Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به قرا گرفتن در ایام پایان سال و در راستای تکریم مادران شهدا، دختران انجمن‌های اسلامی استان گیلان به‌صورت خودجوش با رفتن به منازل شهدا و یاری رساندن در امور خانه‌تکانی عید، لبخند بر لبان مادران شهدا نشاندند ... ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در دنیایی پر از حوادث تلخ و شیرین، برخی خبرها که شاید بانی آن جمع کوچکی از جامعه باشند، بسیار دلنشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی یک خبر خوب اگرچه به‌صورت مستقیم شادی را به تعداد محدودی از افراد جامعه هدیه می‌کند اما فراگیری بسیاری در جامعه دارد، نمونه تولید یک خبر خوب از یک کار زیبا و دوست‌داشتنی را می‌توان بدون هیچ شرح و تفصیلی در کار دانش‌آموزان گیلانی دید.

با توجه به مصادف شدن ایام پایان سال و در جهت تکریم مادران شهدا، دختران انجمن‌های اسلامی استان گیلان به‌صورت خودجوش با رفتن به منازل شهدا و یاری رساندن در امور خانه تکانی عید، لبخند بر لبان مادران شهدا نشاندند.

جمعی از دانش‌آموزان دختر گیلانی، بانی «طرح خانه‌تکانی خانه‌های شهدا» شده‌اند، آنان به خانه‌های پدر و مادر شهدا می‌روند و به نیابت از شهید در خانه‌تکانی و نظافت عید به پدر و مادرهای پیر شهیدان کمک می‌کنند.

دانش آموزان گیلانی با همان دستهای کوچکشان کارهای بزرگ انجام می‌دهند، کارهایی از جنس شادی یک مادر شهید، که این روزها در پس اتفاقات شهر کمی مغفول مانده و کمتر کسی درب خانه آنها را می‌زند و حالا این دانش‌آموزان رفتند تا غبار را نه تنها از خانه مادران شهدا بلکه از دل آنها پاک کنند.

آنها در نخستین  گام از این طرح، با حضور در منزل مادر شهید "حسین جمال‌زاده" به کمک مادریی رفتند که اکنون رمقی در پاهایش نیست، مادری که در روزهای سخت، از جان پسرش برای این مرز و بوم گذشت، رفتند که نه فقط تابلوهای غبار گرفته را بشویند بلکه خانه دل مادری را بهاری کنند.



حالا خانه شهید "حسین جمال زاده" بعد از خانه تکانی آماده برای میهمانان نوروزی شده است و مادر نیز حال و هوای دلش بهاری شده است، شاید دلتنگی‌هایش تمام نشده اما حضور دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی در منزلش کمی از غصه‌های وجودش را کم کرده است و گویی با نگاهش، چشمهایش می‌خندند و عاقبت به خیری را برای همه جوانان از خدا می‌خواهد.

چه خوب است که با الگوبرداری از چنین فعالیت‌هایی، حتی یک گام در مسیر نشاندن شادی بر لبان دیگر هم‌وطنانمان برداریم.

ارسال دستورالعمل برای مقابله با مخاطرات دانش‌آموزان در چهارشنبه پایان سالشرایط پذیرش دانشجومعلمان زیر ذره‌بین شورای عالی آموزش‌وپرورشتصویب لایحه آیین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزانجزئیات داستان‌نویسی دانش‌آموزان در نوروز به جای "پیک نوروزی"ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

دیگر خبرها

  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است