Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:46:59 GMT

حریم شهر و شهرستان‌های استان تهران مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۳۹۷۶

حریم شهر و شهرستان‌های استان تهران مشخص می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به لزوم تعیین حریم در استان تهران گفت: حریم شهر و شهرستان‌های استان تهران با کار مشترک بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمد نادر محمدزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به مشکلات استان تهران اظهار داشت: در تهران با موضوع جدی مهاجرت به این استان مواجه هستیم که در ابعاد مختلف مشکلات زیادی را بر استان تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم تعیین حریم بیان کرد: در مورد تعیین حریم شهر تهران و شهرستان‌های استان نیاز به کار مشترک بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی داریم.

خوزستان| تعیین حریم پیش‌نیاز شهرستان شدن بندر امام استتعیین حریم تالاب‌های لرستان؛ تالاب‌های خشک شده احیا می‌شوندآثار تاریخی اردبیل تعیین حریم می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: آمادگی داریم تا ظرف یک ماه این حریم مشخص شود اما نیاز به همکاری‌های بین بخشی در این زمینه وجود دارد.

جدا کردن استان البرز بدون در نظر گرفتن ملاحظات تعیین حریم یک اشتباه بود

در ادامه جلسه حسین توکلی فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به اینکه جدا کردن استان البرز بدون در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به تعیین حریم یک اشتباه بود اظهار داشت: عمده مشکلات در شهرستان ملارد ناشی از بلاتکلیفی و عدم تعیین حریم شهر و روستا است.

وی عنوان کرد: امروز قیمت خانه‌های روستایی در شهرستان ملارد بالاتر از خانه‌های شهری است که این امر به سبب تعیین حریم مناطق روستا است.

فرماندار ملارد در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی هم فقدان حریم شهر و روستا مشکل‌ساز شده که تعیین حریم بسیاری از این مشکلات را رفع می‌کند.

انتهای پیام/ ع

R7840/P1494/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند

به گزارش صدای ایران، استاندار تهران با اشاره به نام شهرستان‌های غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

علیرضا فخاری در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهر‌های این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جا‌هایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک
  • جزییات تقسیم استان تهران: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند / در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد