Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که توسعه همکاری و تعامل بنیادهای نخبگان استانی با نهادها و دستگاه‌های درون‌استانی زمینه‌ساز اجرای بهتر برنامه‌های نخبگانی است، از اقدام برای بازنگری و اصلاح برنامه‌های گذشته بنیاد در شناسایی مستعدان برتر و توانمندسازی مخترعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن سالاریه در سی‌ویکمین نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی که به میزبانی پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، افزود: بخش زیادی از برنامه‌های معاونت آینده‌سازان در ادامه فعالیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های قبل، معاونت آینده‌سازان بخش فرهنگی برنامه‌های مربوط به دانشجویان مستعد برتر را نیز بر عهده دارد.

سالاریه ادامه داد: طرح حمایت از هسته‌های نخبگانی (شهید احمدی‌روشن)، حمایت و توانمندسازی دانشجویان مستعد، اردوهای جهادی، نظام‌وظیفه‌تخصصی و همچنین حمایت از دانش‌آموختگان برتر برای تسهیلات پسادکتری چمران، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح حمایت از جذب دانش‌آموختگان برتر در دانشگاه‌ها (جایزه مرحوم کاظمی‌آشتیانی) از مهمترین محورهای فعالیت این معاونت است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اصلاح برخی از شیوه‌نامه‌های موجود، اظهار کرد: در جایزه شهید چمران نیز همچنان حمایت‌ها وجود دارد؛ چه زمانی که طرح‌ها و ایده‌ها متقاضی صنعتی داشته باشند و چه زمانی که طرح جزو اولویت‌های پژوهشی دانشگاه باشد.

سالاریه تصرح کرد: طرح شهید احمدی‌روشن به عنوان یکی از طرح‌های عملیاتی و مهم بنیاد ملی نخبگان در سه استان در حال انجام است و امید است در آینده به همه استان‌های کشور گسترش یابد تا ضمن آموزش و توانمندسازی مستعدان، نیازهای موجود در جوامع بومی احصاء، معرفی و با استفاده از توان مستعدان برتر حل شود.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی در حوزه نظام‌وظیفه به مستعدان‌برتر، اظهار کرد: این تسهیلات به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اعطا می‌شود، البته در چارچوب خاصی که در آیین‌نامه‌ها ذکر شده است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در شناسایی مستعدان برتر و همچنین شناسایی و توانمندسازی مخترعین برنامه‌های گذشته بنیاد در حال بازنگری و اصلاح است.

سالاریه در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در سال آینده با ابتکار و خلاقیت بیشتری انجام می‌شود. البته رسیدن به این هدف نیازمند توسعه همکاری و تعامل بنیادهای نخبگان استانی با نهادها و دستگاه‌ها دیگر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنياد ملي نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا

نتایج ضعیف تیم‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا به کاهش سهمیه کشورمان در رقابت‌های باشگاهی آسیا منجر خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل 24-2023 به خط پایان رسیده و تنها بازی‌های فینال دو تورنمنت قاره کهن باقی مانده است. تیم‌های العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند و تیم‌های الاحد لبنان و سنترال کوست مراینرز استرالیا راهی فینال AFC CUP شدند.

سایت «فوتی رنکینگز» نوشت؛ با توجه به اینکه به پایان رقابت‌های باشگاهی آسیا نزدیک شده‌ایم، دیگر هیچ تغییری در جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی باشگاهی فوتبال آسیا به وجود نمی‌آید. ژاپن به لطف نتایج یوکوهاما مارینوس، بالاتر از کره جنوبی در جایگاه نخست رده‌بندی شرق آسیا قرار گرفته و سه سهمیه مستقیم در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا خواهد داشت.

کاهش سهمیه‌های ایران برای مسابقات فصل آینده باشگاهی AFC

طبق اعلام این سایت، عربستان و ژاپن سه سهمیه در فصل 26-2025 لیگ نخبگان آسیا (سطح اول رقابت‌های باشگاهی آسیا) به دست آوردند. کره جنوبی، امارات، قطر و چین نیز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا کسب خواهند کرد.

ایران و تایلند نیز هر کدام یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان خواهند داشت. همچنین یک نماینده از هر کدام از کشورهای ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی در سطح نخست رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا شرکت می‌کنند.

تصویب ساز و کار انتخاب نمایندگان فوتبال ایران برای مسابقات باشگاهی آسیا

در سطح دوم مسابقات باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیای 2) نیز 12 کشور سهمیه مستقیم به دست آورده‌اند. ایران در کنار ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات، قطر، چین، تایلند، ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی یک سهمیه مستقیم در این رقابت‌ها خواهد داشت.

پیش‌تر مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال (بر مبنای تخصیص 1+2 سهمیه لیگ نخبگان و یک سهمیه لیگ قهرمانان آسیای 2) گفته بود قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی، به‌عنوان سهمیه پلی‌آف برای شرکت در لیگ نخبگان آسیا معرفی می‌شوند. تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است.

شکست یاران رونالدو به ضرر ایران

در صورت تأیید رسمی گزارش «فوتی رنکینگز» درباره سهمیه‌های ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا، می‌توان گفت قهرمان لیگ برتر در مرحله گروهی و نایب قهرمان لیگ در دور پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان می‌رود. همچنین قهرمان جام حذفی نیز مجوز شرکت در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد