Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی شهید وزوایی بخشی از فعالیت خود را به آموزش دانش‌آموزان خراسان جنوبی، به ویژه کنکوری‌ها اختصاص داد که با کارشکنی مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان به نفع موسسات کنکوری مواجه شدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ وقتی گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در قالب گروه‌های جهادی در شهرستان‌های خراسان جنوبی و نقاط محروم این استان حضور می‌یابند، فرصتی برای اهالی این مناطق است تا ارتباطی نزدیک با نخبه‌های کشوری برقرار کنند و از فکر و اندیشه آنان و همچنین مهارتشان برای رفع مشکلات خود بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بخش‌هایی که دانشجویان دانشگاه شریف در اردو‌های جهادی خود در خراسان جنوبی به آن ورود کرده و البته اثرات جالبی هم داشته، آموزش دانش آموزان و ارائه مهارت‌های مطالعه قبل از کنکور یا کمک به رفع اشکالات درسی است.   اثر حضور دانشجویان شریف در نهبندان؛ چند رتبه سه رقمی کنکور نخبگان شریف در اردو‌های جهادی خود در میان دانش آموزان چندباری حضور یافتند که اثر آن را هم دیده اند.
علی یوسفی، مسئول گروه جهادی شهید وزوایی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: ما در سفر‌هایی که قبلا داشتیم، هم در گروه خواهران و هم برادران برنامه‌هایی برای دانش آموزان دبیرستانی نهم و دهم و همچنین داوطلبان کنکور برگزار می‌کردیم.
یوسفی با بیان اینکه این کلاس‌ها در قالب رفع اشکال و همچنین همایش‌هایی برای مشاوره برگزار می‌کردیم، ادامه می‌دهد: این کلاس‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار می‌شد.
مسئول گروه جهادی شهید وزوایی روایت‌هایی از ارتباط نزدیک و صمیمی دانش آموزان نهبندانی با دانشجویان می‌گوید و ادامه می‌دهد: خروجی این حضور ما در مناطق محروم نهبندان این شد که در آن سال چند دانش آموز این شهرستان موفق به کسب رتبه سه رقمی در کنکور شدند.
وی در ادامه به مشکلات این گروه جهادی در حوزه آموزشی در خراسان جنوبی اشاره می‌کند و می‌گوید: سنگ اندازی‌هایی از سوی مسئولان آموزش و پرورش به ویژه در شهرستان نهبندان برای ما ایجاد شد که فعالیت آموزشی ما را تحت الشعاع قرار داد.   سنگ اندازی مسئولان به نفع موسسات کنکوری  این موضوع را از منصوری، مسئول سابق آموزش این گروه جهادی جویا شدیم تا با جزئیات بیشتری درباره این مشکلات توضیح دهد.
منصوری می‌گوید: تجربه‌ای که ما داشتیم این بود که گروه ما تابستان ۹۶ یک اردوی آموزشی در نهبندان برگزار می‌کند که همکاری مسئولان را به همراه دارد، اما در اردویی که نوروز ۹۷ برگزار کردیم با کم کاری مسئولان مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای رفع اشکالات و برخی همایش‌ها مشاوره‌ای برای دانش آموزان کنکوری است، ادامه می‌دهد: ما برای برگزاری اردوی نوروز دیر اقدام کردیم و از طرفی آموزش و پرورش نهبندان نیز به ما گفتند که برای برگزاری دوره‌ها و هماهنگی‌های لازم آن دیر شده است؛ اما به ما قول دادند که در اردوی بعدی هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.
منصوری با بیان اینکه ما به امید همکاری مسئولان آموزش و پرورش بودیم، بیان می‌کند: در خرداد برای پیگیری موضوع با مسئولان نهبندان ارتباط گرفتیم و متوجه شدیم که پاسخگوی ما نیستند؛ از طریق فرمانداری و معاونان آموزش و پرورش این استان موضوع را دنبال کردیم و ۱۰ روز قبل از برگزاری اردوی اصلی، با تعدادی از اعضای گروه به نبهندان رفتیم.
مسئول سابق آموزش این گروه جهادی ادامه می‌دهد: این سفر به دنبال برگزاری همایش بودیم که هم برای گروه مخاطب جذب کنیم و هم از فضای آموزش و پرورش شهرستان و تمایل دانش آموزان اطلاعاتی کسب کنیم.
منصوری با بیان اینکه در این حضور ما در نهبندان با استقبال حدود ۳۰ نفره از طرف دانش آموزان پسر و حدود ۵۰ نفره از دانش آموزان دختر مواجه شدیم، می‌گوید: این حضور دانش آموزان به ما نوید داد که می‌توانیم اردوی خوبی داشته باشیم.
وی می‌گوید: حضور همین تعداد از دانش آموزان خلاف گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش بود که به ما القا می‌کردند دانش آموزان از همایش ما استقبال نخواهند کرد وهمین موضوع باعث شد گروه ما انرژی و انگیزه زیادی به دست آورد.
مسئول سابق آموزش گروه شهید وزوایی ادامه می‌دهد: زمان برگزاری اردوی جهادی برادران رسید و من به عنوان مسئول آموزش گروه در اردو حضور داشتم که در این اردو مسائلی پیش آمد.
وی توضیح می‌دهد: در اولین روز دوره‌های ما هیچ دانش آموزی حضور نیافت؛ پیگیری کردیم و متوجه شدیم مسئولان شهرستان به دنبال ناامید کردن ما هستند؛ اما پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم موانعی برای ارتباط ما دانش آموزان وجود دارد.
منصوری با بیان اینکه وقتی با سنگ اندازی مسئولان آموزش و پرورش مواجه شدیم، با مدیران مدارس ارتباط گرفتیم، می‌گوید: نتیجه این ارتباط مستقیم ما با مدیران دبیرستان‌ها این بود که حدود ۳۰ نفر از دانش آموزان روز بعد در همایش ما حضور یافتند.
وی بیان می‌کند: همایش‌های ما در تقابل با فعالیت‌های موسسات آموزشی بود؛ هدف ما این بود که هر دانش آموزی را در منطقه بتوانیم تحت پوشش قرار دهیم، اما مسئولان با ما همکاری نمی‌کردند.
مسئول سابق آموزش گروه شهید وزوایی ادامه می‌دهد: ما در اردوی تابستان از یک ماه و نیم قبل از آن به آموزش و پرورش منطقه گفته بودیم و هماهنگ کرده بودیم که تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف قرار است بین دانش آموزان این استان حضور یابند و به نظرم این موضوع مهمی است که رتبه‌های برتر کنکور سراسری به دانش آموزان مشاوره بدهند.   اردوی آموزشی برای نوروز 98 تعطیل است این سنگ اندازی‌ها برای کار جهادی ادامه داشته است؛ چنانکه مسئول آموزش خواهران این گروه به خبرنگار ما می‌گوید: به دلیل مشکلاتی که قبلا داشتیم، تصمیم گرفتیم نوروز امسال اردوی آموزشی نخواهیم داشت.
ریحانه آقویی با بیان اینکه اردوی آموزشی در نوروز برای دانش آموزان بسیار کاربردی می‌تواند باشد، تصریح می کند: دوره‌های ما به صورت همایشی و کلاس‌های رفع اشکال است که در نوروز معمولا همایش‌های مشاوره‌ای برای مدیریت زمان برای مطالعه و موضوعاتی مانند آن را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند