Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌‌شود. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 98 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل و به همت متخصصان ایرانی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر که تنها 3 درصد از داروهای مصرفی داخل از خارج کشور وارد می‌شود عنوان کرد: توان،‌ تخصص و تجربه داروسازان و محققان ایرانی بر کسی پوشیده نیست و تولید بیش از 98 درصد از داروهای مورد نیاز بیماران خود به خوبی مؤید این نکته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس منابع و اعتبارات طرح تحول سلامت در سال 98 را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 75 هزار میلیارد تومان به احتساب 3.3 میلیارد دلار کل اعتباراتی است که توسط دولت در لایحه بودجه برای اجرا و ادامه طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده است.

لرستان| 97 درصد داروهای کشور در داخل ساخته می‌شودوزیر بهداشت در بوشهر: نگرانی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نداردهمدان| کیفیت داروهای ایرانی با نمونه‌های خارجی برابر است

قربانی تخصیص منابع یاد شده در چهارچوب قوانین و مقررات در کنار پرهیز از هرگونه هدررفت اعتبارات را تضمین کننده اجرای موفق طرح تحول سلامت در سال 98 اعلام کرد و افزود: اگر دولت و وزارت بهداشت به نکات یاد شده توجه جدی‌تری داشته باشند در سال آینده دچار مشکل نمی‌شویم.

وی مهم‌ترین مؤلفه‌ها و بخش‌هایی که در طرح تحول سلامت باید مورد توجه قرار گیرد را برشمرد و ضمن تأکید بر لزوم رفع ضعف‌های آنان ابراز داشت: کارت الکترونیک سلامت، ‌سیستم ارجاع، حذف همپوشانی بیمه‌ها و نوشتن گاید لاین‌ها از اصلی‌ترین معضلات طرح تحول سلامت به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های طرح تحول سلامت را عدم هزینه کرد منابع آن در مسیری مشخص دانست و بیان داشت: بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود،‌ سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص‌های خوبی برای وزارت بهداشت و درمان قائل شده است.

وی با تأکید بر اینکه در کنار تخصیص‌های خوب سازمان برنامه و بودجه وزارت بهداشت و درمان باید در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات دقت لازم را داشته باشد گفت: در صورت رفع معضلات و موانع یاد شده توسط دولت و وزارت بهداشت طرح تحول سلامت در سال 98 با کمترین مشکل به راه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲