Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با تعطیلات نوروزی گفت: این طرح در امسال در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان اجرا می شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آرامش بهاری در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می یابند برای هشتمین سال متوالی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کردستان حدود 70 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که امسال 6 بقعه از این تعداد در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: امامزاده هاجره خاتون(س) سنندج، قرآن متبرک نگل، امامزاده سید جلال الدین(ع) باباگرگر قروه، امامزادگان عبدالله (ع)، اسماعیل (ع) و محمد (ع)، و امامزاده پیرتاج در شهرستان بیجار میزبان این طرح هستند.
وی یکی از برنامه های جانبی طرح آرامش بهاری را برپایی خیمه های معرفت اعلام کرد و اظهار داشت: در این خیمه ها، غرفه های متنوعی از جمله مشاوره و پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون مستقر، حجاب و عفاف، مشاوره وقف جدید، کودکان و غرفه اقتصاد مقاومتی دایر می شود.
حجت الاسلام نوروزی افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز می شود و تا 14 فروردین ادامه دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شده بود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در کردستان وجود دارد.
7348 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بقاع متبركه كردستان آرامش بهاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) سخنرانی کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075030 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • ترکیب آلومینیوم برای مصاف حساس با پرسپولیس
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود