Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:44:15 GMT

۳۷ کشتی صید ترال در میناب توقیف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۲۶۷

رئیس اداره شیلات میناب گفت: در سال جاری و پیش از ورود سپاه پاسداران ۳۷ کشتی صیدترال توسط حفاظت منابع شیلات میناب در آبهای تحت حفاظت توقیف شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خلیل حیدری شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره طرح تنظیم بازار در ایام عید نوروز گفت: اداره شیلات میناب در راستای طرح تنظیم بازار روزانه ۷۰۰ کیلو ماهی را در میناب با قیمت‌های مصوب توزیع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه روزانه بیش از یک تن نیاز مصرف شهرستان است بیان داشت: این میزان ماهی توزیع شده را از صید صیادان تهیه می‌کنیم وبا توجه به اینکه در حال حاضر صید ماهی کم شده است و بخشی از ماهی‌های صید شده نیز به خارج از شهرستان می‌رود سبب افزایش قیمت ماهی در باز نیز می‌شود.

رئیس اداره شیلان میناب عنوان کرد: یکی از موارد دیگر که سبب افزایش قیمت ماهی در بازار شده است، گرانی ادوات صیادان برای صید ماهی است که بیش از ۹۰ درصد این وسایل خارجی هستند.

وی با اشاره به وجود برخی از خواسته‌ها و نقش آنها در گرانی گفت: صیادان صیدهای انجام شده خود را با قیمت پایین به واسطه‌ها می‌فروشند اما حضور آنها در بازار در گرانی قیمت ماهی بی تأثیر نخواهد بود.

حیدری افزود: عمده ماهی مورد نیاز بازار میناب از صید گاه‌های سیریک جاسک تهیه می‌شود که صیادان برای تهیه آن اقدام می‌کنند.

رئیس اداره شیلات میناب در خصوص حوزه تخلفات صید صیادی تصریح کرد: در این حوزه نسبت به صید غیر مجاز تخلفاتی وجود داشته که پیش از ورود سپاه پاسداران ۳۷ کشتی صید ترال در آب‌های تحت حفاظت شیلات توقیف و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

حیدری با اشاره به اینکه در بخش تولید میگو، میناب در دو سال پیاپی به عنوان شهر تولید میگو در کشور شناخته شد گفت: از میزان ۱۳۲۰۰ تن میگوی برداشت شده ۶۳۰۰ تن دریایی و مابقی آن از مزارع پرورشی تولید شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: میناب شیلات توقیف کشتی صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی