی ۴۰ هکتاری تدوین کرده و برای انتقال صرفاً منتظر واگذاری زمین هستند.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر برخی سو استفاده‌های مالی در فروش قبر به شهروندان قمی عنوان کرد: هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر در اختیار شهرداری نیست.

جلالی با اشاره به نگاه منفعت طلبانه برخی نهاد‌های قم در فروش قبر به شهروندان بیان کرد: آرامستان‌های داخل شهر در زمینه دفن اموات به‌شدت نگاه اقتصادی و انتفاعی دارند، این وضعیت و به‌صورت قطعی در سال‌های آینده شرایطی بحرانی را در شهر قم به وجود خواهند آورد.

وی ادامه داد: احداث آرامستان در چهار ضلع مختلف شهر مطالبه شهروندان قمی بوده و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد، فاصله معقول قبرستان تا حریم شهری باید در حدود ۴ کیلومتر باشد تا امکان رفت‌وآمد مردم با مشکل همراه نشود.

رئیس شورای شهر قم اشاره کرد: برای توسعه و احداث آرامستان جنب جمکران تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، اشکالات کمیته زیربنایی سبب شده که ادامه احداث قبرستان جمکران متوقف شود.

جلالی ابرازکرد: دو آرامستان قبرستان نو و وادی الاسلام به‌زودی و به‌صورت کامل به باغ مزار تبدیل‌شده و تمام دیوار‌های حائل آن‌ها برچیده می‌شود.

انتهای پیام/ ح

آرامستان‌های داخل شهر قم به باغ مزار تبدیل می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر آرامستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه