Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خبرگزاری رویترز در گزارشی به حمله تروریستی روز جمعه در نیوزیلند پرداخته و می‌نویسد که این حمله نشان داد که کاربران با استفاده از رسانه‌های اجتماعی راه‌هایی برای انتشار و اشتراک‌گذاری ویدئو‌های خشونت‌بار پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رویترز می‌نویسد: قتل عام گسترده روز جمعه در نیوزیلند که به صورت زنده برای جهانیان پخش شد نخستین پخش اینترنتی یک جنایت خشونت‌بار نیست، اما نشان داد که جلوگیری از انتشار آنلاین ویدئو‌های خشونت‌بار با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیاد همچنان یک چالش عمده برای شرکت‌های فن‌اوری بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: قتل عام در کرایست چرچ نیوزلند به صورت آنلاین به وسیله عامل آن از طریق فیسبوک پخش شد و فیسبوک اعلام کرد پس از آنکه از سوی پلیس نیوزیلند در جریان این ماجرا قرار گرفته آن را حذف کرده است.

 

 

اما ساعاتی بعد از این حادثه، ویدئوی مربوط به آن در فیسبوک، الفبت، توییتر، اینستگرام، واتس اپ و یوتیوب باقی مانده و همچنان به اشتراک گذاشته می‌شد. افرادی که به دنبال انتشار این ویدئوی خشونت‌بار بودند در این کار با یکدیگر رقابت کرده و تنها در طول چند دقیقه این ویدئو را در اپلیکیشن‌های پیام‌زسان گوناگون آن را منتشر کردند.

فیسبوک، توییتر، یوتیوب و مگا روز جمعه اعلام کردند که اقداماتی در راستای حذف این ویدئوی خشونت‌بار انجام داده‌اند.

 

 

رویترز در ادامه گزارش خود به برخی دیگر از حوادث خشونت‌بار که به صورت زنده از رسانه‌های اجتماعی پخش شده‌اند اشاره کرده و می‌نویسد: جرایم خشونت‌بار دیگری که به طور زنده پخش شده‌اند شامل موردی می‌شود که در آن یک پدر تایلندی در حالی که دختر خودش را در سال ۲۰۱۷ به قتل می‌رساند این صحنه را از طریق فیسبوک به اشتراک گذاشت، اما با گذشت بیش از یک روز از این قتل و زمانی که ویدئوی مربوط به آن ۳۷۰ هزار بازدید گرفت فیسبوک اقدام به حذف آن کرد.

در آمریکا نیز آزار یک نوجوان ۱۸ ساله در شیکاگو در سال ۲۰۱۷، تیراندازی مرگبار یک فرد در کلولند و اوهایو در همان سال به طور زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

 

 

فیسبوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه رسانه اجتماعی در جهان با حدود ماهانه ۲.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان، تیم امنیتی خود را در طول ۳ سال ۳ برابر کرده و به ۳۰ هزار نفر رساند تا بتواند در مواقع لازم به محتوا‌های مجرمانه در زمان سریع‌تری رسیدگی کند.

این رسانه اجتماعی علاوه بر این اقدام به توسعه سیستم اطلاعاتی مصنوعی کرده تا بتواند حتی پیش از گزارش کاربر به محتوا دسترسی پیدا کند، اما انتشار ویروس‌وار یک ویودئوی خشونت‌بار دیگر موجب شد تا سیاستمداران در سراسر جهان نتیجه مشابهی را فریاد بزنند: شرکت‌های فناوری در این زمینه شکست خورده‌اند.

 

 

بر اساس گزارش رویترز، همچنان که ویدئوی خشونت‌بار حادثه تروریستی روز گذشته در نیوزیلند با شرعت زیادی در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شد، «هلن کلارک»، نخست وزیر سابق سابق این کشور طی یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که شرکت‌های فناوری در حذف محتوا‌های نفرت پراکنانه کند عمل کرده‌اند.

هلن کلارک با اشاره به فرصت پیدا کردن یک تروریست برای ۱۷ دقیقه پخش زنده می‌گوید: اینجا چه اتفاقی در حال روی دادن است؟ من فکر می‌کنم این مورد نیز به تمامی درخواست‌ها از سراسر جهان برای اتخاذ قوانین سختگیرانه‌تر برای رسانه‌های اجتماعی افزوده خواهد شد.

 

 

رویترز در ادامه می‌نویسد: دست‌کم برخی افراد انتظار دارند که فیسبوک در این موضوع تبعاتی را متحمل شود.

«کلمنت تیبالت»، تحلیلگر وبسایت «اینوستینگ» می‌گوید: فیسبوک پلت‌فرمی برای این حادثه وحشتناک فراهم کرده و بدون شک درخواست‌هایی برای پاسخگویی فیسبوک به دلیل این اقدام و انتشار محتوای خشونت بار با سرعتی بالا وجود خواهد داشت.

رویترز می‌نویسد: بسیاری از محققان و کارشناسان از این موضوع که کاربران در ساعات اولیه بروز این حادثه توانستند ابزار‌ها و تمهیدات فیسبوک را دور بزنند ابراز شگفتی کرده‌اند. سیاستمدارانی از چندین کشور نیز گفته‌اند که رسانه‌های اجتماعی باید در این زمینه بیشتر مراقب باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیوزیلند حمله تروریستی شبکه های اجتماعی توییتر فیسبوک یوتیوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم

در پی اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش «با  توافق آتش بس یا بدون آن » به رفح حمله خواهند کرد,، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که  همچنان مخالف حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است.

به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با اشاره به آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند، به خبرنگاران گفت: "ما نمی خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ در رفح باشیم. قطعاً، ما نمی خواهیم شاهد عملیاتی باشیم که امنیت این ۱.۵ میلیون نفر را که به رفح پناه برده اند، نادیده بگیرد."

کربی افزود که دولت آمریکا "مطمئنا" طرحی از سوی اسرائیل ندیده است که " امنیت یک و نیم میلیون نفری که در این منطقه پناه گرفته اند را تامین کند و این امر هر گونه عملیات زمینی بزرگ را پیچیده می کند."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال حاضر در یک سفر منطقه‌ای در اردن به سر می‌برد. وی قرار است در سفر به سرزمین های اشغالی در مورد پیشنهاد آتش‌بس گفتگو کند.

آمریکا اعلام کرده که این پیشنهاد شامل آتش‌بس شش هفته‌ای و آزادی اولین دسته از اسرای در اختیار حماس و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می شود.

این دوره به عنوان مرحله اولیه نامگذاری شده است که می تواند منجر به یک آتش بس طولانی مدت شود که در آن اسرای بیشتری آزاد می شوند و فلسطینی ها می توانند به خانه های خود بازگردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند.

گوترش ادامه داد: «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  اسرائیل که با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسرای اسرائیلی برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است، در سخنانی از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد.

نتانیاهو مدعی شد: ایده پایان دادن به جنگ بدون از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح مد نظر نیست. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است اما به آن دست نخواهد یافت. احتمال یک معامله محدود برای تبادل اسرا وجود دارد و ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را نمی‌پذیریم.

نتانیاهو با بیان اینکه "ما به منظور آماده سازی یک عملیات، شروع به تخلیه فلسطینی‌ها از رفح کرده‌ایم"، ادعا کرد: اسرائیل تسلیم حماس نخواهد شد. ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی از حمله زمینی ارتش از رفح تخلیه کرده‌ایم و من خواسته‌های حماس را برای متوقف کردن جنگ نمی‌پذیرم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن