Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@14:10:02 GMT

الحشد الشعبی خواستار احضار سفیر آمریکا در عراق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۱۶۹

به گزارش فارس، یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق خواستار احضار سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق شد.

«علی الحسینی»، سخنگوی رسمی الحشد الشعبی (محور شمال) در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق، از «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر این کشور خواست با احضار سفر آمریکا مراتب اعتراض شدید بغداد به موضع‌گیری اخیر واشنگتن در مورد این سازمان عراقی را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شنبه (۲۵ اسفند)  گفت: «ضربه زدن به هیبت الحشد الشعبی، به عنوان بخشی از نیروهای امنیتی عراق نقض حاکمیت این کشور است».

سخنگوی الحشد الشعبی عراق با ابراز تعجب از سکوت بغداد در این ارتباط اظهار داشت که دولت عبدالمهدی ملزم است به اظهارات «رابرت پالادینو»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا پاسخ دهد و اقدامات بازدارنده‌ای در برابر مداخله‌های این کشور و رئیس جمهوری آن در امور مربوط به الحشد الشعبی و عراق اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق را که در شکست داعش و آزادسازی مناطق این کشور از اشغال این گروه تروریستی نقش به‌سزایی ایفا کردند، «نیروهای فرقه‌ای» خوانده است.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز در واکنش به این اظهارات پالادینو، گفت که این گونه اظهارات هدف قرار دادن حاکمیت عراق است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903163

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها