Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@04:01:16 GMT

جلیقه زردها در خیابان های فرانسه + تصویر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۲۷۲

جلیقه زردها در خیابان های فرانسه + تصویر

جلیقه زردها در هجدمین هفته اعتراض به سیاست های دولت «امانوئل ماکرون» در خیابان های فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیه، هزاران نفر از معترضان جلیقه زردها دیروز (شنبه 25 اسفند) در پایان هجدهمین هفته برای تداوم فشار بر دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به منظور عدول از سیاست هایش که معتقدند که سیاست های تبعیض آمیزش به نفع ثروتمندان است، به خیابان های پاریس و شهرهای دیگر فرانسه آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین درگیری های امروز در جاده شاندلیزه در پاریس که نیروهای امنیتی مستقر شدند، رخ داد. تظاهرکنندگان جلیقه زرد همچنین با پلیس ضد شورش در نزدیکی طاق نصرت پاریس درگیر شدند. پلیس فرانسه از گاز اشک آور در درگیری با جلیقه زردها استفاده کرد.

تظاهرکنندگان، بمب های دودزا و اشیای دیگر را به سمت عناصر پلیس پرتاب کردند و به پنجره های کامیون پلیس ضربه زدند. این مسئله به عقب نشینی پلیس ضد شورش منجر شد.

ماشین آب پاش از خیابان کناری برای متفرق کردن معترضان به آب پاشی اقدام کردند.

 

پلیس فرانسه اعلام کرد: 20 نفر را در زمانی دستگیر کرد که معترضان برای دمیدن روح جدید در حرکت ضد ماکرون و سیاست هایش تلاش می کنند.

براساس آمار داخلی که این جنبش مخالف آن است، تعداد تظاهرکنندگان شب گذشته در فرانسه را 28 هزار و 600 نفر اعلام کرده است.

مقامات فرانسوی برای جلوگیری از ناآرامی ها و اقدامات خسارت بار در برخی از تظاهرات ها، شمار زیادی از نیروهای امنیتی را متمرکز کرده است.

پنج هزار نیرو و شش زره پوش در پاریس مستقر کردند؛ جایی که تظاهرات دیگر برگزار خواهد شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع جلیقه زردها تظاهرات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند

علی‌رغم تکذیب مقامات و سران ارشد اروپا برای ارسال نیروی زمینی به جنگ اوکراین، رییس‌جمهور فرانسه مدعی شد که احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد.

به گزارش مهر، امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» اعلام کرد «شاید در مقطعی و من این را نمی‌خواهم و شروع به انجام آن نخواهم کرد، باید برای مقابله با نیرو‌های روسیه عملیات زمینی انجام داد.»

در اواخر ماه فوریه هم ماکرون مدعی شد که پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از «پیروزی روسیه در جنگ اوکراین» انجام خواهد داد. به گفته ماکرون رهبران کشور‌های غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

امانوئل مکرون دیروز نیز در گفتگو با تلویزیون اوکراین اعلام کرد فرانسه در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در پاریس خواستار توقف درگیری‌ها در اوکراین خواهد شد؛ ماکرون با این حال مدعی شد که در صورت تشدید درگیری‌ها، فرانسه آماده واکنش است، اما آغازگر تجاوز نخواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. وی همچنین گفت که آماده است با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، درباره پیشنهادات کاهش تنش در اوکراین گفتگو کند.

مکرون دراین‌باره گفت که «من تلفن را (در صورت تماس پوتین) برمی‌دارم. این مسئولیت من است و به پیشنهاد او گوش خواهم داد. نقش فرانسه (در جنگ اوکراین) این است که عصب جنگ باشد… از سوی دیگر، لازم است که همه چیز لازم را برای تقویت توان دفاعی ارتش اوکراین تجهیزات نظامی فراهم کند، اما در عین حال برای ترویج تنش زدایی به اوکراین تلاش کند... اگر پوتین بخواهد چیزی ارائه دهد، به پیشنهاد او گوش خواهم داد.

وی در ادامه مدعی شد: ما برای هر چالشی آماده ایم، اگر دور دیگری از تنش‌ها از سوی روسیه رخ دهد، برای امنیت اوکراین و اروپایی‌ها آماده واکنش خواهیم بود، اما فرانسه اولین نفری نخواهد بود که تجاوز را آغاز می‌کند.

پس از کنفرانسی که در اواخر فوریه به میزبانی پاریس درباره اوکراین برگزار شد ماکرون گفت که رهبران غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده‌اند و اگرچه هیچ اجماع در این زمینه حاصل نشده، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد.

این اظهارات ماکرون با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد و اکثر اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، جمهوری چک و لهستان ایده استقرار نیرو‌های غربی در اوکراین را رد کردند.

دراین‌باره اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که «هیچ سربازی در خاک اوکراین از سوی کشور‌های اروپایی یا اعضای ناتو به آنجا اعزام نمی‌شود».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اظهارات مکرون تاکید کرد که ورود چکمه‌های احتمالی نیرو‌های ناتو به زمین اوکراین منجر به درگیری اجتناب‌ناپذیر بین روسیه و ناتو خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بحران جدی اعتماد بین پاریس و برلین
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • وداع تاریخی امباپه با نابود کردن لالیگا!
  • وداع تاریخی: لالیگا را نابود کن امباپه!
  • امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند
  • امباپه با غلطک لالیگا را صاف می‌کند!
  • پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون
  • ماکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم