Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@02:39:46 GMT

«سفر ارزان» در تهران کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۶۱۳

امیرپویان رفیعی‌شاد با اشاره به این‌که تهران مقصد گردشگران نیست و استانی گذری محسوب می‌شود که مسافران آن بیشتر به انگیزه دیدن خویشاوندان به آن سفر می‌کنند و در خانه نزدیکانشان اقامت دارند و کمتر به هتل می‌روند، به ایسنا گفت: در راستای سیاست آسان‌سازی سفر و معرفی استان تهران به عنوان مقصد گردشگری، تورهای سه روزه‌ای با پایین‌ترین حد قیمت طراحی شده که در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این تورها را در نتیجه تشکیل کمیته نوروزی تهران‌گردی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: درحال حاضر تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در این کمیته عضو هستند، هرچند که برای عضویت سایر آژانس‌ها هیچ محدودیتی تعیین نشده است. یکی از مصوبات این کمیته، تشکیل تورهای سه روزه با اقامت در هتل‌های ۵ ستاره تهران به همراه وعده‌های صبحانه و گشت‌های شهری با پرداخت همه ورودیه‌ها بوده که قیمت آن برای هر نفر ۳۷۹ هزار تومان است. این درحالی است که فقط قیمت یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره تهران بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و یقیناً در حالت عادی قیمت چنین توری بیش از سه برابر نرخ تورهای طراحی شده برای نوروزی، تمام می‌شود.

به گفته او، تا کنون ۹۰۰ نفر شب یا ۳۰۰ نفر در این تورهای سه روزه نام‌نویسی قطعی کرده‌اند اما پیش‌بینی بر این است که یک تا دو هزار نفر از تورهای تهران استقبال کنند.

رفیعی‌شاد اظهار کرد: برای معرفی تهران به عنوان یک مقصد گردشگری نه محل گذر موقت مسافران، از تمام ابزارهای تبیلغاتی استفاده شده و مجموعه «دیرین دیرین» هم انیمیشنی درباره سفر تهیه کرده است تا از این طریق مسافران بیشتری امسال به تهران و مناطق کم‌برخوردار سوق داده شوند. ما امیدواریم در این هفته آخر که معمولاً در برنامه‌ریزی سفر ایرانی‌ها تأثیر گذار است، جمعیت بیشتری در طرح سفر آسان تهران شرکت کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران درباره این‌که شهروندان تهرانی نیز امکان حضور در این تورها را دارند، توضیح داد: با توجه به این‌که محل اقامت در این تورها درنظر گرفته شده، طبیعتاً تهرانی‌ها از چنین توری استقبال نمی‌کنند، اما همزمان پروژه‌ی «تهران گشت» از سوی شهرداری با همکاری تعداد دیگری از آژانس‌های گردشگری برای نوروز اجرا می‌شود که قیمت تورهای یک روزه‌ی آن‌ها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است که این نرخ‌ها با توجه به مدت زمان و سطح کیفیت خدمات تور، تعیین می‌شود. شهروندان تهرانی در صورت تمایل می‌توانند در این تورها شرکت کنند.

رفیعی‌شاد درباره نحوه دسترسی به تورهای نوروزی تهران، گفت: قرار است استان تهران سامانه‌ای را برای معرفی دفاتر خدمات مسافرتی مجری این تورها، راه‌اندازی کند و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران شماره تماسی را به این منظور اعلام کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار