Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ همزمان با ۱۰ رجب المرجب ۱۴۴۰ هجری قمری خجسته سالروز ولادت باسعادت نهمین پیشوای هدایت حضرت باب الحوائج امام محمد تقی (علیه السلام) است.

به همین مناسبت، آیین‌های جشن همراه با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکر مناقب و فضایل حضرت جوادالائمه (ع)، شعر خوانی و مولودی خوانی، اجرای برنامه‌های شاد، و تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی همراه با برپایی مراسمات عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌های این عید بزرگ و فرخنده است که امسال با ایام تعطیلات نوروزی مقارن گردید.

حضرت امام محمد تقی (ع) معروف به «جوادالائمه (ع)» فرزند ارجمند حضرت امام رضا (ع) و نهمین امام شیعیان، در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مادر گرامیشان هم «سبیکه» یا «خیزران» است.

امام جواد (ع) در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری و در سن ۲۵ سالگی، در پی توطئه معتصم عباسی و به دست همسر خود ام‌الفضل دختر مأمون عباسی در بغداد به شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار قبر مطهر جدش حضرت امام موسی کاظم (ع) در کاظمین به خاک سپرده شد که مرقد و مضجع منور و مقدسشان، زیارتگاه و ملجاء شیعیان و ارادتمندان اهل بیت (ع) می‌باشد.

انتهای پیام/ز

جشن‎های ولادت حضرت امام جواد (ع) برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟