Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:40:11 GMT

آیا پوست سوخته ترمیم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۸۲۳

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک عوارض ناشی از سوختگی‌های عمیق را در بسیاری اوقات جبران‌ناپذیر دانست. ناطقان: محسن فدایی فوق تخصص جراحی پلاستیک، درباره سوختگی‌های ناشی از مواد محترقه اظهار کرد: این سوختگی‌ها بسته به شدت انفجار می‌توانند درجه سطحی (سوختگی‌های درجه یک) تا عمقی (سوختگی‌های درجه سه و چهار) داشته باشند، سوختگی‌های ایجاد شده در شب چهارشنبه سوزی گاه به حدی شدید هستند که بافت‌های زیرین، عروق و اعصاب را هم درگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی بیان کرد: سوختگی‌های عمقی در بسیاری اوقات آسیب‌های جبران ناپذیر را به همراه دارند، بنابراین اگر بافت پوست از بین برود راهی جز پیوند پوست وجود ندارد، پیوند‌های پوست انجام شده هم به طور چشمگیر موفقیت آمیز نیستند.


فدایی تصریح کرد: بهترین راه هنگام مواجهه با سوختگی، شست‌وشوی موضع مورد نظر با آب در دمای طبیعی سپس پانسمان آن با گاز استریل است، شست‌وشوی محل سوختگی با آب سرد مناسب نیست، زیرا آب سرد با انقباض عروق خون‌رسانی به پوست را دچار مشکل می‌کند، بنابراین ممکن است که بافت پوست سیاه و به اصطلاح نکروز شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک اظهار کرد: هرچه قدر سوختگی عمیق‌تر و وسعت آن بیشتر باشد عوارض ناشی از آن بیشتر است، بنابراین افرادی که به سوختگی‌های عمیق یا با وسعت زیاد دچار می‌شوند، به بستری‌های طولانی مدت در بیمارستان و انجام اعمال جراحی‌های گوناگون نیاز پیدا می‌کنند.


سوختگی‌های استنشاقی

وی درباره سوختگی‌های استنشاقی یادآوری کرد: این سوختگی‌ها اغلب در فضا‌های بسته اتفاق می‌افتند، در این سوختگی‌ها دود حاصل از گاز مونواکسید کربن و حرارت ناشی از اشتعال به حدی زیاد است که فضای داخلی ریه دچار سوختگی می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ترمیم پوست ، سوختگی ، چهارشنبه سوری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترمیم پوست سوختگی چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالا‌ها و محصولات تولید داخل کشور گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی رودبار در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۷۰۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این گردو‌های قاچاق را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.
فرمانده انتظامی رودبار گفت : متهم ۳۹ ساله که کالای قاچاق را از یکی از استان‌های غربی کشور به رشت حمل می‌کرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • خواص جکوزی برای پوست
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت