Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:12:10 GMT

توئیت ظریف درباره فاجعه حمله شیمیایی حلبچه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۵۲۰۰

توئیت ظریف درباره فاجعه حمله شیمیایی حلبچه

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به فاجعه حمله شیمیایی حلبچه و سردشت توسط رژیم صدام، دیکتاتور سابق عراق اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: نخست آن‌ها (غرب) وقوع این حمله را انکار کردند، سپس ایران را مقصر قلمداد کردند. (اما) زمانی که آشکار شد که متحد خودشان، تسلیحات شیمیایی آن‌ها را استفاده کرده، سکوت اختیار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
غرب ممکن است دوست داشته باشد حادثه وحشتناک حلبچه و سردشت - از ۳۱ سال پیش تا به امروز- را فراموش کند، اما نه ما و نه برادران کُردمان آن را فراموش نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران در پیام خود در توئیتر تصویر زیر را نیز منتشر کرده است.


بمباران شیمیایی حلبچه در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ توسط حکومت بعث عراق صورت گرفت. این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به نام عملیات انفال بود که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت. در پی عملیات والفجر ۱۰ توسط ایران و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق در اواخر سال ۱۳۶۶ که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیرو‌های ایرانی شد، صدام به علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد که در پی این حمله حدود پنج هزار تن از مردم غیرنظامی حلبچه کشته شدند. حمله شیمیایی به حلبچه که به کشتار حلبچه یا جمعه خونین نیز شناخته میشود، یک نسل‌کشی مردم کُرد بود که در ۱۶ مارس ۱۹۸۸ به وسیله بمباران شیمایی توسط نیرو‌های دولتی عراقی در شهر حلبچه کردستان عراق در طی روز‌های پایانی جنگ ایران و عراق روی داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توئیت ظریف فاجعه انسانی حلبچه صدام حمله شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست