Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضای خدا بهترین مرهم قلب خانواده معظم و معزز شهدا است چرا که اهمیت فداکاری شهادت در برخی موارد به سخره گرفته می شود و به چالش کشیده شدن ارزش ها در جامعه امروز، اضمحلال و نابودی پایه و اساس میهن را در پی دارد.

خبرگزاری شبستان – ساری؛ هر جامعه ای برای بقا و دوام خویش، نیازمند به حفظ ارزش ها و باورهایی است که واژه Value به‌معنای ارزش در اصطلاح، عقیده یا باور نسبتا پایداری است که فرد با تکیه بر آن، یک شیوه رفتاری خاص یا یک حالت غایی را به عنوان رفتار انجام مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متاسفانه به چالش کشیده شدن ارزش ها در برخی موارد، نمو پیدا کرده است که اضمحلال و نابودی پایه و اساس میهن و کشور در آینده نزدیک بدون شک و تردیدی، اتفاق می افتد.

 

گذشت از جان برای صیانت از کیان و ناموس در هر کشور، یک امر مطلوب و پسندیده ای است چرا که تمام موفقیت های جامعه در آینده، مرهون این فداکاری و ایثار است.

 

در دین مبین اسلام و در کلام بزرگان نیز به اهمیت ایثار از خود برای دیگران، بیان شده است و  سخن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که «ارزش شهادت بالاترین ارزش هااست و زمان، همه چیز را به جز خون شهیدان را کهنه می کند.» را باید به درستی مورد کنکاش، تفکر و تامل عمیق قرار داد.

 

رضای خدا بهترین مرهم قلب و خاطر خانواده معظم و معزز شهدا است چرا که اهمیت فداکاری شهادت در برخی موارد به سخره گرفته می شود و لزوم چاره اندیشی و ارائه راهکار لازم، ضرورت دارد.

  

یکی از شهروندان مازنی و دارنده مدرک جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: پیروی و ادامه راه و آرمان های شهدا، موجب می شود تا جامعه از بسیاری انحرافات، مصون بماند.

 

وی افزود: امنیت و ثبات همیشگی یک جامعه منوط به احترام گذاشتن و حفظ ارزش های آن جامعه نظیر ارزش شهادت است و شهادت، هنر مردان و شیرزنان خدایی به شمار می آید که ترس و واهمه ای به خویش برای اهدای جان به خود، راه نمی دهند.

 

این کارشناس اجتماعی اظهار کرد: صلح، صفا و صمیمیت که امروزه همچون گمشده ای در پی آن هستیم را می توان با حرمت نگه داشتن ارزش ها و باورهای درست، کسب کرد تا نسل های آینده نیز مهربانی و فداکاری را فقط در قاموس کتاب ها، پیدا نکنند.

 

یکی از  اعضای خانواده شهدا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: آخرین پنج شنبه هر سال که به زیارت قبور شهدا می رویم، یاد و خاطره عزیزانمان در جلوی چشم های ما، مرور می شود.

 

وی ادامه داد: اگر چند لحظه، کنار مزار عزیز شهید خود بنشینیم، حقایق بسیاری را مشاهده می کنیم که تبیین درست آنها، ناگفته های بسیاری را بر ملا می کند و  تضمینی برای بقای جامعه است.

 

این بجامانده از قافله شهدا بیان کرد: برخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس دارای مدارک بالای تحصیلی و شغلی بودند اما راه خود را آزاد و با حریت تمام، انتخاب کردند بنابراین غفلت از این مهم، پیامدهای ناگواری را در پی دارد.

 

وی ابراز کرد: هیچ فرد عاقل و بالغی، حاضر نمی شود که یک انگشت خویش را از دست دهد حالا این سوال را باید مورد تامل قرار داد که شهدا و خانواده آنها، چگونه از بذل جان هیچ دریغی نکردند و روح و گام های استوار خویش را چگونه، کسب کردند.

 

میراث دار شهدا گفت: سخن درباره شهدا و خانواده آنها، هر چند بسیار است اما عدم احترام، ناسپاسی، تهمت زدن و ... را خانواده شهدا به خدا، واگذار می کنند.

 

وی اظهار کرد: ساری، مرکز استان مازندران، امروز یک شنبه (26 اسفند) سال 1397 شاهد تشییع و به خاک سپرده شدن سید جواد اسدی یکی از شهدای مدافع حرم است که دو سال گذشته در خان طومان سوریه برای صیانت از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها)، شهادت را در آغوش گرفت.

 

این عضو خانواده شهید و شاهد زنده بیان کرد: به خاک سپرده شدن این شهید را فقط و فقط انسان هایی می توانند درک و لمس کنند که از فطرت الهی خویش، فاصله چندانی نگرفته اند و در سخن بیهوده و چاپلوسی، غرق نشده اند.

 

وی یادآور شد: لالایی والدین شهدا در گوش ها، همچون نجوایی است که در کوهستان، می پیچد که کودک من از امام حسین(علیه السلام)، الگو و سرمشق بگیر و ....

 

تاریخ تکرار می شود و عبرت گرفتن از تاریخ، ضرورت دارد.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل ایام نوروز گام دوم انقلاب کانون های مساجد مراجع و علماء شهید جواد اسدی شهدای خانطومان شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم صالحی فعال حوزه کتاب و نشر با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: کتاب چالش‌های تاریخی نوشته سلیمی نمین امروز رونمایی می‌شود.

خانم صالحی درباره محتوا و اهداف کتاب چالش‌های تاریخی رونمایی گفت: کتاب چالش‌های تاریخی یک اثری متفاوت از سایر آثار مکتوبی است که در حوزه تاریخ چاپ شده به این جهت که دو سویه برخورد شده است این دو سویه به معنی این است که نگاه‌های مخالف و در برابر همدیگر را در این کتاب مطرح شده برخلاف کتاب‌های تاریخی دیگر که فقط دیدگاه نویسنده مطرح می‌شود.

صالحی گفت: نگارش این کتاب به این صورت است که افرادی که مقابل و رو در روی نظر نویسنده کتاب هستند اول مقاله آن‌ها آورده شده در قالب مقاله یا در قالب یک مناظره شفاهی یا یک مناظره مکتوب که در نشریات مختلف و رسانه‌ها چاپ شده و بعد از این که این مقاله و مناظره‌ها خط به خط در کتاب خودشان آوردند بعد در قالب یک نقد به آن پاسخ گفتند، در واقع طی دوره‌ای میزگرد‌های تاریخی و نشست‌های تاریخی که آقای سلیمی نمین داشتند در این کتاب آورده شده است، این کتاب دستاورد این نشست‌ها است.

صالحی در خصوص محور‌های این کتاب افزود: در این کتاب به هشت چالش مهم تاریخ معاصر کشورمان پرداخته شده است که این چالش‌ها موضوعات ذهنی افراد در جامعه است ایشان مایل بودند که خواننده را به یک فهمی درست و منطقی از چالش‌های تاریخی مان برسانند یکی دیگه این که مناقشات افراد دلسوز داخلی را تبدیل بکنند به زبان گفتگو و در این قالب خواننده را باز ارتقای فکری بدهند در مطالعه تاریخ معاصر به این صورت که جامعه می‌تواند به یک فهم درست و یک قضاوت صحیح از حوادث تاریخ معاصرمان دست پیدا بکند.

این فعال حوزه نشر و کتاب در باره موضوعات این کتاب توضیح داد: موضوعاتی که در کتاب ۸ چالش تاریخی مطرح شده است اولین موضوع در مورد گرامیداشت ۷ آبان است، دومین موضوع روز آزادی اشرافیت یهود در بابل است، سومین موضوع مشروطه به غارت رفته عنوانش است در مورد عملکرد انجمن سری فراماسونری است که بعد از نهضت مشروطه باعث شد که جامعه‌ای که می‌خواست در مسیر قانون مندی و توسعه سیاسی حرکت کند به عقب برود

وی افزود: چهارمین موضوع سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹ است، پنجمین موضوع هم نهضت ملی و مشت آهنین است، موضوع ششم هم رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد، که در این حادثه متاسفانه یک عده‌ای از هموطنانمان زنده در آتش سوختند و در این مساله‌ای که پیش آمدش نگاه‌ها را با تبلیغات غلط متوجه کسانی کردند که اتفاقا ضد سلطه و ضد استعمارگران بودند ولی در این کتاب باز در قالب مستنداتی به این مسائل پاسخ داده شده و آتشی که به جان آتش افروزان افتاد رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد دقیقا روشن می‌کند که این از کجا ریشه می‌گیرد.

صالحی گفت: موضوع ششم درباره شبکه‌های رسانه‌ای جهانی است، که این خیلی اتفاقا مهم است همه باز این را به خاطر دارند که یک برنامه مستندی در قالب برنامه مستند انقلاب ۵۷ از شبکه من و تو پخش شد و متاسفانه در غفلت تصاویر و انعکاس مسایل داخلی متاسفانه این برنامه به دلیل جاذبه‌های تصویری زیاد خیلی مورد توجه قرار گرفت در صورتی که خیلی اشکالات زیادی به این برنامه وارد بود که این اشکالات را آقای سلیمی نمین در این کتاب در سه قالب به آن پرداختند.

صالحی افزود: هفتمین چالش یا موضوع خرد جمعی و نظام تصمیم ساز در دفاع مقدس است و چالش آخر دشوارسازی مسیر شناخت عملکرد امام است درباره زیاده خواهی یکی از شاگردان برجسته اش است.

صالحی: هر ملتی که از پیشینه تاریخی خودش بی اطلاع باشد در چرخه تکرار گرفتار می‌شود پس خوب است که همه مان تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم.

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟