Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برخورد جدی و قاطع پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه سوری در استان خبر داد.

 

 سردار منوچهر امان اللهی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه حوادث چهارشنبه سوری اظهار داشت: سنت چهارشنبه سوری مورد احترام ماست و پلیس این پیشگیری‌ها را در راستای نظم بخشی و جلوگیری از انحرافات انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: تاکنون کارهای بسیاری جهت جلوگیری از ورود و توزیع مواد محترقه صورت گرفته و همچنین در حوزه آموزشی آنچه برای جوانان لازم است را بازگو کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ما در این راستا به خواست مردم بوده و با تجمعات اختلال برانگیز و رفتارهای هنجارشکنانه که سبب ایجاد خسارت به مردم و دولت باشد برخورد جدی و قاطع می‌شود.

سردار امان‌اللهی همچنین به اقدامات و مأموریت‌های سنگین نیروی انتظامی در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: همچون سنوات گذشته تمام نیرو و توان خود را به کارگیری خواهیم کرد تا در جاده‌ها، پارک‌ها، شهرها، تفرجگاه‌ها و… جهت رفاه حال شهروندان آرامش را به مردم هدیه دهیم.

سردار امان اللهی گفت: در این راستا همچنین از نیروهای سیار در پارک‌ها، نقاط گردشگری و تفرجگاه‌ها استفاده می‌شود و ۳۸ ایستگاه انتظامی علاوه بر ایستگاههای موجود اضافه خواهیم کرد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه بیان داشت: در طول این ایام ۳۸۷ گشت انتظامی خودروی، پیاده و … در سطح استان فعال و در خدمت مردم خواهد بود و در بحث جاده‌ها پلیس راه ۸۸ گشت آشکار و ۲۵ گشت نامحسوس برای نظارت و کنترل و رفتار رانندگان فعال هستند.

وی یادآور شد: در حوزه ترافیک نیز شناسایی افراد و خودروهایی که اقدام به اخلال می‌کنند در دستور کار بوده و این خودروها توقیف و تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل می‌شوند.

سردار امان اللهی همچنین تأکید کرد: جابه‌جایی اثاثیه منزل در این ایام مستلزم گرفتن مجوز از کلانتری محل است و خواستار پرهیز از جابه‌جایی بدون اطلاع کلانتری شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، در این ایام علاوه بر نیروهای دستگاه‌های مختلفی که وظیفه خدمات رسانی دارند از ظرفیت ۱۶۰ نفر از نیروهای پلیس افتخاری نیز استفاده خواهد شد تا مردم بتوانند از تعطیلات نوروز به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین اشاره‌ای به فعالیت‌های ناجا در استان کرمانشاه طی سال ۹۷ داشت و یادآور شد: خوشبختانه طی امسال در کشفیات و پیشگیری همه سطوح اقدامات مختلفی انجام شد و در همه جا عملکرد ما افزایش قابل توجهی نسبت به مشابه سال قبل داشت.

سردار امان اللهی افزود: در حوزه دستگیری‌ها در مجموع ۱۱ درصد افزایش داشتیم و در این راستا دستگیری سارقین ۳۴ درصد نسبت به مشابه قبل افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش ۳۹ درصدی طرح‌های عملیاتی مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر سخن گفت و بیان داشت: در این راستا نسبت به مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش اجرای طرح داشتیم و همچنین توانستیم ۷۱۰۴ نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۴۹۶ کیلوگرم مواد مخدر، ۳۸۷۶ نفر خرده فروش، ۲۵۰ قاچاقچی عمده دستگیر، و با افزایش ۷۸ درصدی نسبت به مشابه سال قبل مواجه شدیم.

سردار امان الهی یادآور شد: همچنین ۲۲۵ فقره اماکن و مغازه پلمب شد و اگر ماده ۱۳ برای مصادره انجام شود اقدام بی نظیری است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه از انهدام ۴۲ باند قاچاق خبر داد و افزود: در این راستا ۴۰ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش انهدام باندها را داشتیم.

وی افزود: همچنین توانستیم طی این مدت ۱۹۶۱ نفر قاچاقچی دستگیر و ۲۰ باند قاچاق را منهدم و ۱۳۵۸ خودرو را توقیف کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از اول امسال تا کنون با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در بحث سرقت‌ها شاهد کاهش ۲۸ درصدی مجموع سرقت‌ها در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و موفق شدیم طی این مدت ۱۱ باند سرقت شناسایی و متلاشی کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشفیات در این زمینه نیز قابل توجه بوده و دستگیری‌های مؤثری نیز نسبت به مشابه سال قبل صورت گرفته است.

سردار امان اللهی اشاره‌ای نیز به میزان کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشت و گفت: به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق که عمده آن کالاها مواد خوراکی، سیگار، مواد آرایشی بهداشتی بود طی این مدت کشف شده و در این راستا تغییری نسبت به مشابه سال قبل نداشتیم.

وی اظهار داشت: در حوزه کشف زمین‌خواری موفق شدیم ۵۶ فقره کشف داشته باشیم و همچنین در حوزه نظارت بر اماکن عمومی هم ۵۳۳۹ فقره پلمب صنوف مختلف در حوزه‌های متفاوت داشتیم.

این مقام انتظامی در خصوص تصادفات و آمار مصدومین و فوتی‌های آن نیز گفت: تعداد ۳۱۷ نفر جان باخته ناشی از این حوادث از ابتدای امسال داشته‌ایم که کاهش ۲ درصدی را نسبت به مشابه سال قبل نشان می‌دهد و همچنین ۱۰ هزار و ۶۲۸ نفر مصدوم تصادف بودند که کاهش ۴ درصدی نسبت به مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به کشفیات در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۳۰۹ مورد کشفیات داشتیم که ۷۷ درصد از جرایم موجود شناسایی و کشف شده است که عمده آنها مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی بوده است.

سردار امان اللهی اشاره‌ای نیز به برنامه‌های ترویجی ناجا در استان کرمانشاه داشت و از ارائه ۱۴ هزار و ۴۰۱ جلسه مشاوره طی امسال خبر داد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: در این راستا یک میلیون و ۶۰۰ هزار پیامک آموزشی نیز به شهروندان کرمانشاهی ارسال شده است همچنین ۱۹۸ هزار تراکت توزیع و ۷۹۰ مورد بنر نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۹۷۵ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که از این تعداد ۴۳۷ هزار مورد عملیاتی شده و ۵۳۸ هزار تماس در حوزه‌های مختلف بوده که به صورت تلفنی ارشاد و راهنمایی شدند./ مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال،  با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، اظهار داشت: با توجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت‌های آب بر  باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت  آب منطقه‌ای باید تلاش های خود را در انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفر چاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی گفت: از طرفی اکنون تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آن‌ها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

کریمی افزود: اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از  سوی آنها بیشتر است. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در 6 ماه دوم سال 1402 و در سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان ،اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تأکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند که از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، طبق اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی  خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

کریمی گفت: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند