Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@23:39:31 GMT

جزییات جدید از طرح تشکیل استان اصفهان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۴۱۷

جزییات جدید از طرح تشکیل استان اصفهان شمالی

به گزارش جام جم آنلاین باشگاه خبرنگاران جوان ، سید جواد ساداتی‌نژاد عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جزییات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، گفت: این طرح با ۳۳ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارائه شده است.

وی افزود: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی بر اساس یک پژوهش حدود دو سال پیش توسط ۴۶ نماینده به مرکز پژوهش‌های مجلس داده شد که در آنجا این نمایندگان درخواست بررسی امکان‌سنجی تفکیک بزرگ مقیاس کشور را با توجه به نمونه‌های داخلی مانند تفکیک استان خراسان و نمونه‌های خارجی هم مانند ترکیه که با وسعتی کمتر از ایران حدود ۸۰ استان دارد را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌ها بیانگر وجود رشد رضایتمندی، رفاه و توسعه در استان‌های تفکیک شده بود، لذا ما نمایندگان هم بر اساس این نتایج درخواست تشکیل استان اصفهان شمالی را دادیم.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: این طرح بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به صورت قانونی تنظیم و ارائه شده و مسلما مراحل قانونی خود را تا پایان کار بررسی در صحن علنی مجلس هم باید طی کند.

وی با اشاره به انتقاداتی که به این طرح مطرح شده، تاکید کرد: طراحان هیچ مشکل و منافاتی با استان اصفهان ندارند، زیرا برخی اعلام کرده‌اند که این طرح موجب تضعیف استان اصفهان می‌شود، اگر تفکیک باعث تضعیف می‌شد که استان خراسان باید با تقسیم به سه استان اکنون مشکلاتی پیدا می‌کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه حتی طراحان نام استان جدید را هم اصفهان شمالی نامیدند یعنی هیچ مشکلی با اصفهان ندارند، گفت: موضوع مهم در این میان بحث بوروکراسی اداری است که در این استان مشکلات اداری و مراجعات مردم به ادارات چالش‌هایی را به وجود آورده است و حتی استاندار و مدیران استانی هم از این مشکل گلایه‌مند هستند.

وی بیان کرد: یک استاندار، ۲۰ شهرستان در زیر مجموعه خود دارد که حتی در طول یک سال هم نمی‌تواند برای یکبار به آنجا سرکشی کند، در صورتی که با کوچک شدن استان، این اتفاق خواهد افتاد.

ساداتی‌نژاد علت دوم این پیشنهاد را رضایت‌مندی اجتماعی دانست و افزود: افزایش رفاه اجتماعی یکی دیگر از دلایل پیشنهادی طرح استان اصفهان شمالی است، لذا تفکیک استان اصفهان هم به نفع اصفهان و هم به نفع شهرستان‌های شمالی این استان است.

نماینده کاشان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم طرح تشکیل استان اصفهان شمالی با توجه به ترافیک کاری کمیسیون شوراها تا پایان مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اصفهان شمالی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد