Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دادگاهی در سن دیه گوی آمریکا که مدتی است شکایت شرکت چینی 'کوالکام' از 'اپل' را بررسی می کند، این شرکت آمریکایی را به سه مورد نقض حق اختراع فنآوری‌های شرکت کوالکام محکوم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، شرکت آمریکایی کوالکام چندی پیش با طرح شکایتی مدعی شد که فنآوری مورداستفاده اپل برای افزایش سرعت اتصال محصولات خود به اینترنت بلافاصله پس از روشن شدن، اختراع این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این شرکت آمریکایی در شکایت نامه خود مدعی شد که فنآوری ‌های مورداستفاده در محصولات اپل برای پردازش گرافیکی، افزایش طول عمر باتری و انتقال ترافیک پردازش بین پردازنده‌های اپلیکیشن‌های گوشی و مودم، اختراع این شرکت بوده است.
شرکت کوالکام شکایت نامه خود رابه داگاه 'سن دیه گو ' تسلیم کرد و این دادگاه بعد از بررسی های انجام شده، شرکت اپل را به سرقت اطلاعات فنآوری متهم و به پرداخت 31 میلیون دلار محکوم کرد.
کوالکام در ژوئیه سال 2017 میلادی ادعا کرد که اپل از فناوری‌های اختراع شده این شرکت در سری‌های جدید محصولات خود استفاده کرده است.
شرکت اپل از این فناوری‌ها در گوشی‌های آیفون سری هفت و هشت و ایکس بهره برده است.
دادگاه 'سن دیه گو' با اتکاء به نتایج بررسی‌های خود، شرکت کوالکام را مستحق دریافت تمامی حق اختراع درخواستی یعنی 31 میلیون دلار دانست.
درحالی که درآمد پیش‌بینی شده اپل برای سه ماه نخست سال 2019 میلادی حدود 90 میلیارد دلار است، پرداخت جریمه 31 میلیون دلاری برای این شرکت رقم ناچیزی به شمار می‌رود ولی پیروزی در دادگاه 'سن‌ دیه گو' موفقیتی بزرگ برای شرکت کوالکام محسوب می‌شود و نام این شرکت را بیش از پیش در حوزه نوآوری‌های صنعت تلفن همراه مطرح می‌کند.
سه ماه پیش نیز شرکت کوالکام علیه اپل به دادگاهی چینی شکایت کرده بود که آن دادگاه نیز اپل را محکوم کرده بود.
البته اختلاف‌های دو شرکت اپل و کوالکام همچنان ادامه دارد و ماه آینده نیز دادگاه 'سن دیه گو' برای بررسی سایر ادعاهای دو شرکت تشکیل جلسه خواهد داد.
کوالکام شرکت فعال در حوزه فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است که در سال 1985 در سن دیه گوی آمریکا تأسیس شده است.
شبک **اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آمريكا اپل كوالكام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد

وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرد.

به گزارش ایسنا، این وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد که درخواست نتانیاهو در جریان گفتگوی تلفنی که دو طرف عصر روز یکشنبه با هم داشتند، مطرح شد و نتانیاهو خواستار ممانعت از صدور حکم‌های بازداشتی شد که شخص او و یا وزیر جنگ کابینه‌اش و یا رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را هدف قرار می‌دهند.

آکسیوس در گزارش دیگری اعلام کرد اعضای کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به دادگاه لاهه درخصوص صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات صهیونیستی هشدار داده و آن را تهدید کردند که چنین اقدامی با پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد.

آمریکا مخالفت خود را با تحقیقات این دادگاه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز کرد و «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «موضعگیری واشنگتن در مورد تحقیقات دادگاه لاهه کاملاً روشن است و ما آن را تایید نمی‌کنیم و باور نداریم که این تحقیقات در دایره اختیارات آن باشد.»

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد، اما رژیم صهیونیستی به هیچ یک از این توصیه‌ها پایبند نبود و اکنون برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

همچنین دو منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که دادستان‌هایی از دادگاه لاهه با تعدادی از نیرو‌های فعال در دو تا از بزرگترین بیمارستان‌های نوار غزه مصاحبه‌های انجام دادند که این به منزله اولین تایید گفتگوی بازپرسان دادگاه با نیرو‌های امدادی درخصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم‌های بازداشت از سوی این دادگاه ابراز نگرانی کرده است.

این دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، در ادامه اظهار کردند که بازپرسان دادگاه، گزارش‌های کارمندان فعال در بیمارستان‌های الشفاء و ناصر در خان‌یونس را دریافت و جمع‌آوری کردند.

یکی از این دو منبع گفت، برخی از اتفاقاتی که در این بیمارستان‌ها رخ داده، بخشی از تحقیقی است که دادگاه در حال حاضر روی پرونده‌های کیفری متهمان به ارتکاب جنایات جنگی و دیگر جنایات ضد بشری و نیز نسل کشی و جنگ در حال انجام است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است.

نتانیاهو روز یکشنبه با حمله شدید به دادگاه لاهه مدعی شد حکم‌های این دادگاه هرگز تاثیری بر عملکرد «اسرائیل» نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید