Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@18:33:17 GMT

◄ موج شکایت ایرلاین‌ها از بوئینگ

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۸۳۷

◄ موج شکایت ایرلاین‌ها از بوئینگ

تین‌نیوز | 

با زمین‌گیر شدن اکثر هواپیماهای 737 مکس در سراسر جهان، ایرلاین‌های مختلف که از این بابت دچار ضرر و زیان هنگفتی شده‌اند تصمیم دارند از بوئینگ شکایت کنند و درخواست غرامت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هواپیمایی نروژ که ۱۸ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در ناوگان خود دارد، اولین ایرلاینی بود که رسماً اعلام کرد که از بوئینگ برای زمان پرواز ازدست‌رفته، تقاضای غرامت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هواپیمایی نروژ بیورن کیوس، در پیامی ضبط‌شده به مشتریان گفت: واضح است ما هزینه‌های مربوط به این هواپیمای جدید را که باید موقتاً در پارکینگ قرار دهیم، به عهده نمی‌گیریم. ما صورت‌حساب این هزینه‌ها را به کسانی که این هواپیما را ساخته‌اند ارسال خواهیم کرد.

اسپایس‌جت هند، هم اعلام کرد علاوه‌بر غرامت از بابت زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس ۸ و کنسل شدن پروازهای آن‌ها، هزینه‌های تعمیر، نگهداری و اورهال این ۱۲ هواپیمای خود را از بوئینگ دریافت خواهد کرد.

دبیر سازمان هواپیمایی هند، پرادیپ سینگ کارولا، اعلام کرد که این ایرلاین از پنج‌شنبه تاکنون حدود ۴۰ پرواز خود را کنسل کرده است.

کارشناسان می‌گویند به‌زودی سایر شرکت‌های هواپیمایی هم از بوئینگ غرامت خواهند خواست، چراکه زمین‌گیر شدن هواپیماها بسیار هزینه‌بر است.

فیل سیمور، مدیر شرکت مشاور هواپیمایی ای‌بی‌ای، گفت: این کار روزانه میلیون‌ها دلار هزینه دارد.

تحلیل‌گر مورنینگ‌استار، کریس هیگینز، گفت: معمولاً وقتی یک ایرلاین یک هواپیما را از بوئینگ می‌خرد، این شرکت عملکرد این هواپیما را گارانتی می‌کند که این شامل آماده به پرواز بودن آن‌هم می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ بوئینگ بابت زمین‌گیر شدن ۳ ماهه جت‌های ۷۳۷ خود، به علت آتش گرفتن باتری آن‌ها، مقدار فاش‌نشده‌ای خسارت به ایرلاین‌های جهان پرداخت کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بوئینگ شکایت غرامت 737 مکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، وحید فروغی‌زاده امروز درخصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، گفت: طبق اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به اطلاع می‌رساند، پرواز تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی، مسیر باطل اعلام شد.

وی افزود: این پرواز به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین‌بودن دید افقی باطل شد.

فروغی‌زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های 6800 و 199 تماس بگیرند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • فیلم/ باز نشدن چرخ جلوی هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ هنگام فرود
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد