هتل سه ستاره مشهد اطراف حرم
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۰۰۱
خبرگزاري آريا- شهر زيارتي مشهد هر ساله پذيراي مسافران و زائران بسياري است. به همين دليل هتلهاي زيادي در اين شهر براي خدمترساني احداث شدهاند. پيدا کردن يک محل مناسب براي اقامت در مشهد نيازمند يک منبع اطلاعرساني دقيق است تا مسافراني که تابهحال به اين شهر سفر نکردند به راحتي يک محل اقامت مناسب رزرو کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با توجه به اينکه مشهد شهر زيارتي است يکي از فاکتورهاي اساسي انتخاب هتل، فاصله هتل تا حرم امام رضا (عليهالسلام) است. با اين شرايط اکثر مسافران به دنبال رزرو هتل در مشهد نزديک حرم هستند.
در ادامه اين مطلب برخي از هتلهاي سه ستاره مشهد اطراف حرم معرفي شدهاند.
نگاهي به هتلهاي مشهد شهر مشهد به دليل اينکه سالانه پذيراي ميليونها زائر و مسافر هستند نشان ميدهد صنعت هتلداري در اين شهر پر رونق است. هتلهاي زيادي در شهر مشهد به خصوص در نزديکي حرم امام رضا (عليهالسلام) ساخته شده است. اين هتلها متناسب با سليقه مشتري از هتل يک ستاره تا پنج ستاره همه در کنار هم ساخته شدهاند تا نياز هر مشتري بسته به وضع مالي و بودجه آن فراهم آورده شود.
بسياري از مسافران شهر مشهد قصدشان زيارت امام مهربانيها است، پس نزديکي محل اقامت به حرم عليابنموسيالرضا (عليهالسلام) يکي از معيارهاي انتخاب اين افراد است.
نزديکترين هتلها به حرم:
- هتل پنج ستاره مدينه الرضا
- هتل چهار ستاره توس مشهد
- هتل چهار ستاره اترک مشهد
- هتل چهار ستاره مشهد
- هتل سه ستاره رضويه مشهد
- هتل سه ستاره نور
هتلهاي سه ستاره مشهد
افرادي که تا به حال به مشهد سفر نکردهاند مطمئناً با خيلي از نکات رزرو هتل در مشهد آشنا نيستند. يکي از نکاتي که در رزرو هتل بايد در نظر داشت موقعيت هتل است. افرادي که براي زيارت امام رضا (عليهالسلام) به اين شهر سفر ميکنند بهتر است که هتلهاي نزديک حرم را براي اقامت خود انتخاب کنند.
همچنين افرادي که قصد ندارند براي محل اقامت خود زياد هزينه کنند، بايد هتلي با قيمت مناسب که امکانات آن در حد معمول است را انتخاب کنند. با توجه به اين موارد بهترين انتخاب هتل هاي سه ستاره مشهد نزديک حرم هستند.
زيرا هتلهاي 3 ستاره قيمت خيلي مناسبتري نسبت به هتلهاي 4 و يا 5 ستاره دارند. امکانات اين نوع هتلها در حد معمول است. اما به اين معنا نيست که هتلهاي سه ستاره کيفيت خوبي ندارند.
اين هتلها با توجه به قيمتي که دارند امکانات خود را ارائه ميدهند. اما بايد توجه داشت که ابتدا در مورد هتلهاي مختلف بايد تحقيق کرده و بعد نسبت به رزرو آن اقدام کرد.
در ادامه هتلهايي معرفي ميشوند که بين هتلهاي 3 ستاره رضايت بيشتري را در بين مسافران خود کسب کرده بودند.
ليست هتلهاي 3 ستاره مشهد نزديک حرم
تعداد هتلهاي 3 ستاره مشهد نزديک به حرم مطهر امام رضا (عليهالسلام) کم نيست. در جدول زير ميتوان ليست بهترين و نزديکترين هتلهاي 3 ستاره به حرم رضوي را مشاهده کرد. اين هتلها به ترتيب نزديکترين هتل تا حرم دستهبندي شدهاند.
نام هتلفاصله هتل تا حرمآدرس هتل رضويه مشهد1 دقيقه پياده رويميدان بيت المقدس، جنب بازار رضا هتل حيات شرق2 دقيقه پياده رويخيابان نواب ، بين نواب 10 و 12 هتل نور مشهد2 دقيقه پياده رويورودي باب الجواد، خيابان خسروي نو هتل توحيد نوين مشهد3 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، امام رضا 3 هتل آپادانا مشهد3 دقيقه پياده رويخيابان شهيد اندرزگو، چهارراه خسروي هتل جواهر شرق مشهد5 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، بين امام رضا 8 و 6 هتل زمرد مشهد5 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، امام رضا 6 هتل آرمان مشهد5 دقيقه پياده رويخيابان نواب صفوي هتل تهران مشهد6 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، نبش امام رضا 8 هتل کارن مشهد9 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، امام رضا 8 هتل سپنتا مشهد10 دقيقه پياده رويچهارراه شهدا، کوچه شاهين فر هتل آيران مشهد10 دقيقه پياده رويخيابان امام رضا، امام رضا 10 هتل بزرگ فردوسي مشهد15 دقيقه پياده رويخيابان مدرس، نبش مدرس 1نزديکترين هتل 3 ستاره مشهد به حرم امام رضا (عليهالسلام)
راههاي ورودي به حرم مطهر شامل چهار خيابان اصلي ميشود که نزديکترين هتل 3 ستاره مشهد به حرم مطهر به نام هتل رضويه، در خيابان امام رضا قرار گرفته است.
هتل رضويه با موقعيت خاص مکاني و اشراف تعداد محدودي (هشت واحد) از اتاقها به حرم مطهر امام رضا (عليه السلام) و با امکانات رفاهي مناسب در نزديکي بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) آماده خدمت رساني به مسافران است. از مهمترين ويژگيهاي هتل رضويه ميتوان به نزديکي به بازار رضا که يکي از قديميترين بازارهاي مشهد است اشاره کرد.
حدود قيمت هتلهاي 3 ستاره مشهد نزديک حرم چقدر است؟ جز تصميمها و برنامهريزيهاي قبل از سفر براي هر فرد، تعيين بودجه مالي است.
حدود قيمت هتلهاي 3 ستاره نزديک حرم براي هر فرد از شبي نفري 85 هزار تومان شروع ميشود.
در زير برخي از هتلهاي 3 ستاره اطراف حرم، همراه با قيمتشان مشاهده ميشود.
نام هتلقيمت هتل هتل سه ستاره نسيم90/000 تومان هتل توحيد نوين مشهد90/000 تومان هتل کارن مشهد95/000 تومان هتل سيمرغ فيروزه مشهد100/000 تومان هتل حيات شرق مشهد130/000 تومان هتل رضويه مشهد135/000 تومانبايد دقت شود که اين قيمت در ايام پيک و شلوغ سال متفاوت خواهد بود.
معرفي مسافرسلام
براي اطلاع از آخرين قيمت هتلهاي مشهد کافي است با گروه مشاوره سفر و رزرواسيون مسافرسلام تماس حاصل کرد. همکاران اين مجموعه پاسخگوي مسافران هستند.
تجربه 13 ساله گروه گردشگري و مشاوره سفر مسافرسلام، در صنعت توريسم داخلي، همواره بزرگترين سرمايه آنها بوده است. اين تجربه بزرگ دليلي بر شناخت دقيق نياز مسافران و گردشگران در اين صنعت است و باعث شده است تا بتوان توانايي فراهم کردن بهترين خدمات را براي رضايت مشتريان داشت.
علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر در خصوص هتلهاي مشهد ميتوانند با مسافر سلام به شماره تلفن 09154770106 تماس حاصل کنند.
پيشنهاد مسافر سلام براي هتل 3 ستاره مشهد نزديک حرم
در مورد هتل حيات شرق بايد گفته شود که اين هتل يکي از هتل آپارتمانهاي تاپ مشهد است. امکاناتي که اين هتل دارد تقريباً در حد امکانات يک هتل 4 يا 5 ستاره است. همانطور که مشاهده ميشود، قيمت اين هتل آپارتمان تقريباً در حد ديگر هتلهاي 3 ستاره مشهد است.
هتل رضويه يکي از ديگر هتلهاي 3 ستاره نزديک حرم است. اين هتل داراي فاصله 2 دقيقهاي تا حرم امام رضا (عليهالسلام) است و در نزديکي بازار رضا قرار گرفته است. غذاي اين هتل هم به صورت سلف سرويس است و کيفيت خوبي دارد.
همچنين حرکت ويلچر در تمام قسمتهاي هتل، راحتي مسافران و زائران را براي زيارت حضرت رضا (عليهالسلام) فراهم ميآورد.
شهر زيارتي مشهد هر ساله پذيراي مسافران و زائران بسياري است. به همين دليل هتلهاي زيادي در اين شهر براي خدمترساني احداث شدهاند. پيدا کردن يک محل مناسب براي اقامت در مشهد نيازمند يک منبع اطلاعرساني دقيق است تا مسافراني که تابهحال به اين شهر سفر نکردند به راحتي يک محل اقامت مناسب رزرو کنند.
منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: هتل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، به عنوان روز معلم نامیده شده است. شاید بتوان گفت در بین همه ادیان آسمانی و مکتبهای موجود در دنیا، بیشترین سفارش و توصیه به علمآموزی و تکریم و تجلیل از حق معلم و استاد، در دین مبین اسلام بوده است.
بنابر آیه شریفه «و علّم آدم الأسماء کلّها» خداوند متعال نخستین معلم است و پیامبران الهی که وظیفه تعلیم آیات الهی را بر عهده دارند، همه معلمان بشریت هستند. مقام معلم آن قدر با ارزش است که پیامبر گرامی اسلام(ص) خود را معلم نامیده است: «إنّما بعثت معلّماً».
40 چهارشنبه را میهمان کلمات گهربار و حیاتبخش حضرت علی بن موسیالرضا(ع) هستیم و همراه خوانندگان، شرح یک حدیث رضوی را در گفتوگو با اساتید حوزه و دانشگاه بررسی خواهیم کرد. شرح حدیث این هفته را در محضر استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد باقر ربانی هستیم تا از جام معرفت کلمات رضوی، جان تشنه خویش را سیراب کنیم.
با عرض تبریک روز معّم خدمت شما استاد گرامی، صفحات رواق را منور به روایتی از حضرت رضا(ع) درباره علم آموزی و اهمیت کار معلّمی بفرمایید.
این روز بزرگ که به مناسبت شهادت استاد بزرگ حوزه و دانشگاه حضرت آیت الله شهید مطهری نامگذاری شده است، گرامی میدارم و مخصوصاً برای روح پاک آن دانشمند نمونه و دلسوز پر تلاش، از درگاه خداوند طلب رحمت و رضوان دارم و به همه اساتید کشور عزیزمان ایران، این روز بزرگ را تبریک و تهنیت عرض می کنم. همانطور که میدانید اسلام، تأکید بسیاری بر ارزش ذاتی علم و تعلیم و تعلم آن دارد تا جایی که بسیاری از آیات قرآن و روایات پیامبر و اهل بیت(ع) در این باره وارد شده است. بنابر آیه شریفه «و علّم آدم الأسماء کلّها»، خداوند متعال نخستین معلم است و پیامبران الهی که وظیفه تعلیم آیات الهی را بر عهده دارند، همه معلّمان بشریت هستند. مقام معلّم آن قدر با ارزش است که پیامبر گرامی اسلام(ص) خود را معلّم نامیده است: «إنّما بعثت معلّماً»
از امام رضا(ع) که خود ملقّب به عالم آل محمد(ص) است و معلم همه بشریت نیز روایاتی در این باب نقل شده که یکی از مهمترین آنها روایتی است که به نقل از پدران خود و آنها هم به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل فرمودهاند که آن حضرت فرمود: «طَلَبُ اَلْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَی کُلِّ مُسْلِمٍ، فَاطْلُبُوا اَلْعِلْمَ مِنْ مَظَانِّهِ، وَ اِقْتَبِسُوهُ مِنْ أَهْلِهِ، فَإِنَّ تَعْلِیمَهُ لِلَّهِ حَسَنَةٌ، وَ طَلَبَهُ عِبَادَةٌ، وَ اَلْمُذَاکَرَةَ فِیهِ تَسْبِیحٌ، وَ اَلْعَمَلَ بِهِ جِهَادٌ، وَ تَعْلِیمَهُ مَنْ لاَ یَعْلَمُهُ صَدَقَةٌ، وَ بَذْلَهُ لِأَهْلِهِ قُرْبَةٌ إِلَی اللَّهِ، لِأَنَّهُ مَعَالِمُ اَلْحَلاَلِ وَ اَلْحَرَامِ، وَ مَنَارُ سَبِیلِ اَلْجَنَّةِ، وَ الْمُؤْنِسُ فِی اَلْوَحْشَةِ، وَ اَلصَّاحِبُ فِی اَلْغُرْبَةِ وَ اَلْوَحْدَةِ، وَ اَلْمُحَدِّثُ فِی اَلْخَلْوَةِ، وَ اَلدَّلِیلُ عَلَی اَلسَّرَّاءِ وَ اَلضَّرَّاءِ، وَ اَلسِّلاَحُ عَلَی اَلْأَعْدَاءِ، وَ اَلزَّیْنُ عِنْدَ اَلْأَخِلاَّءِ، یَرْفَعُ اَللَّهُ بِهِ أَقْوَاماً وَ یَجْعَلُهُمْ فِی اَلْخَیْرِ قَادَةً». در این روایت زیبا، امام رضا(ع) از قول پیامبر(ص) به ارزش ذاتی علم و لزوم تعلیم و تعلم و دلایل اهمیت علم نزد شارع مقدس اشاره میفرمایند. در این روایت، و به جهت مناسبتی که میخواهیم در این باره بحث کنیم، به شرح فقرهای از این روایت که درباره معلّم و ثواب تعلیم و دلایل این ثواب آمده است اشاره مختصری خواهم داشت.
امام رضا(ع) چه توصیهای درباره شخصیت معلم و اینکه استاد و مربی چه خصوصیاتی باید داشته باشد دارند؟
امام رضا(ع) در جمله «فَاطْلُبُوا الْعِلْمَ فِی مَظَانِّهِ» اشاره نمودهاند به اینکه در هر جا که مسلمان احتمال دهد علم وجود دارد، باید برای دریافت آن اقدام کند. در جمله بعدی امام اشاره به این موضوع دارند که «وَ اقْتَبِسُوهُ مِنْ أَهْلِهِ» یعنی علم را از اهل آن بگیرید» گر چه با توجه به فقره اول که گذشت، طلب علومی که معارف دینی نیستند حتی اگر نزد مشرک باشند، ضروری و واجب بوده و گمشده عاقل یا مؤمن تلقی شده اند اما علوم مربوط به دین و معارف دینی را باید از افرادی که شایستگی آن را دارند دریافت کرد و با توجه به سخن امیرالمؤمنین علی(ع) که تبعیت از اهل بیت(ع) و عدم پیشی گرفتن از ایشان را توصیه و عقب ماندن از آنها را نهی نمودند، اهل بیت(ع) کارشناسان واقعی علوم دینی بوده و مسلمانان تنها مجاز هستند علوم دین را از ایشان دریافت کنند. چنان که فرمودهاند: «بر آنها پیشی مگیرید که گمراه می شوید و از آنان پس نمانید که تباه میشوید»
امیرالمؤمنین(ع) در جای دیگر فرمودهاند: «ای کمیل! علم و معارف و اعتقادت را جز از ما نگیر تا از ما باشی». حدیث مزبور، دریافت علم از کسانی که علوم اهل بیت(ع) را نشر میدهند رد نمیکند، زیرا گرفتن علم از فقها و نشردهندگان علوم اهل بیت(ع) به نوعی گرفتن علوم از اهل بیت(ع) است.
پس معلوم شد که در علمآموزی غیر معارف دینی، باید انسان حتی اگر فقط در دست کفار و مشرکان این علم وجود دارد از آنها اخذ کند ولی در علوم دینی، کسب معارف فقط باید از طریق اهل بیت(ع) باشد. پس طلب علمی که واجب شده است بر همه مسلمانان؛ طریقی دارد که رکن اصلی این طریق معلم و استاد است. در ادامه این روایت، برخی امتیازها و نقاط مثبت تعلیم و تعلم بیان شده است.
از این امتیازها مخصوصاً در ثواب شغل معلمی برای خوانندگان رواق بگویید تا جامعه ما، ارزش معلّم را بیشتر بداند و از ایشان تکریم کند؟
حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه اشاره به این مطلب دارند که یاد دادن و آموزش علم به دیگران اگر برای خدا باشد، حسنه و نیکی است «تَعلیمه لِلهِ حَسَنَة؛ یادگیری علم برای خداوند حسنه است». در فقره بعدی حضرت میفرمایند که مذاکره علم، تسبیح خداست: «الْمُذَاکَرَةِ فِیهِ تَسْبِیحٌ.» یعنی سر کلاس نشستن و درس معلم و استاد را گوش دادن، همتراز تسبیح خداوند متعال است. در روایات داریم که یک ساعت در طلب علم بودن بهتر از احیای یک شب و یک روز در طلب علم بودن بهتر از سی ماه روزه است. سپس حضرت به یک امتیاز دیگر معلّمان اشاره دارند و می فرمایند، آموزش علم به دیگران، صدقه است: «تَعْلِیمُهُ مِنْ لَا یَعْلَمُهُ صَدَقَهَ» از دیدگاه امام رضا(ع) آموزش علم به افرادی که نمیدانند، نوعی صدقه است چرا که صدقه، به کمک مالی محدود نمیشود، بلکه شامل هر کار خوبی میشود، چنان که در روایت دیگری فرمودهاند: «کل معروف صدقة».
امتیاز مهم دیگری که حضرت به آن اشاره میفرمایند، این است که معلم اگر علم خود را به اهل آن یاد بدهد و آنها را تربیت کند، موجب قرب و نزدیکی او به خداوند میشود و میتوان گفت معلمانِ نیک، به خدا نزدیکترند. جمله «بَذلُهُ لِأَهْلِهِ قُرْبَةٌ إِلَی اللهِ» دلالت بر این مطلب دارد.
بنا بر آنچه گفته شد، مقام معلم بسیار بالا و والا است و همان طور که مرحوم امام خمینی(ره) فرمودند: «معلمی شغل انبیاست». یعنی اگر بخواهیم کسی و شغلی را همتراز شغل انبیاء معرفی کنیم، شغل شریف «معلمی» است.
با توجه به این حدیث شریف، خطاب به جامعه و مسئولان و نیز معلمان عزیز چیست؟
گرچه فرصت و مجال بسیار کوتاه بود تا این حدیث زیبا و پر معنا را شرح دهیم، لیکن خلاصه و پیام آن را میتوان برای معلمان عزیز این دانست که قدر این شغل مهم را بدانند و آن را با هیچ بهای مادی تعویض ننمایند و اخلاص و تقرب الهی را هدف خود در این شغل مهم قرار دهند. پیام دوم خطاب به مسئولان و جامعه است، همان گونه که احترام و تجلیل از انبیای الهی لازم است، باید جانشینان آنان در تعلیم و ارشاد دیگران به معرفت و بینش را تکریم و تعظیم کنند و به گونهای شود که شغل معلمی در جامعه از احترام و ارزشی فوقالعاده برخوردار شود.
منبع: روزنامه قدس مریم احمدی شیروان