Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@15:01:23 GMT

آزمایش عرق بدن جایگزین آزمایش خون می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۴۸۹۳

آزمایش عرق بدن جایگزین آزمایش خون می‌شود

خبرگزاری میزان- پژوهشگران آمریکایی، نوعی حسگر پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی عرق بدن، داده‌هایی مشابه آزمایش خون ارائه دهد.

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پژوهشگران "دانشگاه سینسینتی"(UC) آمریکا، نوعی فناوری پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سلامت انسان را با روش جدیدی بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری، یک حسگر زیستی کوچک است که خون، عرق و اشک کاربر خود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیشرفت‌های فنی در ابزار پوشیدنی، به شرایط زیستی انسان محدود است. این حسگر، نخستین نمونه ابزار آزمایشی است که در عرض چند ساعت، نمونه عرق و خون را به طور مؤثر و با روش غیرتهاجمی بررسی می‌کند.

لازم به ذکر است که دانشگاه سینسینتی تاکنون، فناوری‌های نوین بسیاری در حوزه ابداع حسگرهای زیستی ارائه داده است که کار خود را با بررسی عرق بدن انجام می‌دهند."جیسون هایکنفلد"(Jason Heikenfeld)، استاد دانشگاه سینسینتی در این باره گفت: دانشگاه ما، سابقه قابل توجهی در این حوزه دارد.

بررسی سلامتی افراد با کمک آزمایش خون، معمولاً در آزمایشگاه صورت می‌گیرد و به زمان زیادی نیاز دارد. هایکنفلد افزود: این حسگر جدید، به پزشکان امکان می‌دهد سلامت افراد را به مرور زمان و به شکل ساده‌تری بررسی کنند. قدرت این حسگر بسیار بالاست و روند بهبود بیماران را نیز به پزشک نشان می‌دهد.

هدف پژوهشگران، ارائه حسگری بود که علاوه بر فراهم کردن اطلاعات دقیق، امکان تشخیص و بررسی در بلندمدت را برای پزشکان فراهم کند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که عرق بدن، بهترین گزینه برای آزمایش به صورت غیرتهاجمی است زیرا اطلاعاتی مشابه اطلاعات آزمایش خون ارائه می‌کند و قابل کنترل و بررسی دقیق است.

این حسگر پوشیدنی که به اندازه یک چسب زخم است، عرق بدن بیمار را هنگام استراحت او بررسی می‌کند و تحلیل‌های خود را در مورد نحوه واکنش بیمار به داروها در اختیار پزشکان می‌گذارد. علاوه بر واکنش نسبت به دارو، هورمون‌ها و میزان آب بدن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هایکنفلد ادامه داد: ما با ابداع این حسگر، برای نخستین بار توانستیم با بررسی عرق بدن، امکان ارائه داده‌هایی را فراهم کنیم که معمولاً در آزمایش خون مشخص می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علمی فناوری حسگر انسان آزمایش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند

در حال حاضر، تمام شرکت‌های حوزه فناوری به دنبال رویکرد‌هایی برای اضافه‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به سرویس‌های خود هستند. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و به تازگی به ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا یوتیوب اشاره کرده که در زمینه ساخت ویدیو‌های جدید به آن‌ها کمک می‌کند.

لیست ویژگی‌های در حال آزمایش یوتیوب به‌تازگی آپدیت شده و گوگل در آن به یک «ابزار هوش مصنوعی الهام‌بخش محتوا در دسکتاپ استودیو» اشاره کرده است. این ابزار که هم‌اکنون در حال آزمایش است، برای «الهام‌بخشی محتوا» طراحی شده است تا به تولیدکنندگان محتوای این پلتفرم کمک کند ایده‌های جدیدی پیدا کنند.

قابلیت‌های ابزار هوش مصنوعی یوتیوب

به گفته یوتیوب، این ابزار هوش مصنوعی جدید می‌تواند در موارد زیر به کاربران کمک کند:

-نوع محتوا و موضوعی که بینندگان بیشتر می‌خواهند تماشا کنند

-موضوعات خلاقانه جدیدی که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده است و پتانسیل کافی را دارند

-نکاتی برای شروع فرایند خلاقیت سازندگان محتوا

در حال حاضر، تنها کانال‌هایی که ویدیو‌ها خود را به زبان انگلیسی منتشر می‌کنند بخشی از این آزمایش این ابزار جدید هستند، اما انتظار می‌رود در صورت موفقیت‌آمیز بودن، به‌زودی برای مخاطبان گسترده‌تری عرضه شود.

آزمایش ویژگی‌های جدید یوتیوب معمولاً برای مدت زمان و گروه محدودی از افراد در دسترس قرار می‌گیرد، بنابراین ممکن است هنوز این ابزار هوش مصنوعی در دسترس شما قرار نگرفته باشد. با این حال، می‌توانید از طریق Research که در بخش یوتیوب استودیو قرار دارد، در دسترس بودن این ویژگی را بررسی کنید.

گوگل در زمینه موتور جستجو، با رقیب جدی بزرگی، چون OpenAI مواجه شده است که گفته می‌شود این هفته از موتور جستجو ChatGPT رونمایی خواهد کرد. با این حال، غول موتور جستجو دارای سرویس‌های بسیار زیادی، چون یوتیو‌ب است که برای آن‌ها ابزار‌های هوش مصنوعی توسعه می‌دهد. این شرکت اوایل امسال، ابزار جدیدی را به Creator Studio اضافه کرده بود که سازندگان از طریق آن می‌توانند محتوا‌هایی که با هوش مصنوعی تولیدشده‌اند را برای کاربران مشخص کنند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم