Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:31:58 GMT

معضل اصلی رودخانه قره سو مرتفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۴۸۶۴

معضل اصلی رودخانه قره سو مرتفع می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تخریب و خسارت ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در زلزله آبان سال گذشته گفت : این تعداد با توجه به پس لرزه‌های بعدی به حدود ۱۰۶ هزار واحد افزایش یافت.

وی گفت : از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد بطور کامل تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی واحد فرسوده نیز به آین آمار اضافه شد و خوشبختانه امروز با گذشت بیش از یک سال از زلزله آبان سال گذشته، ۲۷ هزار و ۲۴۳ واحد مسکونی در این مناطق ساخته شده است.

سالاری تصریح کرد: بنا به تاکید استاندار، تلاش بر این بود که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنیم، طوری که هرکس ساختمان ناایمنی دارد بتواند از امکانات بازسازی استفاده کند و در همین راستا ۳۸ هزار و ۱۱۰ واحد در مجموع برای بازسازی اقدام کردند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۶۵ هزار و ۱۳۸ واحد تعمیری هم که تشکیل پرونده داده بودند تاکنون کار تعمیر ۶۵ هزار و هفت واحد به پایان رسیده است.

سالاری در ادامه اعتبارات عمرانی استان در سه بخش ملی، استانی و بازسازی را ۱۵۹۲ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان اعتبار در ۳۲۹۹ پروژه عمرانی استان صرف شده است.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار روکش آسفالت محور‌های استان، گفت: در همین راستا امسال ۵۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار شده که تا پایان سال مالی ۹۷ با اولویت در محور‌های استان جهت بهبود روکش آسفالت هزینه می‌شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا استان به سه بخش تقسیم بندی شده و این اعتبارات با اولویت در این سه بخش صرف ترمیم روکش آسفالت می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با این میزان اعتبار حدود یک میلیون متر مربع آسفالت تهیه شود و اولویت در این زمینه با راه‌های اصلی مراکز شهرستان‌ها است.

سالاری در ادامه از تصویب راه اندازی دهکده لجستیک در کرمانشاه خبر داد وافزود: پیش از این بحث راه اندازی بندر خشک در استان مطرح بود که به علت عدم اتصال ریلی از کرمانشاه به بندر ساحلی با پیگیری‌های صورت گرفته به دهکده لجستیک تغییر پیدا کرد.

وی افزود: تفاوت این دو در این است که در دهکده لجستیک دو سر مقصد ریلی می‌تواند بندر ساحلی نباشد و این دهکده می‌تواند یکی از زیرساخت‌های مهم در بحث توسعه استان باشد.

وی افزود: مصوبه راه اندازی دهکده لجستیک اخذ شده و درگام اول ۲۰۰ هکتار زمین برای راه اندازی فاز اول آن اختصاص داده شده است.

سالاری تامین زیرساخت‌های این طرح را نیازمند تامین اعتبار بالایی دانست و افزود: در همین راستا باید از مشارکت بخش خصوصی کمک بگیریم که قرار است مشاور پروژه تا دو ماه دیگر طرح و برنامه‌های خود را برای جذب سرمایه گذار در این حوزه ارائه دهد.

سالاری از فرودگاه به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم توسعه استان یاد کرد وافزود: در همین راستا اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای بهسازی باند فرودگاه و تکمیل تجهیزات ناوبری آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: با این اعتبارات باند فرودگاه بهسازی شده و پهنای آن افزایش می‌یابد و تلاش بر این است این کار بدون اختلال در پرواز‌ها صورت گیرد و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال آینده بتوانیم بهسازی فرودگاه را انجام دهیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به پیگیری ساخت مسیر راه آهن تا مرز خسروی گفت: اداره کل راه آهن نیز با موافقت و اعلام وزیر راه و شهرسازی در استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در نوروز هم سفر‌های ریلی افزایش یافته و یک روز در میان حرکت قطار‌ها از استان به سمت تهران و مشهد را خواهیم داشت.

سالاری از تردد زوار عتبات عالیات از مسیر مرز خسروی در ایام بعد از تعطیلات نوروز نیز خبر داد وافزود: چند سالی است که نتوانسته ایم از ظرفیت این مرز استفاده کنیم و امسال مشکلات این حوزه رفع شده و فکر می‌کنم بعد ازتعطیلات نوروز تردد از این مرز به عتبات عالیات از سرگرفته شود.

وی از آماده سازی طرح جامع اربعین هم خبر داد و افزود: این طرح بگونه‌ای است که زیرساخت‌های آماده شده برای اربعین مقطعی نباشد و بتوان در طول سال از آن‌ها بهره برد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تکمیل شبکه بزرگراهی استان گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث آزادراه در استان هستیم.

وی از ساماندهی ترمینال‌های مسافربری استان در آستانه نوروز خبر داد و افزود: پیشنهاد طرح بلیت پایه را مطرح کرده ایم که خوشبختانه با موافقت وزیر راه و شهرسازی مواجه شده است.

وی افزود: در این طرح قرار است بلیت‌ها به گونه‌ای طراحی شود که یک مسافر بتواند با یک بلیت از مبدا تا مقصد حرکت کند و در این مسیر از هر وسیله نقلیه از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کند که موافقت‌ها در این زمینه اخذ شده و مطالعات طرح در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی رودخانه قره سو به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری شهر کرمانشاه، گفت: یکی از معضلات این رودخانه بحث فاضلابی است که داخل آن می‌ریزد و در همین راستا، جهت ساماندهی این وضعیت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار آب و فاضلاب استان قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: قرار است با این اعتبار در ۹۰ نقطه در مسیر رودخانه که فاضلات وارد آن میشود یک شبکه موازی احداث شود که فاضلاب تمامی این نقاط از طریق این خط انتقال جمع آوری شده و به تصفیه خانه برده شود.

سالاری تصریح کرد: قرار است تا پایان سال آینده این اقدامات انجام شده و معضل اصلی قره سو که بحث فاضلات است رفع شود و اگر این کار صورت نگیرد عملا صرف هر هزینه برای ساماندهی این رودخانه دفن پول و سرمایه خواهد بود.

وی افزود: در بحث آبشوران هم باید این نکته را متذکر شد که این رودخانه زمانی رودخانه بود و الان نمیتوان با توجه به دبی پایین، آن را رودخانه نامید، در حال حاضر آبشوران عملا کانال هدایت آب‌های سطحی شده، اما متاسفانه در کنار این آب‌های سطحی، ورود فاضلاب به این کانال آن را به یک معضل تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ساماندهی بخش‌های بسیاری از آبشوران، گفت: ساماندهی سایر بخش‌های این کانال نیز در دستور کار است.

سالاری اعتبار ساماندهی آبشوران در سال ۹۷ را ۲۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات جذب شده و کار‌های مربوطه در این زمینه در حال انجام است و حدود ۱.۲ کیلومتر از آن باید در سال جاری تکمیل شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه به بحث انتقال مشاغل مزاحم در شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: این کار باید با همکاری اتحادیه امور صنفی و شهرداری انجام شود که در این زمینه در بحث انتقال تعمیرگاه‌ها و مراکز فروش خودرو‌های سنگین نقطه یابی صورت گرفته و تسهیلات هم قرار داده ایم که امیدواریم سال آینده کار انتقال این مشاغل صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص انتقال مشاغل مزاحم دیگر مانند آهنگری، جوشکاری، نجاری و ... هم دو نقطه در شرق و غرب شهر در نظر گرفته شده که امکان استقرار ۱۰۰۰ مغازه و کارگاه را فراهم میکند.

سالاری تصریح کرد: در این زمینه مقدمات کار فراهم شده است، اما عملیاتی شدن آن مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مربوطه و مردم است که امیدواریم این طرح در سال آینده کم کم وارد فاز اجرایی شود.

وی افزود: سال آینده کار زیرساخت‌های این دو نقطه انجام میشود و همزمان باید شهرداری و اتحادیه اصناف برای آماده سازی صنوف جهت جابجایی اقدام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

"قره سو" سال آینده از «فاضلاب» پاک می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو