Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:18:06 GMT

شمار مشمولان عفو رهبری زندانیان زنجان به 1052 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۸۸۷۶

شمار مشمولان عفو رهبری زندانیان زنجان به 1052 نفر رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: شمار مشمولان عفو مقام معظم رهبری زندانیان زنجان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به یکهزار و 52 نفر رسید.

علاء الدین کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از این تعداد پرونده هایی که امکان تطبیق با شرایط عفو مقام معظم رهبری داشت 700 نفر بود که با بررسی های انجام گرفته و اتمام تقریبی بررسی ها بیش از 350 نفر به این جمع اضافه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از این تعداد 521 نفر آزاد شدند، اظهار داشت: مابقی مددجویان نیز به خاطر این عفو تقلیل مجازات شدند و بعد از ادامه تحمل حبس باقی مانده، آزاد خواهند شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با وساطت مقام های قضایی، ریش سفیدان و معتمدان استان، خانواده 13 مقتول از خون قاتلانشان گذشت کرده و به آزادی آنها رضایت دادند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: سال گذشته نیز با تلاش همگانی، موفق شدیم از خانواده هفت مقتول رضایت محکومان به قصاص را دریافت کنیم و این مددجویان به آغوش خانواده هایشان برگردند.
کریمی اضافه کرد: بیش از 97درصد از زندانیان آقایان هستند و کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان را تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، برای نگهداری هر زندانی در این استان روزانه بیش از 300 هزار ریال هزینه می شود.
امسال با کمک های مردمی و ستاد دیه کشور و استان تا ابتدای اسفند 162 مددجوی جرایم غیر عمد از زندان های زنجان آزاد شدند.
3216/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان عفو رهبري زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید