Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@02:27:34 GMT

بدهی وزارت نیرو به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۴۱۸

بدهی وزارت نیرو به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

نایب رئیس سندیکای برق ایران با اشاره به این که بدهی‌ وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: در فصل زمستان با کاهش مصرف برق، میزان برق تولیدی جوابگوی مصرف کنندگان است و به همین دلیل وضعیت شبکه پایدار و بسیار متفاوت از پیک مصرف برق در تابستان است.

 

پیام باقری تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور صنعت برق در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این مشکلات اثرات خود را بر صنعت برق و بنگاه‌های اقتصادی می‌گذارد که نخستین تاثیر آن را می‌توان در رکود این بخش مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه صنعت برق به دلیل همین رکود امکان فعالیت ندارند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند و به دلیل عدم توانایی برای تامین هزینه‌های خود ناچارند فعالیت خود را متوقف و یا با ظرفیت کمتری کار کنند تا این بحران را پشت سر بگذارند.

 

باقری ادامه داد: پس از نوسانات شدید نرخ ارز، ۱۰۰۰ قرار داد بخش خصوصی در قسمت توزیع و انتقال برق متوقف شد و به دلیل افزایش قیمت تمام شده و عدم تعدیل قرارداد‌ها امکان ادامه قرارداد از سوی بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و کشور با حجم زیادی از قرارداد‌های متوقف شده  مواجه است که به رکود بیشتر در این صنعت دامن خواهد زد.

 

به گفته وی؛ بخش خصوصی برای تامین هزینه‌های جاری و پرسنلی با مشکل مواجه است که منجر به تعدیل نیرو و توقف فعالیت آنها شده است.

 

نایب رئیس سندیکای برق ایران بیان کرد: برای تعدیل قرارد‌ادهای مربوط به بخش خصوصی متناسب با نوسانات نرخ ارز اقداماتی از سوی سندیکای برق ایران صورت گرفته که بخشی از آن معطوف به منابع عمومی کشور است که منجر به تصویب بخشنامه از سوی سازمان مدیریت برای تعدیل صنعت برق شد.

 

وی با بیان اینکه اشکالات جدی به این بخشنامه وارد است، تصریح کرد: این بخشنامه تنها ۴۰ درصد نوسانات ارزی را شامل می‌شود و به دلیل عدم پوشش کامل نوسانات ارزی اشکالات فراوانی به آن وارد است.

 

باقری در پایان گفت: طی جلساتی که سندیکا برق با شرکت توانیر برگزار کرد بخشنامه‌ای با موضوع جبران آثار خسارت بخش خصوصی ناشی از نوسانات نرخ ارز، از منابع وزارت نیرو و شرکت توانیر در حال تصویب است و به زودی شاهد ابلاغ آن خواهیم بود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت