Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:19:53 GMT

21 تیم منابع طبیعی در جنوب کرمان فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۷۵۵

21 تیم منابع طبیعی در جنوب کرمان فعال شد

جیرفت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و برگزاری آیین چهارشنبه سوری، 21 تیم از یگان منابع طبیعی این منطقه به حالت آماده باش درآمد.

سرهنگ جانباز امیر افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های حفاظت از منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوب استان کرمان مستقر هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه آتش سوزی بلافاصله اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: 21 اکیپ سیار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در جنوب کرمان مجهز به سیستم اطفاء حریق است.
وی اظهار کرد: ماموارن یگان حفاظت از منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به عرصه های ملی بویژه جنگل ها و مراتع، برخورد قانونی می کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان از طریق شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع همواره آماده دریافت گزارش ها و اخبار مردم در زمینه آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی است.
وی با بیان اینکه اتفاق خاصی در آیین چهارشنبه سوری سال گذشته منطقه جنوب کرمان رخ نداد، تصریح کرد: با مشارکت شهروندان و حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و رعایت موارد ایمنی، انتظار می رود آخرین چهارشنبه سال در منطقه جنوب کرمان بدون آتش سوزی مراتع و جنگل ها سپری شود.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
3029/7450/7429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهارشنبه آخر سال منابع طبيعي جنوب كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از شناسایی و دستگیری دو حفار غیر مجاز به همراه ادوات حفاری و سلاح گرم در محوطه شناسایی شده میراث‌فرهنگی در گرمدره خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت اظهار کرد: با عنایت به اهمیت حفاظت همه جانبه از مواریث تاریخی استان و به ویژه مناطق دارای اولویت و همکاری همه جانبه نیروهای خدوم فراجا و پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز، دو نفر حفار غیر مجاز که درصدد حفاری در محوطه شناسایی شده میرات‌فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ادامه داد: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان گرامی می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری متهمان حفاری غیرمجاز دستگیری ۲۹ نفر به دلیل انجام حفاری‌های غیر مجاز

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!