Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:30:00 GMT

انتشار مجله «شهرنامه» از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۴۷۵

انتشار مجله «شهرنامه» از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید انتشار مجله شهرنامه از این هفته آغاز شد و شماره یازدهم آن همراه با گفتارها، یادداشت‌ها و مصاحبه‌هایی از چهره‌های سینمایی، فرهنگی، هنری و مدیریت شهری منتشر شده است. این مجله که رویکردش حوزه‌های شهری و شهروندی است، فعالیت خود را دو سال قبل با شعار «شهروندمحوری» آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگو با سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما با عنوان «سینما متری چند؟» یکی از مطالب مهم این شماره «شهرنامه» است که در آن به بررسی میزان دسترسی مردم به‌ویژه جوانان به امکانات فرهنگی و تفریحی برای گذران اوقات فراغت پرداخته شده است. ساداتیان در این گفتگو انتقادهایی به مدیران اجرایی کشور و سیاست‌های نادرست حوزه فرهنگ و سینما داشته و گفته است: ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت فقط ۲۰۰ سالن نمایش استاندارد و قابل قبول دارد.

در این شماره از مجله مذکور، همچنین گفتگویی با مصطفی سلیمی شهردار منطقه سه تهران درباره موضوعاتی همچون دسترسی عادلانه به خدمات و امکانات شهری در مناطق مختلف تهران، ضرورت نهادینه شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان همه شهروندان و نیز سبک زندگی شهری و شهروندی او به عنوان شهردار یکی از مناطق تهران منتشر شده است.

گفتگوی قابل توجه دیگری که در شماره یازدهم شهرنامه منتشر شده، مربوط به سرانه تفریحی و سرگرمی در ایران است. این مصاحبه با محمدعلی گلستانی‌فرد فرماندار سابق مشهد و مدیرعامل یک هلدینگ تفریحی انجام شده است. همچنین در این شماره از مجله شهرنامه، یادداشت‌ها و گفتارهایی از محمود منیعی بنیانگذار انجمن دوستداران تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس، تهران‌پژوهان و نیز چهره‌های فرهنگی و هنری همچون اکبر زنجان‌پور، بهزاد فراهانی، مرضیه برومند، سام قریبیان، افسانه بایگان، مهراوه شریفی‌نیا، آزاده صمدی و امید نعمتی درباره هویت و میراث شهر تهران، سبک زندگی شهری آنها و خاطراتشان از گذشته تهران منتشر شده است.

دوهفته نامه شهرنامه که انتشار خود را طی یک سال گذشته متوقف کرده بود، از نیمه دوم اسفند ۹۷ دور جدید فعالیت خود را با انتشار شماره یازدهم آغاز کرد.

این مجله با مدیرمسئولی مهدی جابری و سردبیری فرنوش آبا و رسول مجیدی منتشر می‌شود.

کد خبر 4570067 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات کیوسک مطبوعاتی مطبوعات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد