Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «نایجل فاراژ» رهبر سابق حزب استقلال انگلیس که نقش به سزایی در ترغیب افکار عمومی این کشور در همه پرسی خروج از اروپا موسوم به «برگزیت» را برعهده داشت، امروز شنبه به جمع معترضانی پیوست که با برگزاری راهپیمایی ۲۷۰ مایلی نسبت به آنچه «خیانت» به همه پرسی «برگزیت» می‌دانند، اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر سابق حزب استقلال انگلیس در ساندرلند جایی که اولین نتیجه همه پرسی برگزیت مبنی بر موافقت ساکنان این منطقه با خروج لندن از اتحادیه اروپا اعلام شد، در حالی که کلاه فرانسوی بر سر گذاشته بود و چتری به دست داشت، تاکید کرد که برگزیت در حال انحراف از اهداف اصلی خود است.

«نایجل فاراژ» در این خصوص گفت: هفته‌های زیادی است که پارلمان بریتانیا تلاش می‌کند که هر چه بیشتر به اهداف برگزیت خیانت کند و به نظر می‌رسد عمیقاً علاقه‌ای به خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

وی در ادامه افزود: هر قدر پارلمان از اهداف برگزیت فاصله بگیرد، ما تلاش می‌کنیم که با حرکتمان دوباره آنها را به اهداف برگزیت نزدیک کنیم.

این راهپیمایی از امروز شنبه و تنها با حضور حدود ۱۰۰ نفر از مخالفان به تعویق افتادن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به مقصد لندن آغاز شده است.

منتقدان توافق تِرزا مِی نخست وزیر انگلیس و پارلمان این کشور در خصوص تعویق ۳ ماهه اجرای برگزیت تا پایان ماه ژوئن، نگران این هستند که طی این فاصله زمانی پایه‌های خروج این کشور از اتحادیه اروپا لرزان و تخریب شود.

این در حالیست که پارلمان انگلیس پنجشنبه گذشته زمان خروج از اتحادیه اروپا را ۳ ماه به تعویق انداخت.

همزمان طرح برگزاری مجدد همه‌پرسی برای خروج لندن از اتحادیه اروپا با مخالفت قاطع نمایندگان روبرو شد.

گفتنی است، پیشتر قرار بود فرایند برگزیت تا ۱۳ روز دیگر، یعنی ۲۹ ماه مارس اجرایی شود.

کد خبر 4569672

منبع: مهر

کلیدواژه: برگزیت نایجل فاراژ ترزا می اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا