Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@20:49:51 GMT

خسارت ۷.۸ میلیارد دلاری ترامپ به اقتصاد آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۵۴۶

صراط:

به نقل از فایننشیال ورلد، نتایج تحقیقات جمعی از اساتید اقتصاد دانشگاه‌های برتر آمریکا نشان می‌دهد در کوتاه مدت، به دنبال آغاز جنگ تعرفه‌ای با چین و برخی دیگر از شرکای بزرگ تجاری آمریکا، حجم واردات این کشور ۳۱.۵ درصد و حجم صادرات نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته این افراد، خانوارهای آمریکایی سال گذشته و در نتیجه گران‌تر شدن محصولات وارداتی مجبور شده اند ۶۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد دلار بیشتر برای خرید کالاهای مورد نیاز خود هزینه کنند. طبق نوشته نویسندگان این گزارش که اساتید دانشگاه‌های لوس آنجلس، برکلی، کلمبیا و ییل بوده‌اند، رقابت پذیری کالاهایی که به طور گسترده در سطح جهان تولید می‌شوند در نتیجه این جنگ تضعیف شده است.

نویسندگان گزارش گفته‌اند جنگ تجاری دارای پیامدهای منفی زیادی بر روی زندگی کارگران کارخانه‌هایی که محصولات رقابت پذیر تولید می‌کنند هستند و این افراد بیش از سایرین تحت تأثیر تداوم وضعیت کنونی قرار خواهند گرفت.

پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود در صورت نرسیدن طرفین به توافقی مشخص بر سر مسائل تجاری، این کشور بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه‌های ۱۰ تا ۲۵ درصد وضع خواهد کرد. جنگ تجاری در ماه‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بازارهای مالی و جهت دهنده به شاخص‌های بورسی بوده است.

صندوق بین‌المللی پول از جمله نهادهایی است که صراحتاً نسبت به پیامدهای جنگ تجاری هشدار داده و اعلام کرده است که جنگ تجاری، نه تنها چین و آمریکا که رشد اقتصادی همه کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و پیش بینی کرده است روند رشد اقتصادی جهان نزولی شود. به گفته صندوق، پیامدهای جنگ تجاری اکنون به سطوح کلان اقتصادی رسیده است و این مساله به شرکت‌ها آسیب خواهد زد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خسارت ترامپ آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد