Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:10:26 GMT

اجرای طرح آرامش بهاری در حرم هلال بن علی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۰۸۹

اجرای طرح آرامش بهاری در حرم هلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از اجرای طرح آرامش بهاری در این حرم مطهر خبر داد و گفت:امسال برای نخستین بار، با راه اندازی دفتر راهنمای گردشگری شهرستان آران و بیدگل در حرم مطهر، جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری معرفی می‌شود.

«سید جواد تکیه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح آرامش بهاری ویژه استقبال و میزبانی از مسافران نوروز از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین۹۸ در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برپایی خیمه های معرفت با ۶ غرفه در حرم مطهر

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران احیای سنت های اصیل اسلامی مثل عید نوروز، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و ترویج سنت اصیل وقف را از جمله اهداف طرح آرامش بهاری دانست و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در قالب ۶ غرفه کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، مهدویت و وقف از جمله برنامه های این طرح است.

 

تکیه با بیان اینکه حرم هلال بن علی(ع) همه ساله بر اساس آمار ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان، پذیرای بیشترین تعداد مسافر و مهمان نوروزی است، خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار، با راه اندازی دفتر راهنمای گردشگری شهرستان آران و بیدگل در حرم مطهر، جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری شهرستان آران و بیدگل به زائران معرفی خواهد شد.

 

فعالیت ۱۵ مبلغ دینی در حرم مطهر

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) بیان داشت:  در ایام نوروز و در قالب طرح آرامش بهاری، تعداد ۱۵ مبلغ جهت مشاوره وقف و پاسخگویی به سوالات دینی و احکام در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) مستقر خواهند بود.

 

تکیه به برنامه های مراسم تحویل سال نو اشاره کرد و گفت: این برنامه همچون برنامه های سال های گذشته با قرائت دعای تحویل سال نو، تواشیح، سرود، قرائت زیارت آل یاسین، پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و سخنرانی یک ساعت قبل از تحویل سال نو در حرم مطهر هلال بن علی (ع) برگزار خواهد شد.

 

وی ایام نوروز را ظرفیت عظیمی برای بهره برداری از فضا و امکانات بقاع متبرکه برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی دانست و افزود: برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مسجد اعظم آستان مقدس، اهدای بسته های فرهنگی و تبرکی حضرت به زائران نوروزی، اسکان مسافران نوروزی با ظرفیت ۲۰۰ نفر اسکان شبانه و برپایی نمایشگاه های محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در ایام نوروز است./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع نوروز ۹۸ حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل نوروز آران و بیدگل مبلغین گردشگری سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دهه کرامت با بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی صورت گرفته، به ظرفیت خوبی برای برنامه‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی عمرانی تبدیل شده است.

مدیر حرم بانوی کرامت گفت: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور دارد و شخصیت کریمه اهل بیت علیهم السلام برای همگان الگو است.

وی افزود: جشن‌های دهه کرامت دو روز قبل تر از میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در ایام دهه کرامت در حرم مطهر خواهیم داشت.

وی افزود: امید است با برپایی جشن‌های دهه کرامت، نشاط اجتماعی خوبی در سطح شهر قم و کشور داشته باشیم و این برنامه‌ها باید مقدمه‌ای باشد تا شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به مردم بیشتر شناسانده شود.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: حرم مطهر در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد تا برنامه‌های مردمی را در ایام دهه کرامت حمایت کند و گل آرایی ضریح و همه فضاهای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری خادمان امام رضا علیه السلام صورت می‌گیرد و زمینه برای خدمت رسانی گروه‌های مردمی و نهادهای مختلف از جمله در میدان آستانه و صحن جواد الائمه علیه السلام فراهم است تا موکب‌های بیشتری نسبت به سال قبل در این عرصه به زائران خدمات دهی داشته باشند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اعزام سفیران کریمه در ایام دهه کرامت به نقاط مختلف گفت: سفیران کریمه علاوه بر خارج از کشور در داخل کشور نیز در قالب ۱۳۰ برنامه در نقاط مختلف برنامه خواهند داشت.

وی ابراز کرد: فضاسازی در ایام دهه کرامت نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود و برنامه‌های مورد نیاز زائران تدارک دیده شده تا زائران بهتر بتوانند با شخصیت بانوی کرامت آشنا شوند و زیارت با معرفتی را داشته باشند.

حجت الاسلام فلاحی افزود: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و استان قدس رضوی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و هر چقدر معرفی این شخصیت‌های ممتاز دین در جامعه صورت گیرد، شاهد تأثیرات فرهنگی خوبی خواهیم بود.

کد خبر 6097450

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر