Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@15:58:26 GMT

دولت حق دخالت در اموال تامین اجتماعی را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۷۴۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی سنگین شده و از مرز 150 هزار میلیارد تومان گذشته است، گفت: در گذشته دولت به‌جای بدهی خودش، یکسری شرکت‌های زیانده را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده است. درواقع درباره اموال کارگرانی که اکنون حق بیمه می‌پردازند و بازنشستگانی که در گذشته حق بیمه پرداخت کرده‌اند، ورود کرده و تصمیم‌گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی غیر از محل حق بیمه‌ها هیچ درآمد دیگری ندارد، گفت: برای آنکه تامین اجتماعی بتواند به حیات خود ادامه دهد، به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در همین رابطه اقدام به خرید بنگاه‌ها و شرکت‌هایی کرده که سودده هستند. این اقدام به نوعی به اشتغال کشور نیز کمک می‌کند، همچنین با سودی که به دست می‌آید، بخشی از هزینه‌های تامین اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگان تامین می‌شود.

نماینده فلاورجان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی خصوصی است و ربطی به دولت ندارد تا بتواند درباره آن تصمیم‌گیری کند، گفت: متاسفانه دولت نه تنها مدیریت تامین اجتماعی را انتخاب می‌کند بلکه در امورات این سازمان بیمه بزرگ کشور دخالت نیز می‌کند که امر به شدت مشکل‌ساز شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: دولت در سال‌های گذشته نه تنها کمکی به تامین اجتماعی نکرده بلکه یکسری تکلیف‌هایی را به سازمان تحمیل و حرکت آن را کند و حتی در برخی موارد متوقف کرده است.

موسوی لارگانی با تاکید بر خصوصی‌سازی گفت: دولت می‌تواند خصوصی‌سازی کند اما نمی‌تواند اموال تامین اجتماعی که هیچ ربطی به دولت ندارد و تمام آن متعلق به کارگران و بازنشستگان است را واگذار کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت تنها دخالت می‌کند و باری از دوش تامین اجتماعی برنمی‌دارد، گفت: اگر دولت ریالی به تامین اجتماعی کمک کرده، اعلام کند. این سازمان تا امروز به تنهایی بار بخش مهمی از اقتصاد و درمان کشور را به دوش کشیده و در مقابل دولت به‌جای آنکه از این سازمان بیمه‌گر تشکر و قدردانی کند، چوب لای چرخ آن می‌گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر دولت تاکنون شرکتی را بابت کمک بلاعوض به تامین اجتماعی واگذار کرده تا باری از دوش سازمان بردارد، به صراحت اعلام کند تا خیال ما راحت شود که دولت شرکت‌های خودش را به تامین اجتماعی واگذار کرده درحالیکه شرکت‌های زیانده که بلای جان دولت شده‌اند، به تامین اجتماعی واگذار شده است و در اصل هزینه‌هایی که دولت خودش از عهده تامین آنها برنمی‌آمد را به تامین اجتماعی تحمیل کرده است.

وی تصمیم‌گیری اصلی درباره بنگاه‌های اقتصادی تامین اجتماعی را برعهده این سازمان دانست و گفت: اگر مدیران سازمان به این نتیجه رسیدند که بنگاه‌های اقتصادی سازمان را واگذار کنند، هیچکس نمی‌تواند در این زمینه مداخله کند به شرط آنکه سه‌جانبه‌گرایی رعایت شود و چوب حراج به اموال تامین اجتماعی زده نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال تامین اجتماعی حقوق شستا بنگاه اقتصادی بنگاههای اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد نادری، عضو هیات رییسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903676

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی