Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: درخواست داریم که در صورت لغو طرح ۵۸ متری، طرح جایگزین باید به تصویب مراجع استانی اعم از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به فرآیند تصویب طرح‌های توسعه عمران اظهار داشت: کارفرمای طرح‌های توسعه عمران راه و شهرسازی است و طبق فرآیند، کارفرما آنها را طی فرآیندی با انتخاب مشاور ذی‌صلاح مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی با همراهی شهرداری تهیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تصویب این طرح‌ها دو مرجع کارگروه زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را داریم که طرح جامع اراک در مراحل قانونی خود انجام شده و در کارگروه زیربنایی تصویب و بعد به شورای برنامه‌ریزی می‌رود و در آنجا مواردی در رابطه با این طرح مطرح می‌شود که بیشتر ابهامات برخاسته از نداشتن مطالعه افراد شرکت‌کننده در جلسه این شورا بوده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: این ایرادات و ابهامات در آن جلسه مقرر می‌شود که ظرف دو هفته برطرف شود که این کار انجام می‌شود، علاوه بر آن، این طرح به تغییر و تحولات عمده‌ای در استان از جمله تغییر شهردار، شورای شهر، معاون استاندار و استاندار برخورد، مجدد جلسه‌ای برگزار شد و هدف عرضه به شورای شهر بود.

اراک| موانع ساخت و توسعه مجتمع‌های رفاهی بین راهی استان مرکزی برطرف شود"طرح جامع کلانشهر اراک" آماده طرح در شورای توسعه استان مرکزی شدساخت 37 تقاطع غیرهمسطح در طرح جامع کلانشهر اراک پیش‌بینی شده است

زندیه‌وکیلی بیان کرد: طرح 58 متری حکم اسکلت و استخوان‌بندی طرح جامع را دارد و چون فرضیات طرح جامع بر وجود این طرح 58 متری بود، طبیعتا بودن یا نبودن طرح 58 متری تعیین‌کننده شده و به بن‌بستی رسیده بودیم که درنهایت با حضور وزیر راه و بعد هم معاون وی، گفته شد با همان کلیاتی که خود فکر می‌کنید و مشاور تهیه کرده طرح را به شورای عالی بفرستید تا هم در نوبت قرار گیرد و هم از کمک فکری شورای عالی، کارشناسان و دبیرخانه استفاده شود.

وی ادامه داد: در این جمع‌بندی هیچ ابهامی در رابطه با دیگر جزئیات طرح وجود ندارد، به جز بحث 58 متری برای مابقی موارد با نظر اعضا به نتیجه رسیده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در رابطه با طرح 58 متری هم با توجه به نظر دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی اگر تصمیم به لغو باشد طبق قاعده 6 ماه زمان می‌برد، چراکه باید مدل ترافیکی انجام، یک معبر حذف و یک مدل‌سازی جدید انجام شود، جایگزینی هم جز تعریض دو یا سه خیابان دیگر وجود ندارد.

زندیه‌وکیلی اضافه کرد: حذف طرح با عدم اجرای آن دو موضوع متفاوت هستند، به منظور اجرای طرح 58 متری اگر قرار است یک‌هزار و 200 واحد تخریب شود به همین اندازه واحد با پارکینگ هم ایجاد می‌شود.

وی افزود: درخواست داریم که در صورت لغو طرح 58 متری، طرح جایگزین باید به تصویب مراجع استانی اعم از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به توزیع اعتبارات گفت: در ارتباط با اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصمیم می‌گیرد و الان پیشنهاد جا به جایی اعتبارات را داشتند، ممکن است در این روزهای پایانی اعتباراتی بیاید که با توجه به اینکه فرصتی برای برگزاری شورای برنامه‌ریزی نیست، مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست تفویض اختیار را دارند.

زندیه‌وکیلی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار با پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی بوده و مسئله‌ای که وجود دارد اینکه سقف تخصیص کل شهرستان‌های استان با هم برابر است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، باهدف کاهش جمعیت کیفری و به منظور تحقق برنامه‌های عملیاتی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه دیدار با زندانیان، به بررسی و رفع مشکلات ۱۵ مددجوی زندان سپیدار اهواز پرداختند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.
 
در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد و بیان داشت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم