Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال ظهر یک‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه ۱۴۴ برنامه در نوروز گاه‌های استان سمنان در ایام عید اجرا می‌شود، ابراز داشت: در مجموع ۹۲۹ ساعت برنامه نوروز گاه در سطح استان سمنان پیش‌بینی‌شده است که این محل استقرار آن‌ها جنب پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان سمنان طی نوروز راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: این تعداد بازارچه ۲۶۷ غرفه است و می‌کوشد تا با توجه به بالا بودن پتانسیل‌های گردشگری به بهترین نحو ممکن سوغات و صنایع‌دستی استان را معرفی کند.

راه اندازی هشت سیاه چادر در استان سمنان

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه برنامه‌های نوروزی میراث فرهنگی ۲۵ اسفند لغایت ۱۶ فروردین خواهد بود، ابراز داشت: تلاش شد تا علاوه بر بازارچه‌های صنایع‌دستی با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی هشت سیاه چادر نیز در شهرهای استان راه‌اندازی شود و عشایر به عرضه صنایع‌دستی بپردازند.

جمال بابیان اینکه برنامه نوروز گاه‌ها برنامه ابلاغی و باهدف ایجاد و احیا نوروز گاه در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تبادل و داد و ستد آیینهای سنتی نوروز در روستاها و شهرها رو به فراموشی است لذا رویکرد میراث فرهنگی احیا و عرفی آن‌ها است.

وی ضمن بیان اینکه ۴۹ پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی با هلال احمر مشارکت خواهد داشت، اضافه کرد: طبق شیوه نامه‌ها می‌کوشیم تا از پراکندگی اطلاع‌رسانی جلوگیری شود لذا تمامی اطلاع‌رسانی توسط چادرهای هلال در شهرهای مهم انجام شود.

گرمسار و میامی به عنوان ورودی و خروجی حائز اهمیت در جذب توریست

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه در غرفه‌های اطلاع‌رسانی ورودی گرمسار و خروجی میامی جدی‌تر دیده شدند، بیان کرد: راهنمای محلی و تخصصی گروه‌بندی و در آن استقرار خواهند داشت که علاوه بر آن خود میراث فرهنگی نیز ۱۶ پایگاه اطلاع‌رسانی خواهد داشت.

جمال بابیان اینکه معرفی مسیرهای گردشگری خوب اما کافی نیست، تصریح کرد: محورهای گردشگری هر شهر و بر روی بروشور و اپلیکیشن ها درج شدند لذا نقش این راهنماهای تخصصی در اینجا مشهود می‌شود که مسافران را ترغیب به نصب اپلیکیشن کنند که در هر شهر مراکز تاریخی، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها به راحتی در دسترس خواهد بود.

وی بابیان اینکه تلاش شد تا امسال بروشور کمتری چاپ شود از انتشار ۱۰۰ هزار نسخه کاغذی نیز خبر داد و اضافه کرد: این بروشورها برای آن دسته از مسافرانی خواهد بود که قادر به استفاده از اپلیکیشن ها نیستند اما تلاش ما گام برداشتن به‌سوی دیجیتال شدن خدمات گردشگری است.

تغییر معبر به مقصد نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها

سرپرست میراث فرهنگی بابیان اینکه گردشگری بر اساس عرضه و تقاضا معنا و مفهوم پیدا می‌کند، ابراز داشت: معبر به مقصد تبدیل نمی‌شود مگر آنکه همه دستگاه‌ها و نهادها در این امر همکاری داشته باشند به عنوان مثال اگر راننده تاکسی برخورد ناشایست با گردشگر داشته باشد توریست پذیری را کور خواهد کرد باید اطلاع رسانی‌ها بیشتر شود و باید انتظارات گردشگر در مسیر عبوری او شناسایی و برآورده شود.

جمال ضمن بیان اینکه با بودجه و توان مالی پایین اداره میراث فرهنگی امسال اگر بتوانیم ۵۰ تا نوروز گاه را پوشش دهیم خیلی هنر کردیم، تصریح کرد: پول هنگفتی در اختیار میراث فرهنگی نیست و باید گفت در ستاد تسهیلات سفر ۱۷ اداره کل عضویت دارند که میراث فرهنگی تنها دبیری آن را عهده‌دار است.

وی بابیان اینکه باید دبیرخانه ستاد تسهیلات خدمات سفر دائمی شده و در طول سال به مسافران خدمات لازم ارائه دهد، اضافه کرد: امسال افزایش نرخ گردشگری درهرصورت ممنوع است و بر مرکز اقامتی بوم گردی و هتل‌ها شدیداً نظارت و برخورد خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، میراث فرهنگی امسال یا ساخت تیزهای یک دقیقه‌ای و پخش آن در فضای مجازی می‌کوشد تا جاذبه‌های گردشگری را به مخاطبان فضای مجازی در سایر شهرها معرفی کند.

کد خبر 4570187

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان مهدی جمال نشست خبری نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با نزدیک به ۲۵۰ اثر حضور پیدا خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ کتاب چاپ اولی داریم و از همین ۱۴ کتاب، تعداد ۵ اثر در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مخاطبان ۴۰ کتاب تجدید چاپ داریم که تلاش کردیم به نمایشگاه کتاب تهران برسد.

محمدخانی با بیان اینکه بخشی از کتاب های ما مرتبط با موضوع فلسطین و ضدصهیونیسم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و غزه، دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۱۰ جشن امضا برای ۱۰ کتاب انتشارات روایت فتح برگزار خواهیم کرد افزود: ۴ برنامه رونمایی و تبیین، یک برنامه رونمایی کتاب‌های صوتی ۷جلدی «زندگی»، افتتاحیه دوره دوم آموزشی محققین و نویسندگان با عنوان «دامون»، ویژه برنامه کتاب‌های شهدای فاطمیون در سالروز تاسیس لشگر فاطمیون در روز ۲۰ اردیبهشت از جمله برنامه های انتشارات روایت فتح در ایام نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کتاب غرفه انتشارات روایت فتح هر روز به یکی از شهدا اختصاص دارد که برای آن شهید و کتاب هایی که از آن شهید داریم برنامه های متنوعی از قبیل تخفیف ویژه، مسابقات مختلف تدارک دیدیم که انشاالله در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229634 برچسب‌ها کتابخوانی فلسطین

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!