Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:06:53 GMT

آلرژی کودکان شیرخوار با تغذیه مادران ارتباط دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۸۸۰

آلرژی کودکان شیرخوار با تغذیه مادران ارتباط دارد

سمنان- ایرنا- فوق تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: مادران شیرده از خوردن موادی که کودک به آن حساسیت دارد باید بپرهیزند و آلرژی کودکان شیرخوار با تغذیه مادران ارتباط دارد.

دکتر پانته آ تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخی از کودکان شیرخوار به مواد خاصی از جمله شیر گاو آلرژی دارند که مادر نیز باید از خوردن این آلرژن در طول 2 سال شیردهی، امتناع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برخی از شیرخواران به شیرمادر واکنش آلرژیک نشان می دهند، گفت: این تعداد کودکان بسیار محدود هستند که واکنش اکثر آنان نسبت به شیرگاو موجود در رژیم غذایی مادر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تظاهرات گوارشی را یکی از عوارض آلرژی خواند و گفت: این مشکلات باید سریع تر توسط پزشک مورد بررسی و درمان قرار گیرد.
وی گفت: دردهای شکمی، استفراغ، اسهال، یبوست و غلت زدن بسیار و آبریزش دهان در هنگام خواب از علامت های آلرژی در دستگاه گوارش هستند.
تاجیک اضافه کرد: آلرژی از عوامل تشدید کننده رفلاکس در کودکان نیز محسوب می شود و استفاده از آلرژن ‌ها درمان رفلاکس کودکان با داروها را به تعویق می اندازد.
وی خس خس، مشاهده خون در مدفوع، سرفه و بسته شدن بینی را برخی از نشانه های آلرژی تنفسی عنوان کرد و گفت: کودکان به ویژه کودکان دارای آلرژی و رفلاکس را باید از خوردن خوارکی هایی که دارای مواد افزودنی هستند، به شدت منع کرد.
این فوق تخصص گوارش و کبد و تغذیه کودکان تاکید کرد: شایع ‌ترین آلرژن ‌های غذایی در کودکان پروتئین ‌های شیر گاو است که در لبنیات و گوشت گاو موجود است.
تاجیک با اشاره به اینکه در بیشتر موارد آلرژی موروثی است، بیان کرد: اگر یکی از والدین دارای آلرژی باشد، احتمال ابتلای کودک نیز افزایش می‌یابد.
وی تخم مرغ، گندم و بادام را از آلرژن ‌های شایع در میان کودکان عنوان کرد و گفت: آلرژی به ماهی، صدف و بادام زمینی تا آخر عمر با فرد باقی می ماند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
این خبرگزاری با هدف ارتقاء آگاهی و سطح بهداشتی و درمانی، توسعه اقدام های پیشگیری از بروز بیماری های جسمی و روانی، بهبود سبک زندگی و تغذیه شهروندان بخصوص مادران باردار و زنان شیرده و کودکان و رشد کودکان پرونده سلامت را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده معرفی شهدا و معرفی کتاب از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پرونده سلامت آلرژي كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار