Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:۱۲۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی آماده پذیرایی و خدمات دهی به زائرین نوروزی در ایام سال جدید است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده یکشنبه صبح در نشست خبری در محل اداره کل اوقاف اظهار کرد: طرح آرامش بهاری ویژه برنامه فرهنگی و خدمات دهی در بقاع متبرکه در ایام نوروز بوده و ۱۲۷ بقعه در خراسان رضوی آماده اجرای این طرح هستند و خدمات فرهنگی و رفاهی را به زائرین ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین این طرح اجرایی خواهد شد و افتتاحیه طرح نیز با نشست راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: مراسم لحظه تحویل سال در ۹۰ بقعه برگزار می‌شود که شامل پخش مراسم نوروزی، دعاخوانی و پخش پیام رهبر معظم انقلاب است.

احمد زاده تصریح کرد: خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه راه اندازی شده است که شامل غرفه‌هایی با مضامین عفاف و حجاب، مشاوره خانواده و وقف خواهد بود.

وی بیان کرد: نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع شاخص نیز برپا خواهد شد و همچنین خدمات رفاهی و امکان اسکان در حسینیه‌های مشهد پیش بینی شده است و ۱۵۰ مبلغ خواهر و برادر روحانی نیز در بقاع در جهت فعالیت‌های فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ هزار محصول فرهنگی نیز بین زائرین توزیع خواهد شد و بازرسی از نحوه خدمات رسانی بقاع در مسیرهای منتهی به مشهد به طور ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ وقف جدید در خراسان رضوی سال جاری به ثبت رسیده که بالاترین آمار در بین استان‌های کشور است و تعداد وقف‌های استان بعد از انقلاب به ۴۰۰۰ وقف رسیده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: 127بقعه متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند

 



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری رویداد آموزشی- تعاملی یکصدا ایران در مشهد که با حضور نمایندگانی از شهرداری مشهد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دفتر تحول اجتماعی قرارگاه خراسان رضوی برگزار شد گفت: این مناطق شامل رسالت، التیمور، پور سینا، مهرآباد، دهرود و محله سیس‌آباد از حاشیه شهر مشهد است.

محمد حسین زاده با تأکید بر لزوم توجه ویژه به استعدادیابی و پرورش استعدادها در منطقه حاشیه نشین شهر افزود: سطح نابسامان اقتصاد در حاشیه شهرهای بزرگ، نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در آن منطقه باشد، چه بسا استعدادهای درخشانی که از همین حاشیه به مدارج بالا دست یافته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از این مناطق آغاز کرد تا شاید خروجی فعالیت های فرهنگی و هنری بتواند زمینه ایجاد شرایط لازم برای رشد اقتصادی را نیز فراهم آورد، چنانکه در منطقه «گلشهر» به همت ساکنان آن و توجه دستگاه های فرهنگی تاکنون رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی رقم زده شده که زمینه سایر فعالیتهای اقتصادی را فراهم آورده است.

حسین زاده افزود: مقطعی بودن برنامه ریزی ها برای آموزش و فعالیت های فرهنگی و هنری در حاشیه شهرها می تواند نتیجه معکوس داده و به آسیب زیان بارتری تبدیل شود.

او گفت: در رویداد یکصدا ایران برای نخستین بار در کشور به دنبال این هستیم که ارتباط بلندمدتی میان هنرمندان و تشکلهای مردم نهاد حاشیه شهر ایجاد کنیم، در این راستا دفاتر تسهیل گری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محله ها باید با اطلاع رسانی پویا در مسیر ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان این مناطق به حضور در این رویداد اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رویداد یکصدا ایران با محورهای موضوعی هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، امید آفرینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی در ۶ محله از محلات حاشیه شهر مشهد در اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی