Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید مبین مقدم مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران این میزان صرفه جویی را نتیجه 'کاهش مصرف سوخت، کم شدن تعداد سوانح رانندگی در سطح شهر، کاهش زمان سفر و نیز کاستن از آلودگی هوا' بخاطر استفاده شهروندان مشهدی از خدمات قطار شهری ذکر و بیان کرد: بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط دانشگاه حکیم سبزواری به ازای جا به جایی هر مسافر با ناوگان قطارشهری در میزان مصرف سوخت نیم لیتر صرفه جویی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به این ترتیب امسال با جا به جایی ۴۰ میلیون مسافر توسط خطوط قطار شهری مشهد ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت به ارزش ریالی ۱۹۰ میلیارد ریال حاصل شده است. همچنین بهره گیری شهروندان از قطارشهری برای رفت و آمد در سطح مشهد منجر به کاهش ۳۸۰ تنی آلاینده‌های هوا می‌شود که ارزش ریالی آن امسال حدود ۹۰ میلیارد ریال محاسبه شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه ضریب تراکم مسافر در خط یکم ناوگان قطارشهری این کلانشهر را ۷۵ درصد و خط دوم این ناوگان ۳۰ درصد اعلام و بیان کرد: امسال استقبال شهروندان مشهدی از سامانه مترو خوب بود. طی روز‌های عادی ۲۰۰ هزار نفر از طریق خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد جا به جا می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای بهره برداری خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد تاکنون حادثه جدی در این سامانه رخ نداده است. مسافران مترو بیمه هستند و بر این اساس در صورتی که حادثه‌ای حین استفاده از قطارشهری رخ دهد شرکت‌های بیمه گر پاسخگوی آن برای جبران خسارت هستند.  
 نیاز به ۶۰ دستگاه واگن   مبین مقدم در ادامه به فعالیت ۶۰ دستگاه واگن در خط یکم قطار شهری مشهد اشاره و بیان کرد: از آنجا که ثابت ماندن این تعداد واگن ظرف دو سال آتی برای فعالیت این خط کافی نیست در این زمینه وارد بحران خواهیم شد لذا می‌بایست ۶۰ دستگاه واگن دیگر برای بکارگیری در خط یکم قطارشهری تامین شود.
وی به موضوع ایمنی و نصب تجهیزات خط دوم قطار شهری مشهد نظیر آسانسور و الزامات امنیتی آن نیز اشاره و بیان کرد: رفع نواقص ۹ ایستگاه در حال بهره برداری این مسیر از بلوار طبرسی تا میدان شریعتی در دستور است. تاکنون پنج ایستگاه به صورت کامل رفع نقص شده و چهار ایستگاه دیگر نواقص جزئی دارند که به زودی رفع می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه یکی از مهمترین چالش‌های این شرکت را نوسانات نرخ ارز ذکر و بیان کرد: این موضوع بر کار قطارشهری بسیار تاثیرگذار است، زیرا تامین تجهیزات را با مشکل روبرو می‌کند. به همین خاطر لایحه‌ای به شورای شهر مشهد برای تعدیل نرخ ارز ارائه شد که مهر ماه گذشته با تصویب آن تا حدودی مشکلات شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیمانکاران مرتفع شد. در این چارچوب مهندسی معکوس نیز در دستور قرار گرفته است.
وی همچنین هزینه تمام شده کنونی هر مسافر سامانه قطارشهری را ۲۰ هزار ریال ذکر و بیان کرد: امسال شش هزار و ۵۰۰ ریال این مبلغ از مسافران اخذ و بقیه آن از محل یارانه و کمک‌های دولت و شهرداری مشهد تامین شده است.
مبین مقدم در ادامه به آغاز 'طرح تئاتر مترویی' در مشهد از دیروز ۲۵ اسفند جاری اشاره و بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز‌های شنبه هر هفته در ایستگاه شریعتی قطارشهری تئاتر خیابانی برای شهروندان اجرا می‌شود.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین ۱۷۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی متصل شد.   منبع,ایرنا   انتهای پیام//ف.ح     عملیات حفاری خط دوم قطار شهری مشهد، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود