Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: پیش‌نیاز رشد و توسعه صنایع دستی در استان تقویت و حمایت از صنایع بومی مناطق روستایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی صبح امروز در بازدید از کارگاه آموزشی گلیم‌بافی در گرمی اظهار داشت: این کارگاه با همکاری جهاددانشگاهی استان اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال برگزاری بوده که هدف از برگزاری این کارگاه ترویج و احیای صنایع دستی، توسعه مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارآفرینی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه 72 ساعته، 30 نفر هنرجو از روستای مغوان شهرستان گرمی به مدت یک ماه آموزش خواهند دید، تصریح کرد: پیش‌نیاز رشد و توسعه صنایع دستی، تقویت و حمایت از صنایع بومی مناطق روستایی است به همین خاطر باید تلاش شود تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی پیدا کند و سبب رشد و توسعه شود.

ظرفیت جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی به‌کارگیری می‌شودجهاد دانشگاهی اردبیل «‌مجتمع درمانی توریسم سلامت» راه‌اندازی می‌کند1000 زوج نابارور در مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل تحت درمان قرار گرفتند

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه این نهاد با توجه به نیاز جامعه، برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی کارآمد تدوین می‌کند، افزود: جهاددانشگاهی با ارائه خدمات آموزشی کاربردی و مهارت‌محور تلاش می‌کند ضمن کاهش میزان بیکاری به توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: در سال آینده کارگاه آموزشی گلیم بافی در روستای اینی علیا از توابع شهرستان گرمی برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این بازدید فعالیت‌ها و خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در توانمند‌سازی و ایجاد اشتغال را انکارناپذیر و قابل تحسین دانست و گفت: با توجه به اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری هر منطقه صنایع دستی آن است لذا رونق و توسعه این بخش می‌تواند توسعه گردشگری و نیز اشتغالزایی را در پی داشته باشد.

علی بهشتی گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان گرمی را خواستار شد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با نیازسنجی مناسب توانسته خدمات آموزشی مناسبی به مردم این شهرستان ارائه کند.

وی کیفیت برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط جهاددانشگاهی را بالا دانست و افزود: امیدواریم برگزاری چنین دوره‌هایی که منجر به کسب و کارهای خانگی برای بانوان شهرستان می‌شود، ادامه‌دار باشد تا بتواند در رشد و شکوفایی دوره‌های صنایع دستی مؤثر باشد.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان به ضرورت دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارشان پی برده‌اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال بازاریابی از برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک است.

به گفته وی برگزاری دوره‌های دیجیتال بازاریابی در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقه‌مندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی  کنند که با استقبال خوبی مواجه شد.

عرب خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک، سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی به طور کامل در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بومگردی در اصفهک است.  

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق