Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری گفت: در هر سفری به این استان شاهد حرکتی بسیار مهم در زمینه اقتصادی در کشور بوده‌ایم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهدای شهر کنگان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفری به این استان شاهد حرکتی بسیار مهم در زمینه اقتصادی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: همین هفته انشالله در شورای عالی کار افزایش حقوق کارگران تصویب می‌شود و این افزایش در مجموع بیش از ۲۰ درصد خواهد بود. البته توان ما بیش از این نبود. تلاش ما این است برای سال آینده به کمک همدیگر شرایط مطمئن‌تری را به وجود بیاوریم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: پولی که در جیب مردم بود نصف و حتی یک سوم شد! +فیلم

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مسؤولین تلاش خود را به کار بسته‌اند افزود: من بارها در دولت هم موکدا توصیه کرده‌ام همه مسؤولین در سراسر کشور باید به گونه عمل کنند تا مردم شب عید احساس راحتی بکنند.

دکتر روحانی در خصوص تولید نیز گفت: من همانطور که قبلاً هم اعلام کرده ام تولید در این کشور با حمایت دولت و بانک‌ها باید محصولات خدماتی، کشاورزی و … در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اشتغال جوانان اعلام کرد: در سال ۹۷ وضع اشتغال ما مناسب نبوده اما تلاش‌های خوبی صورت گرفت، با این وجود بیش از ۳ میلیون نفر بیکار در کشور داریم.

روحانی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: امسال ۳۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی از طرف دولت پرداخت شده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۴ فاز از پارس جنوبی در این سفر گفت: در سفر امروز یکی از بزرگترین پروژه های مربوط به انرژی کشور را افتتاح خواهیم کرد که اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار برای آن صرف اعتبار شده است.

وی افزود: تا اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت هم یکی از پروژه های آبی، کشاورزی و برقی کشور با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد دلار به بهره برداری می رسد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علی رغم دشمنی های آمریکا، صهیونیست و برخی کشورهای مرتجع منطقه روابط ایران با همسایگانش بسیار خوب است و ما خواهان گسترش روابط با همه همسایگانمان هستیم و اگر مشکلی با برخی کشورهای همسایه وجود دارد شروع مشکل از طرف آنها بوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی افزایش حقوق رئیس جمهور روحانی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده