Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده اماراتی انتقال پیام قطر برای عربستان توسط کویت را فتنه‌انگیزی توصیف کرد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماجد الرئیسی یکی از نویسندگان اماراتی نزدیک به ولیعهد این کشور امیر کویت را هدف حمله خود قرار داده و او را فتنه انگیز توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرئیسی در صفحه شخصی خود در سایت توئیتر به اخبار منتشر شده در خصوص درخواست قطر برای میانجیگری با عربستان بدون در نظر گرفتن امارات و دیگر کشورهای تحریم کننده قطر نوشت: قطر تلاش دارد گناه خود را با گناهی بزرگتر لاپوشانی کند و به همین علت است که پیام پذیرش میانجیگری در روابط با عربستان بدون در نظر گرفتن امارات را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ما بعید نمی‌دانیم که عربستان سعودی واکنش قاطعی در این رابطه از خود نشان دهد، چرا که انتقال این پیام را یک فتنه می‌داند، نه یک راه حل.

خبرگزاری تسنیم پیش از این در خبری اختصاصی گزارش داده بود که قطر از طریق میانجیگر کویتی نامه‌ای برای عربستان ارسال کرده و در آن خواهان حل‌وفصل اختلاف با ریاض به‌طور دوجانبه و بدون در نظر گرفتن امارات شده است. 

اختصاصی تسنیم/ پیام قطر به کویت: حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات

 

بعد از گذشت دقایقی از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم، امارات با سراسیمگی و دستپاچگی به این خبر واکنش نشان داد. انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در همین رابطه به ‌طرز عجیب و غیرمعمولی لینک مقاله‌ای از حبیب الصایغ در روزنامه الخلیج امارات درباره این موضوع را منتشر کرد.

این مقاله الصایغ که انتشار لینک آن از طرف قرقاش به‌ منزله تأیید محتوای آن بود و در یک روزنامه وابسته به مسئولان ابوظبی منتشر شد، حاوی تهدید سربسته علیه کشور کویت بود.

این مقاله صراحتاً به کویت درخصوص لزوم عدم میانجیگری برای هرگونه حل بحران بین کشورهای عرب خلیج فارس ــ که امارات از آن مستثنی باشد یا رکن اصلی آن نباشد ــ هشدار داد.

خشم امارات از اخبار مربوط به پیشنهاد قطر به عربستانتهدید امارات علیه عربستان و کویتیادداشت| امارات از چه چیزی می‌ترسد؟

 

حبیب الصایغ نویسنده مقاله روزنامه الخلیج به‌ طور غیرمستقیم به کویت حمله و تأکید کرد که نباید سرپرستی توافقنامه آشتی بین قطر و عربستان را بدون حضور امارات به‌ عهده بگیرد.

کشور قطر با کشورهای امارات، عربستان و بحرین و مصر دچار بحران شده است. آنها قطر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند و در مقابل قطر با رد این اتهام تأکید می‌کند که بر سر استقلال و حاکمیت خود سازش نمی‌کند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "قطر" اخبار "امارات" اخبار "کویت"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار قطر اخبار امارات اخبار کویت اخبار عربستان سعودی اخبار قطر اخبار امارات اخبار کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح