Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:06:53 GMT

خشم اتحادیه اروپا از چین

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۳۴۲

خشم اتحادیه اروپا از چین

بروکسل چین را "رقیب سیستمی" نامیده و تهدید کرد که قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری‌های چین در اروپا را تشدید کند. بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا اغلب با ابتکار چینی "یک کمربند - یک راه" مخالف هستند. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از ریا نووستی، فایننشال تایمز در مقاله Brussels ramps up criticism of China’s investment strategy in EU می‌نویسد که در اسناد منتشر شده در این هفته، کمیسیون اروپا و اتحادیه دیپلماتیک اتحادیه اروپا از چین خواسته‌اند " از برخورد غیرمنصفانه با شرکت‌های اروپایی و انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری که حاکمیت قانون در کشورهای اتحادیه اروپا را تهدید می‌کنند، دست بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در این سند گفته شده است: "در اروپا، این تفکر در حال ترویج یافتن است که تعادل چالش‌ها و فرصت‌های ارائه شد توسط، تغییر کرده است. جاه طلبی‌های اعلام شده از سوی چین باید در سیاست‌ها یا اقدامات مبتنی بر درک نقش و مسئولیت پذیری کشور گنجانده شود. "

انتقاد گسترده از پکن نشان دهنده فشار رو به رشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله آلمان می‌باشد، که خواستار اقدامات سختگیرانه در پاسخ به جاه طلبی‌های چین است. چین برای اروپا در عین شراکت، "یک رقیب اقتصادی" و "رقیب سیستمیکی شد، که مدل‌های جایگزین مدیریتی را ترویج " می‌کرد.

کمیسیون اروپا و سازمان دیپلماتیک اتحادیه اروپا می‌گویند که می‌بایست موضع گیری سخت‌تری نسبت به پکن داشته باشند؛ چرا که رهبران اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای شرکت در اجلاس دو جانبه در ماه آینده هستند و ایتالیا قصد دارد اولین کشور G7 برای حمایت از ابتکار سرمایه‌گذاری جهانی یک کمربند- یک راه شود.

نویسندگان این سند خواستار در پیش گرفتن "روابط اقتصادی میانه و متعادل‌تری " شدند و افزودند که چین، با محدود کردن دسترسی شرکت‌های خارجی، پرداخت یارانه به رقبای آنها و عدم حمایت از حقوق مالکیت معنوی آنها، "دسترسی به بازارهای داخلی خود را فقط به شرکت‌های چینی واگذار می‌کند".

در این سند آمده است که اتحادیه اروپا باید زرادخانه جدیدی را برای مقابله با غارتی که شرکت‌های دولتی یارانه بگیر آغاز کرده و همچنین سایر جنبه‌های تهاجمی تجارت چینی، آماده کند. این مطلب اشاره به پیشنهاد اخیر فدراسیون کسب و کار آلمان برای محدود کردن دسترسی به بازارهای اروپایی برای شرکت‌های غیر اتحادیه اروپا و دریافت یارانه‌های گسترده، و همچنین محروم کردن آنها از فرصت برای به دست آوردن شرکت‌های فن آوری اروپایی است.

کسب و کارهای اروپایی مدتها است شاکی از این هستند که با وجود اینکه آنها با محدودیت‌های شدید اتحادیه اروپا در تأمین حمایت دولتی روبرو هستند، اما رقبای خارجی محدود به این قوانین نیستند. این سند می‌گوید که در حال حاضر کمیسیون اروپا به دنبال راه‌هایی برای "پر کردن شکاف موجود در قوانین اتحادیه اروپا" برای از بین بردن " اثرات ویران کننده شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بازارهای داخلی کشورهای بلوک" است. کمیسیون اروپا تا پایان سال جاری گزینه‌های خود را ارائه خواهد داد.

بروکسل همچنین در حال فکر برای محدود ساختن امکان بستن قرارداد برای خرید تجهیزات دولتی در اتحادیه اروپا برای آن دسته از شرکت‌هایی است که در کشورهای دارای سیاست‌های تبعیض آمیز علیه شرکت‌های اروپایی قرار دارند. برلین اخیرا از این ایده پشتیبانی کرده است، که این امید را می‌دهد که سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مثال او پیروی کنند. با این حال، مقامات اروپایی هشدار دادند که این اقدامات بعید است امسال اتخاذ شود.

پکن این مطلب را که‌ بخواهد هر گونه آسیب به اتحادیه اروپا به هر شکلی وارد کند را انکار می‌کند، ضمن اینکه ادعا می‌کند که ثبات در اروپا در منافع چین، تجارت بین المللی و امنیت تاثیر گذار است. او همچنین به انتقاد از ابتکار "یک کمربند - یک راه" پاسخ داده، و اشاره کرد که بیش از 150 کشور و سازمان‌های بین المللی آن را قبلا تایید کرده‌اند.

کمیسیون اروپا و سازمان دیپلماتیک اروپا همچنین قول دادند که در پاسخ به نگرانی‌های روزافزون در مورد خطرات امنیتی به هنگام استفاده از تکنولوژی چینی، از جمله دستگاه تلفن همراه G5 از محصولات "هوآوی"، اقدامات لازم را انجام دهند. اما در پکن این ترس‌ها بی اساس هستند. بروکسل قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا رویکرد یکپارچه‌ای را در مورد خطرات امنیتی مرتبط با G5 که شامل به اشتراک گذاری اطلاعات، ارزیابی ریسک و اقدامات کنترل خطر می‌باشد، داشته باشند.

نویسندگان این سند همچنین به انتقاد از پکن برای ادعای خود در مورد قسمت زیادی از دریای جنوب چین و عدم توانایی آن در اجرای تصمیم دادگاه ملل متحد علیه آن، که در سال 2016 تصویب شده است، انتقاد می‌کنند. آنها پیشرفت چین در بهبود وضعیت حقوق اقتصادی و اجتماعی را ارزشمند می‌دانند، اما اقدامات شدیدی "که پکن علیه وکلا و فعالان حقوق بشر و همچنین سرکوب مسلمانان اویغور در غرب استان سین کیانگ انجام می‌دهد را محکوم می‌کنند. "

قصد پنتاگون برای توسعه توان موشکی خود علیه روسیه و چیناختلاف چین و آمریکا درباره تمدید ماموریت سازمان ملل در افغانستانمسکن در چین 10.4 درصد گران شدپالایش نفت خام در چین 6 درصد رشد کرد

 

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار چین اتحادیه اروپا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا