Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:23:19 GMT

احداث سد خائیز و باهوش با عنایت بیشتر دولت همراه باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۴۴۶۸

احداث سد خائیز و باهوش با عنایت بیشتر دولت همراه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین شهریاری عصر شنبه در نشست شورای اداری تنگستان اظهار داشت: تنگستان از محروم‌ترین و کمتر توسعه یافته‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: بر عکس شهرستان‌های کشور که ۷۰ درصد شهرنشینی دارند و ۳۰ درصد روستانشین هستند، در شهرستان تنگستان ۷۰ درصد روستانشین و تنها ۳۰ درصد در شهرها ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر اهرم که مرکز شهرستان است حدود ۵۵ سال است به شهر ارتقا یافته و متأسفانه هنوز جمعیت آن به ۲۰ هزار نفر نرسید و تنها ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: شهر اهرم به دلیل اینکه اشتغال غالب آن اشتغال روستایی است که نخل‌داری و باغداری است به همین دلیل شهر اهرم از درآمد سرانه بسیار پایینی برخوردار است که پایین بودن این درآمد سرانه علت عقب ماندگی شهر و شهرستان شده است.

شهریاری افزود: به علت پایین بودن سطح درآمد سرانه مردم شهر، مدیریت شهرداری و شهردار شهر از منابع بسیار پایینی برای عمران و آبادی شهر برخورداراست در صورتی شهرداری اهرم هنوز ساختمانی برای خود ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ۸۰۰ هزار نخلی که اطراف اهرم است درآمد غالب افراد این شهر را تأمین می‌کند.

وی افزود: تنگستان از ظرفیت بسیار بالایی برخورد دار است و قریب ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی و ساحل دریای آزاد دارد که شهرستان از بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و بحرین ساحل بیشتری دارد.

شهریاری ادامه داد: تنگستان با دارا بودن ساحل می‌تواند در زمینه شیلات، صفاری و گردشگری دریایی منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی و اشتغال باشد که متأسفانه به علت عدم سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها مانند لایروبی اسکله‌ها و ایجاد پس کرانه و پهلوگیری و تجهیزات بندری موجب شده تا این بنادر از ظرفیت بالایی برای شناورها و صیادی و تجارت و گردشگری برخورد نباشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنگستان در بخش کشاورزی با وجود رودخانه‌های فصلی که در زمان بارندگی پرآب هستند و موجب بحران و سیل زدگی و تخریب در معابر، مزارع و پل‌ها شهرستان می‌شود و این آب حاصل از بارندگی به علت نزدیکی به دریا و به نبود سد روانه دریا می‌شود.

وی از نماینده عالی دولت در جلسه خواست که به موضوع احداث دو سد حیاتی خائیز و باهوش اهرم عنایت ویژه ای داشته باشند.

شهریاری ادامه داد: احداث سد خائیز و باهوش دو بحران از تنگستان دور می‌کند یکی سیل‌زدگی در زمستان و دیگری کم آبی در تابستان است.

کد خبر 4569671

منبع: مهر

کلیدواژه: تنگستان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت