Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:21:30 GMT

آمریکا مسئول فوت کودکان سوری در اردوگاه الرکبان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۵۲۹۹

آمریکا مسئول فوت کودکان سوری در اردوگاه الرکبان

دمشق- ایرنا-ستاد هماهنگی سوریه و روسیه در امور بازگشت آوراگان سوری اعلام کرد که آمریکا مسئول فوت دو کودک به دلیل سوء تغذیه در اردوگاه الرکبان است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، این ستاد در گزارش روز شنبه خود پیرامون فوت این دو کودک خاطر نشان کرد که واشنگتن اهمیتی به زندگی کودکان بی گناه نمی دهد و هزاران سوری را در یک اردوگاه مرگ همانند گتو بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به منطقه ای که ساکنان آن غالباً از یک قوم یا از یک مذهب باشند گِتو ( ghetto) گفته می‌شد و امروزه در کل به مناطق فقیر شهری گفته می شود که بیشتر، مهاجران یا اقلیت‌ها در آن ساکن هستند.
اردوگاه الرکبان در منطقه التنف در مثلثی بین مرزهای اردن، سوریه و عراق و در نزدیک پایگاه امریکایی به نام همین منطقه قرار دارد.
ستاد مزبور افزود : اوضاع اردوگاه الرکبان رو به وخامت است چون نیروهای اشغالگر آمریکایی با حمایت از گروه های تروریستی همچنان شهروندان سوری را در این اردوگاه بازداشت و از خروج آنان از اردوگاه جلوگیری می کنند.
امریکا و تروریست ها در چند هفته اخیر مانع از بازگشت آوارگان سوری از این اردوگاه به کشور خود می شوند و از آنها استفاده ابزاری برای تحت فشار قراردادن دولت سوریه و فرسایشی کردن بحران این کشور می کنند.
در ادامه گزارش ستاد مزبور با اشاره به این که طرف آمریکایی با عبور کاروان اتوبوس ها به منطقه اشغال شده التنف مخالفت می کند، آمده است:بر اساس اظهارات نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه هیچ پزشکی در اردوگاه الرکبان حضور ندارد و این مساله به تشدید عفونت بیماران این اردوگاه منجر می شود.
ستاد هماهنگی سوریه و روسیه در امور بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد: آمریکا منطقه التنف را اشغال و با استفاده از تروریست ها در مسیر فعالیت سازمان های انسانی بین المللی مانع تراشی می کند.
امریکا دارای 19 پایگاه با 6 هزار نظامی در مناطق مختلف شرق سوریه است.
در ادامه گزارش ستاد مزبور با اشاره به آمادگی دولت سوریه برای پذیرایی از ساکنان اردوگاه الرکبان و ارایه خدمات به آنها پس از بازگشت از این اردوگاه و اسکان آنان آمده است ، لازم است تا آمریکا به ساکنان این اردوگاه اجازه خروج از منطقه اشغال شده التنف و ورود به مناطق خود بدهد تا بتوان به رنج و مشکلات آوارگان پایان داد.
بحران سوریه موجب آواره شدن 12 میلیون نفر از جمعیت 24 میلیونی این کشور به شهرهای مختلف سوریه و خارج از این کشور شد و اکنون حدود 5 میلیون نفر از آوارگان به کشور خود بازگشته اند و مابقی به خاطر برخی مشکل تراشی ها نمی توانند به سوریه بازگردند.
شبک**خاورم*1436*1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سوريه روسيه امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند