Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره پایان نامه‌های ایران شناسی به همت واحد فناور فیفتاو، نمایشگاه و تور آکادمی بین‌المللی در جهان، مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین جشنواره بین المللی پایان نامه‌های ایران شناسی به همت واحد فناور فیفتاو، نمایشگاه و تور آکادمی بین المللی در جهان، مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
لواسانی، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی، گفت: مرکز رشد سعی دارد تیم­‌های جوان و خلاقی مانند مجموعۀ فیفتاو که تلاش می ­کنند ایران را به دنیا بشناسانند، در خود جای دهد و کسب و کار جوانان را رونق بخشد.

در ادامه برنامه بهادر باقری، معاون گسترش زبان فارسی در دانشگاه­ های خارج از کشور نیز گفت: ایران آن چنان که باید در جهان شناخته نشده و مجموعۀ فیفتاو راهی ا­ست برای شناساندن ایران زیبا و مدرن به جهان، مجموعه ­ای که به دور از هرگونه فعالیت سیاسی و بدون حمایت دولت در عرصۀ فرهنگ و علم تلاش می­ کند.
معاون گسترش زبان شناسی و ایران شناسی خارج از کشور وزارت علوم اظهار کرد: واحد فناور فیفتاو، نخستین نمایشگاه و تور آکادمی بین المللی در جهان، مستقر در دانشگاه از افرادی تشکیل شده است که در قالب هسته‌های فناوری دانش بنیان در زمینه معرفی ایران به خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد تلاش می‌کنند تا ایران را به گردشگر‌ها شناسانده و چهره‌ای مناسب در اذهان ایجاد کنند.

باقری خاطر نشان کرد: واحد فناور فیفتاو دانشگاه در تلاش است تا جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ایران را به دنیا بشناساند.   آرمین حیدریان، دبیر جشنواره بین المللی پایان نامه‌های ایران شناسی با اشاره به یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی و بزرگداشت شاعر نام آشنا، نظامی گنجوی اظهار کرد: جشنواره که ۱۷ آذرماه آغاز شده، در عین نوپا بودن در مرحله نخست تعداد قابل توجهی پروپوزال از رشته‌های مختلف مرتبط با ایران شناسی را از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و آزاد دریافت کرد که پس از داوری اولیه ۸ پروپوزال مجوز حضور در مرحله بعدی را بدست آورد.

حیدریان افزود: در مرحله دوم پایان نامه‌ها توسط هیات داوران بررسی و در نهایت ۳ پایان نامه منتخب اعلام شد.

وی برگزاری نخستین‌ها در هر عرصه را با کمبود‌ها و مشکلاتی عنوان کرد و گفت: فیفتاو تمام تلاش خود را جهت بهتر برگزار کردن جشنواره پایان نامه‌های ایران شناسی در دوره‌های بعد به کار خواهد گرفت تا بتواند با تمام قوا معرف کشورمان در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری در سطح جهان باشد.

در انتها اعضای هیات داوران در کنار دبیر جشنواره و با حضور روح انگیز بختیاری، مدیر فیفتاو، با اهدای تندیس ویژۀ فیفتاو، لوح تقدیر، یک جلد کتاب نفیس ایران­شناسی از برندگان برتر نخستین جشنوارۀ بین‌المللی پایان‌نامه‌های ایران‌شناسی فیفتاو تجلیل به عمل آوردند.

گفتنی است، نتایج داوری پایان­ نامه ‌های رسیده رتبه نخست را به هیچ یک اختصاص نداده و یک پایان­ نامه رتبۀ دوم و دو پایان­نامه به دلیل نزدیکی امتیاز، به­ طور مشترک، رتبۀ سومی را به خود اختصاص دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی ایران شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد