Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین دوره مسابقات سخنرانی­‌های ترویجی UT-TED با هدف طرح و تبادل پیشنهادهای علمی و انگیزشی، ۱۹ و ۲۰ اسفند­ ۱۳۹۷ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، مسابقه سخنرانی‌های ترویجی با همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و ایجاد روحیه کنجکاوی و آشنایی با ایده‌هایی که می‌توانند نگرش فردی، زندگی اجتماعی و در نهایت جهان را تغییر دهند از اهداف این مسابقه عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان در ابتدا چکیده سخنرانی خود را طبق شیوه‌نامه مسابقه ارسال می‌کنند و پس از داوری، موضوع‌های برگزیده برای ارائه دعوت می‌شوند.

در این دوره، سخنرانی‌های ترویجی جذاب و محیط پویای ارائه‌ها، شامل بیان سوالات و نظرات بین حاضران و سخنران‌ها، موجب استقبال بسیار خوب از این سخنرانی‌ها شد.

در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات، دکتر سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد، گفت: برنامه‌ای مانند سخنرانی‌های ترویجی خیلی به دانشگاه برای داشتن فضای پویا و فعال کمک کند. ما باید روی توسعه مخاطب این برنامه‌ها بیش از پیش کار کنیم. یک بعد قضیه ارائه مطالب خوب علمی و فرهنگی است که شما در سخنرانی‌هایتان مطرح می‌کنید اما یک بعد دیگر ترویج علمی این سخنرانی‌ها است و باید سعی کنیم دایره مخاطبان چنین سخنرانی‌هایی را بیشتر کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: با توجه به موفقیت شما در برگزاری این دو دوره، دوره سوم سخنرانی‌های ترویجی می‌تواند گسترده‌تر و به عنوان مثال به صورت لیگ بین دانشکده‌ها و پردیس‌های مختلف برگزار شود و برگزیده‌های آن‌ها با هم رقابت کنند. ما هم این آمادگی را داریم که حمایت مالی، معنوی و تبلیغاتی کنیم تا دوره سوم مسابقات تد در سطح گسترده‌تری برگزار شود.

وی همچنین اعلام کرد: باید از نظر ترغیبی هم کار بیشتری شود و جوایز و مشوق‌های ارزنده‌تری در نظر بگیریم. این جوایز به این معنی نیست که مادیات مهم است بلکه نشان می‌دهد این موضوع که یک فرد برود وقت بگذارد و ساعت‌ها روی یک سخنرانی کار کند و بیاید و توفیقی کسب کند برای ما ارزشمند است.

سرسنگی در ادامه افزود: امروز جای خیلی از اساتید ما برای شنیدن این سخنرانی‌ها اینجا خالی است. در دوره بعد حتماً باید مسئولان، اعضای هیئت علمی و اساتید بیایند و این سخنرانی‌ها را گوش کنند. البته باید زمان‌های برگزاری هم طوری طراحی شود که بتوانیم از حضور این عزیزان استفاده کنیم.

او با بیان اینکه باید برنامه‌هایی از این دست هم در سطح دانشجویان و هم در سطح اعضای هیئت علمی جدی‌تر گرفته شود بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌ای شبیه به همین برنامه را با نام سخنرانی‌های ویژه در دانشگاه طراحی کرده‌ایم که انشاالله از مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد. در این برنامه عضای هیئت علمی برجسته و اساتید ما که در حوزه‌های مختلف کار کرده‌اند می‌آیند و ماحصل تجربیات خود را در قالب سخنرانی‌های فشرده به عموم مردم ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: خوشبختانه انجمن‌های علمی ما در این سال‌ها به بلوغ بسیار خوبی رسیده‌اند و در همین چند ماهه اخیر، برنامه‌های بسیار خوب علمی در سطح دانشگاه برگزار کردند مانند برنامه‌ای که در روز جهانی علم برگزار شد.

وی افزود: امیدوارم سال ۱۳۹۸ هم سال پر باری برای دانشجویان ما باشد. همه تشکل‌های دانشجویی کارشان برای ما محترم و ارزشمند است؛ هم کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی هم نشریات و هم تشکل‌های سیاسی اما انجمن‌های علمی کارشان ویژه است به دلیل اینکه فضای دانشگاه فضای کار علمی است و می‌توان گفت این دوستان به تقویت فضای علم در دانشگاه کمک می‌کنند و این کار، بسیار ارزنده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به خاطر این ویژه بودن هم ما همواره سعی کردیم برنامه‌های انجمن‌های علمی را به صورت ویژه نگاه کنیم. چه جشنواره‌هایی که برپا می‌کنند و چه برنامه‌های دیگری که برگزار می‌کنند. خیلی خوشحالم که چنین برنامه ارزشمندی هم به همت شما برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، در این دوره از مسابقه سخنرانی‌های ترویجی، ۴۷ چکیده از دانشجویان و دانش‌آموختگان ۱۷ دانشگاه و مرکز پژوهشی ارسال شد که از این تعداد، ۲۳ عنوان به مرحله سخنرانی راه یافتند.

شرکت کنندگان این دوره از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف، شهید بهشتی، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، شفیلد انگلستان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علوم و تحقیقات تهران، علوم پزشکی تبریز، کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، قم، مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه، رصدخانه اخترفیزیکی بیوراکان ارمنستان و بنیاد سخنرانان حرفه‌ای ایران در مسابقه شرکت کرده بودند.

مراحل مختلف داوری در این مسابقات خود عاملی است که ضمن بررسی اعتبار اولیه، شرکت‌کنندگان را به طرح عنوان، محتوا و ارائه‌ای هر چه جذاب‌تر دعوت می‌کند.

در اختتامیه مسابقه، سه سخنرانی برگزیده و دو سخنرانی شایسته تقدیر توسط هیئت داوران انتخاب شدند و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.

سخنرانان برگزیده شامل مصطفی محمدی (با موضوع سخنرانی نگرش، جهشی برای بهتر زیستن)، محمدحسین طالع‌زاده (‌با موضوع سخنرانی فضا به چه درد ما می‌خورد) و سید محمدحسن حقایقی (با موضوع سخنرانی سوخت‌های زیستی، به سوی زمینی پاک‌تر) بودند که به هریک لوح تقدیر، تندیس و ۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

همچنین آرش رئیس بهرامی (با موضوع سخنرانی تکاملِ تکامل دایناسورها) و مصطفی طاهری (با موضوع سخنرانی تناسخ و کارما) سخنرانان شایسته تقدیر بودند که هر کدام لوح تقدیر و ۲ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه