Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:45:14 GMT

تقویت تربیت دینی راهکار پیشگیری از تهاجم فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۴۸۱۰

تقویت تربیت دینی راهکار پیشگیری از تهاجم فرهنگی است

به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز شنبه در کارگاه آموزشی'رویکرد پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی' در جمع همسران مرزبانان استان اردبیل ، بر لزوم تداوم برگزاری کارگاه ‌های آموزشی با هدف آگاه‌ سازی از آسیب ‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
او افزود: بانوان باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار نمایند تا از ارتباطات نامعقول فرزندان خود در جامعه جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تشریح کرد: بانوان با محافظت از نهاد خانواده و انجام وظایف همسران خود در تربیت فرزندان، پشتیبان آنها در انجام وظایف مرزبانی خود هستند.
وی با بیان اینکه همسران مرزبانان در نبود پدر خانواده وظایف تربیت و پرورش فرزندان را دو برابر به دوش می‌کشند، افزود: بانوان این خانواده‌ ها به خاطر برقراری امنیت در کشور تمام این زحمات و تلاش ‌ها را به جان می ‌خرند و به مانند مرزبانان شایسته تقدیر هستند.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل هم در این کارگاه با بیان اینکه ورود تکنولوژی و تلفن ‌های همراه هوشمند و دسترسی آسان به این ابزار برای همه اقشار جامعه، ضرورت آموزش و سواد استفاده صحیح از آن را دوچندان کرده ، گفت: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی باید در کشور استاندارد‌ لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود.
حامد رضایی افزود: نبود فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان مردم باعث پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه شده است.
او اظهار داشت: مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت و با تعریف نیاز مناسب برای کودکان ضمن کنترل حس کنجکاوی‌ شان، با پاسخ صحیح به نیاز کودکان می ‌توان فضای حقیقی را برای‌ آنها لذت ‌بخش و حضور در فضای مجازی را کمرنگ کرد.
وی محیط خانواده را اولین محیط برای پیشگیری از آسیب ‌ها و اعتیاد به فضای مجازی دانست و تشریح کرد: در صورت انتقال مناسب آموزش‌ های لازم به والدین و آشنایی آنها با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، می‌ توان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیش ‌بینی شده محقق شود.
رضایی اعتیاد به فضای مجازی را مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: با تغییر سبک استفاده از فضای مجازی و تعیین جایگزین مناسب برای آن می ‌توان تاثیرات مخرب آن را کاهش و میزان سرانه مطالعه را افزایش داد.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آسیب های اجتماعی پدر تلفن های همراه تهاجم فرهنگی خانواده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید