Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:22:30 GMT

اولین پیاده راه شهری در قزوین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۳۹۷۱

اولین پیاده راه شهری در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، عصر شنبه ۹ پروژه شهرداری قزوین با حضور زاهدی استاندار قزوین، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی، علی صفری شهردار قزوین، داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، افتتاح و کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود خودرو به سبزه میدان متوقف شد

با اجرای اولین پیاده راه در محدوده سبزه میدان قزوین، پروژه بازآفرینی در این مجموعه به عنوان بخشی از طرح دولت خانه صفوی عملیاتی شد.

احیای دولت خانه صفوی به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال ۸۲ مطرح شد و شهرداری قزوین موظف شد با همکاری میراث فرهنگی نسبت به بهسازی، بازسازی، ساماندهی، حصارکشی و محوطه سازی فضاهای عمومی و سبز باغ محوطه تحت نظارت مدیریت اجرایی پروژه اقدام کند.

رشوند مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: این سازمان به عنوان متولی پروژه‌های بافت تاریخی در شهرداری مسئولیت این امر را بعهده گرفت و پروژه ساماندهی و طراحی محدوده سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری تعریف شد و یک مدیر اجرایی با سابقه به عنوان مشاور انتخاب شد تا کار بخوبی پیش برود.

رشوند یادآور شد: کارشناسان در گروه‌های هفت گانه فعالیت خود را برای اجرای این طرح مهم آغاز کردند که شامل مدیریت پروژه، کنترل و برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی، شهرسازی و مشارکت اجتماعی، معماری و تأسیسات و اجرایی اقدامات خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: پروژه ساماندهی و طراحی سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری دارای دو بعد ساماندهی و طراحی است که تاکنون ۴۰۰ نقشه پایه در این زمینه تهیه شده است که در این بخش ۱۸ کارشناس به صورت ثابت در گروه‌های هفت گانه پروژه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: از آغاز این پروژه تاکنون ۱۲۰ جلسه داخلی، فنی و ستادی در قالب حدود ۵ هزار نفر ساعت فعالیت جلسه‌ای و مشارکت بیش از ۵۰ نفر در بخش‌های دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.

رشوند یادآور شد: با توجه به اهمیت ویژه پروژه طراحی و ساماندهی محدوده سبزه میدان به عنوان بخشی از دولت خانه صفوی در سطوح شهری، استانی و ملی از یک سو و هویت با ارزش محدوده پروژه از لحاظ فرهنگی، تاریخ، اجتماعی، اقتصادی، ترافیکی و از سوی دیگر به دلیل نگاه ویژه دولت به پروژه‌های شهری در قالب بازآفرینی، این طرح به منزله
یک پروژه بازآفرینی شهری و با پیگیری شهرداری و راه و شهرسازی، معاون عمرانی استانداری، فرماندار در ستادهای بازآفرینی شهرستان، استان و کشور هم مطرح شد و به تصویب رسید.

رشوند اضافه کرد: پروژه سبزه میدان ۳۱ هزار مترمربع است که در ۲۱ زیر پروژه تعریف شده که ساماندهی و طراحی عرصه و میدان، مسیرهای پیاده و سواره ضلع شمالی سبزه میدان، ساماندهی مسیرهای پیاده و سواره ضلع جنوبی و بدنه‌های شمالی، شرقی و غربی از آن جمله است.

وی اظهار داشت: اجرای سنگ فرش در مسیر سواره ضلع شمالی به انجام رسیده و اجرای سنگ فرش در ضلع جنوبی به همراه مسیر دوچرخه نیز صورت گرفته و در ادامه بازپیرایی پیاده رو و و فضای سبز مقابل دولت خانه، کف سازی مرمت و ساماندهی بدنه‌ها در سه پلاک ضلع شمالی میدان با مشارکت مالکین و بهره برداران در دست انجام است.

رشوند اضافه کرد: راه اندازی دفتر تسهیل گری با هدف جلب مشارکت اجتماعی از سه ماه قبل آغاز شده و تعامل خوبی با بهره برداران و کسبه اطراف سبزه میدان ایجاد شده است.

وی از برگزاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین هم خبر داد و یادآور شد: در این جشنواره که با استقبال خوب عکاسان روبرو شد بیش از ۱۷۰۰ اثر شرکت داده شد که کتاب آن به عنوان یک مستند تصویری فاخر از قلب شهر قزوین به چاپ رسیده است.

در این مراسم از کتاب عکس‌های جشنواره ملی عکس دارالسلطنه رونمایی شد.

کد خبر 4569632

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صفری شهرداری قزوین پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار